Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

casall

Alt går fint frem til man skal trykke på Betal med Paypal, så skjer det ingenting.. samme hos dere vel?

daktari

#361
Sitat fra: tromsø på tirsdag 23. februar 2021, klokken 09:19
Som RJK skriver kan man endre bakseteposisjon men fra elbil24.no: "Volumet i bagasjerommet oppgis til 531 liter, som er med baksetet i midterste posisjon. Derfra kan du enten skli det 10 centimter bakover, eller forover – en total lengdejustering på 20 centimeter der, altså."

Så vi som har bilstoler må ha baksete i bakerste posisjon og da blir bagasjevolumet bra mye mindre enn 500 L => vill ikke kunne erstatte vår etron.
ikke enig, den har 15-20 cm lenger akselavstand enn etron. Du sitter lenger foran og det vil gi mer benplass bak.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

Sitat fra: elektro på tirsdag 23. februar 2021, klokken 09:24
Sitat fra: tugit på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:18
Reservasjonen åpnet under KJØP i toppmenyen mens videoen startet. Alle er borte.

Er dette svaret? Har jeg kastet bort halvannen time??

Tror jeg ikke noe på. SÅ populær er den ikke i utlandet. Det er bare i Norge det er ville tilstander. Og selv i Norge vil de slite med å få 3000 reservasjoner på 1 dag. Fikk melding 8.18 av Mobile med link til reservasjonssiden som fungerte - i motsetning til den på Hyundai.no. Allikevel var det ikke mulig å bekrefte bestillingen med Paypal, jeg nekter å tro 3000 modeller gikk på 18 minutter i utlandet.

telcontar

Sitat fra: frtan på tirsdag 23. februar 2021, klokken 09:28
Alt går fint frem til man skal trykke på Betal med Paypal, så skjer det ingenting.. samme hos dere vel?

Betal med paypal peker jo til den siden du er på, så noen har gjort en elendig jobb der.

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på tirsdag 23. februar 2021, klokken 09:28
Sitat fra: tromsø på tirsdag 23. februar 2021, klokken 09:19
Som RJK skriver kan man endre bakseteposisjon men fra elbil24.no: "Volumet i bagasjerommet oppgis til 531 liter, som er med baksetet i midterste posisjon. Derfra kan du enten skli det 10 centimter bakover, eller forover – en total lengdejustering på 20 centimeter der, altså."

Så vi som har bilstoler må ha baksete i bakerste posisjon og da blir bagasjevolumet bra mye mindre enn 500 L => vill ikke kunne erstatte vår etron.
ikke enig, den har 15-20 cm lenger akselavstand enn etron. Du sitter lenger foran og det vil gi mer benplass bak.

Noen få cm ca.(2928mm)
Men 5 er nøyaktig like lang, like bred og like høy som I-Pace. Den har også eksakt samme akselavstand.

OleBrummen

Hm, var ivrig på denne, men;

Ønsker metallic grey fargen, som ikke virker å være et alternativ. Ønsker også glasstak, solcelle har jeg mindre nytte av på Vestlandet. Prisen er bare 50k fra model Y, som gir bedre bagasjeplass og rekkevidde. Lurer på å la være å reservere nå.

Dessuten er jeg ganske så irritert på en helt elendig gjennomført nettbestilling/lansering.

turfsurf

Sitat fra: elektro på tirsdag 23. februar 2021, klokken 09:04
Jeg har aldri stått i ladekø med min e-tron siste to år, og jeg kjører mer enn gjennomsnittet og forholder meg til skoleferien i Oslo området. Dvs. reiser på samme dager og klokkeslett som andre. Kjører til de mest populære vintersportsstedene og øvrige fjellområdene, inkludert Dombås, og Sørlandet, Dyreparken osv. om sommeren.
Ladekø er reellt nok. Har forsåvidt knapt (2 ganger i 5 minutt) måttet stå i ladekø selv, men jeg har da observert kø både på Grelland med 8 ladepunkt, Gulsvik med 6, og ett par Ionity stasjoner.

Hele poenget er jo å slippe å planlegge seg rundt ladekø. Kjøre når det passer en selv best.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Edison

Eg fekk lagt inn namn og adresse, men trykka "sett meg på venteliste" då eg ikkje såg at det var ein betalingsknapp lenger ned. Ingen e-post som bekrefta ventelisteplass heller, så går ut frå at ingen av delane fungerte.

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

matsemann

Har Hyundai fått på plass en appløsning i Norge nå?

RJK

Sitat fra: matsemann på tirsdag 23. februar 2021, klokken 09:43
Har Hyundai fått på plass en appløsning i Norge nå?


Har hatt det fra 2020-versjonen av Kona, så svaret er ja.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

niet

Tvilende bestemte jeg meg for likevel å reservere en bil, og regnet med det ville går greit. Tenkte overhodet ikke på at dette kunne medføre problemer eller noen tekniske utfordringer. For ti år siden fikk jeg tak i 3 birkenbilletter, og da var 17000 plasser utsolgt på 70 sekunder.

Dette er så flaut, på mange måter. Først så kjører de en kampanje som får enhver nøktern nordmann til aldri å kjøpe koreansk bil noensinne. Deretter en lanseringsvideo som man må lide seg gjennom og egentlig ikke sier noe mer enn det vi allerede vet. Så er det kronen på verket, bestillingen fungerer ikke. Går det egentlig an å bomme mer?

Det minner om en dårlig variant av Korean Ramm show.

feistydolphin

Teslas tilnærming om å drite i markedsføring har sine positive sider :)

daktari

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 23. februar 2021, klokken 09:33
Sitat fra: daktari på tirsdag 23. februar 2021, klokken 09:28
Sitat fra: tromsø på tirsdag 23. februar 2021, klokken 09:19
Som RJK skriver kan man endre bakseteposisjon men fra elbil24.no: "Volumet i bagasjerommet oppgis til 531 liter, som er med baksetet i midterste posisjon. Derfra kan du enten skli det 10 centimter bakover, eller forover – en total lengdejustering på 20 centimeter der, altså."

Så vi som har bilstoler må ha baksete i bakerste posisjon og da blir bagasjevolumet bra mye mindre enn 500 L => vill ikke kunne erstatte vår etron.
ikke enig, den har 15-20 cm lenger akselavstand enn etron. Du sitter lenger foran og det vil gi mer benplass bak.

Noen få cm ca.(2928mm)
Men 5 er nøyaktig like lang, like bred og like høy som I-Pace. Den har også eksakt samme akselavstand.
Husket feil, du har rett, 7 cm.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

TeleTor1

Utrolig dårlig løsning, når jeg til slutt kom inn var det 0000 biler igjen. Fikk likevel velge farge på bil og interiør samt min forhandler men kom aldri til PayPal siden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA