Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: niet på tirsdag 16. februar 2021, klokken 18:22
Selgeren jeg snakket med trodde bilen ville ha en form for rails, også for den første utgaven som kommer nå, men han var ikke sikker.

Skiluke er ikke viktig, men baksetet må kunne deles i 2, eller aller helst 3.

Litt skeptisk til at det ikke er rails på noen av testbilene som jeg har sett. Så heller ikke noen form for fester på spionbildene ovenfra, men dette kan jo selvfølgelig være godt skjult som på f.eks. Tesla Model 3, eller være løst på en annen, grei måte. Så lenge det er godkjent og ikke klemmer på selve dørlista er jeg fornøyd.

3-delt baksete er egentlig bedre enn skiluke. Vil ikke si skiluke er et must, men vi går nå en del på ski da, og har barneseter på de to ytterplassene bak. Også når jeg er alene på ski eller vi bare skal på skitrening, eller har hockeykøller, fiskestenger eller lignende med, er det kjekt.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Polestar

Sitat fra: EspenM3 på onsdag 17. februar 2021, klokken 10:06Ytre mål er 20cm i favør Ioniq5 vs XC40. Kombinert med flatt gulv og bakseter på skinner så vil jeg tro plassen skal bli helt ok  :)
Hvor har du denne informasjonen fra?

Målene jeg finner er 4460 mm for Ioniq 5 og 4425 mm for XC40 (ev-database.org).
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

telcontar

Sitat fra: Polestar på onsdag 17. februar 2021, klokken 11:45
Sitat fra: EspenM3 på onsdag 17. februar 2021, klokken 10:06Ytre mål er 20cm i favør Ioniq5 vs XC40. Kombinert med flatt gulv og bakseter på skinner så vil jeg tro plassen skal bli helt ok  :)
Hvor har du denne informasjonen fra?

Målene jeg finner er 4460 mm for Ioniq 5 og 4425 mm for XC40 (ev-database.org).

De har ikke riktig info inne. "Offiselle lekkasjer" sier 4630mm.

EspenM3

Sitat fra: telcontar på onsdag 17. februar 2021, klokken 11:49
Sitat fra: Polestar på onsdag 17. februar 2021, klokken 11:45
Sitat fra: EspenM3 på onsdag 17. februar 2021, klokken 10:06Ytre mål er 20cm i favør Ioniq5 vs XC40. Kombinert med flatt gulv og bakseter på skinner så vil jeg tro plassen skal bli helt ok  :)
Hvor har du denne informasjonen fra?

Målene jeg finner er 4460 mm for Ioniq 5 og 4425 mm for XC40 (ev-database.org).

De har ikke riktig info inne. "Offiselle lekkasjer" sier 4630mm.

4635mm  :D

niet

Sitat fra: EspenM3 på onsdag 17. februar 2021, klokken 10:06
Sitat fra: niet på tirsdag 16. februar 2021, klokken 11:26
Ser noen nevnte 540l trunk og 25-30l frunk. Akseptabelt det, men med 45 graders vinkel så taper man mye plass i f.eks i forhold til XC40. Skulle kanskje tro at bagasjeplassen i de to bilene ikke er så ulik pga det.

Det er skuffende hvis bilen ikke har rekkevidde på 50+ med med 4wd, skulle tro at når man utvikler alt fra scratch så greier man finne løsninger som er bedre og mer effektive. Får håpe solcellene trekker opp, selv om det er tvilsomt.

Er sterkt tvildende om det er lurt å kjøpe bil uten å ha prøvekjørt, det sitter langt inne.

Ytre mål er 20cm i favør Ioniq5 vs XC40. Kombinert med flatt gulv og bakseter på skinner så vil jeg tro plassen skal bli helt ok  :)

Godt mulig du har rett. Men bagasjevolum måles opp til seteryggen. Når I5 har 45graders bakluke blir det ikke så veldig mer plass i høyden, XC40 har 90 graders bakluke og vil ha ganske mye mer volum tilgjengelig i praksis enn det som er oppgitt.

Trond.m

Sitat fra: feistydolphin på onsdag 17. februar 2021, klokken 09:31
Sitat fra: Trond.m på onsdag 17. februar 2021, klokken 09:02
Kan ha en kokeplate i forteltet til morgenkaffe + litt varme i teltet når det er kjølig.
Du har jo sikkert sett den, men vi får si markedsføringen til Hyundai iallefall indikerer at den morgenkaffen bør gå greit ;)
https://www.youtube.com/watch?v=zQZ_l8eQfAI
Ha,ha...Herlig med nystekt kalkun på telttur. Men vi har vel sett før at Schuko kontakter ikke blir levert på norske biler selv med 2A strøm. 16A i bil uten et sikringsskap...jeg har min tvil 😏

HelectriC

Sitat fra: feistydolphin på onsdag 17. februar 2021, klokken 09:31
Sitat fra: Trond.m på onsdag 17. februar 2021, klokken 09:02
Kan ha en kokeplate i forteltet til morgenkaffe + litt varme i teltet når det er kjølig.
Du har jo sikkert sett den, men vi får si markedsføringen til Hyundai iallefall indikerer at den morgenkaffen bør gå greit ;)
https://www.youtube.com/watch?v=zQZ_l8eQfAI

Ja, vanskelig å tolke på annen måte enn at det vil gå an :)
ioniq 5

MooCow

Er det berre meg som fryktar at førsteutgåva "Project 45" berre kjem med dei grelle kvite delskinnseta som er på teaservideoen :-/ ?

feistydolphin

Merker meg at Hyundai skriver om "e-4WD" i reklamene sine nå. Jeg tenkte jo dette var noe nytt noe, men det viser seg at det i alle fall deler navn med noe de også har laget på eldre biler: http://www.businesskorea.co.kr/news/articleView.html?idxno=16420

Har lurt litt på om Ioniq 5 kom til å ha en effektiv og fleksibel firhjulstrekk (utkoblet, men raskt innkoblet når føret krever det), og synes dette er lovende i så måte.

niet

Sitat fra: MooCow på onsdag 17. februar 2021, klokken 20:39
Er det berre meg som fryktar at førsteutgåva "Project 45" berre kjem med dei grelle kvite delskinnseta som er på teaservideoen :-/ ?

Tenkte det samme. Delskinn er så som så. men hvite seter er en uting! Er redd at førsteutgaven kommer med ferdige specs, blant annet disse setene.

ProsjektX

Sitat fra: niet på torsdag 18. februar 2021, klokken 09:12
Sitat fra: MooCow på onsdag 17. februar 2021, klokken 20:39
Er det berre meg som fryktar at førsteutgåva "Project 45" berre kjem med dei grelle kvite delskinnseta som er på teaservideoen :-/ ?

Tenkte det samme. Delskinn er så som så. men hvite seter er en uting! Er redd at førsteutgaven kommer med ferdige specs, blant annet disse setene.
Nå er det vel mer kremfarge. Topp sier jeg om det blir noe annet enn svart
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Chimp

Sitat fra: ProsjektX på torsdag 18. februar 2021, klokken 10:34
Sitat fra: niet på torsdag 18. februar 2021, klokken 09:12
Sitat fra: MooCow på onsdag 17. februar 2021, klokken 20:39
Er det berre meg som fryktar at førsteutgåva "Project 45" berre kjem med dei grelle kvite delskinnseta som er på teaservideoen :-/ ?

Tenkte det samme. Delskinn er så som så. men hvite seter er en uting! Er redd at førsteutgaven kommer med ferdige specs, blant annet disse setene.
Nå er det vel mer kremfarge. Topp sier jeg om det blir noe annet enn svart

Blir det et alternativ så er all good. Blir man tvunget til hvit så mister du mange.

e-h

Tenker det samme om lyst interiør, men samtidig er det en avveining om hvor "gunstig" lanserings-utgaven egentlig blir. Er prisen lav nok så kan jeg alltids klare meg med uønsket farge på interiør så lenge det er skinn.

Øyvind.h

Sort/mørkt blir sikkert et alternativ.  Kan aldri tenke meg at de lanserer en bil som bare kan leveres med hvite seter.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MooCow

#224
På limited lanseringsutgåver pleier det jo å vera få eller ofte ingen valg, kanskje til og fargen på bilen er bestemt. Pleier og å vera godt utstyrte, men ikkje full pakke. Blir spennandes å sjå! Seta i teaservideoen er nok heller ikkje ventilerte noko som vel alle Hyundai modellar har mulegheiten for?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA