Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

e-h

#165
Ser spennende ut. Håper det kommer sort skinninteriør.

z4rd

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 11. februar 2021, klokken 22:19
Formen får meg til å tenke på Lancia Delta HF Integrale.
Ser ikke ut som bagasjerommet er så stort, men tallene som har sirkulert så langt antyder at utsiden kan bedra

Ikke direkte uenig, men personlig synes jeg at promo-bildene minner om en mindre strømlinjeformet (no pun intended) Alfa Romeo Brera, spesielt baken.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

elektro

Sitat fra: e-h på mandag 15. februar 2021, klokken 07:44
Ser spennende ut. Håper det kommer sort skinninteriør.

Synes egentlig ikke det ser så spennende ut  :) men eksteriøret og spesifikasjonene er vel så viktig for meg. Krysser fingrene for at det er nok bagasjeplass og litt bakkeklaring. Mørkere interiør er vel nesten en forutsetning for meg.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ProsjektX

Sitat fra: e-h på mandag 15. februar 2021, klokken 07:44
Ser spennende ut. Håper det kommer sort skinninteriør.
Håper det kommer mulighet for lyst og trivelig interiør for en gangs skyld... som også ser litt mer eksklusivt ut
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

EspenM3

Sitat fra: elektro på mandag 15. februar 2021, klokken 08:40
Sitat fra: e-h på mandag 15. februar 2021, klokken 07:44
Ser spennende ut. Håper det kommer sort skinninteriør.

Synes egentlig ikke det ser så spennende ut  :) men eksteriøret og spesifikasjonene er vel så viktig for meg. Krysser fingrene for at det er nok bagasjeplass og litt bakkeklaring. Mørkere interiør er vel nesten en forutsetning for meg.

Bakkeklaring sies å bli 170mm.

Chimp

Var det spekulert noe i batteristørrelsen på introversjonen?

telcontar

Sitat fra: Chimp på mandag 15. februar 2021, klokken 12:22
Var det spekulert noe i batteristørrelsen på introversjonen?

Har lest både stor og liten, så vet ikke hva som stemmer. En på FB gruppa hevder at det er den store og at han har inside info. Får håpe det stemmer.

niet

Fikk litt info av en selger i helga. Den første utgaven, Project 45, kommer med det største batteriet og solceller på taket. Den blir maks utstyrt. Solcellene skal visst ikke være aktuelt på de neste utgavene pga råstoff/produksjonsutfordringer. Og de vil ikke gi betydelig økt rekkevidde.

Prisen skal være lavere enn biler som, feks XC40 og E-tron50 etc. Kunne nesten tolke det som vesentlig billigere men det var min tolkning. Den eksakte prisen er det veldig få som vet, men det er visst hintet om et prissjikt.

Den som venter får se.

feistydolphin

Takk for info. Vil gjerne ha glasstak, så blir interessant å se om alle de 3000 bilene skal lages med solceller eller ikke, da.

HelectriC

Noen som vet om denne får tilhengerkobling?
ioniq 5

niet

Den vil få hengerfeste, trolig 1500kg

Glede

Hengervekt med 4 hjulstrekk (lanseringsmodell) blir 1600kg, 1400kg uten. 540l bagasjerom, 25-30l frunk. Lanseres med stort batteri 4wd og ca 450 km rekkevidde. 2wd som blir lansert senere får ca 500km rekkevidde.

arthur

Og er man rask og betaler et depositum på 10.000 og skriver kontrakt så vil man få se hva man har kjøpt, forpliktende kjøp, noen måneder senere, og får vite litt om bilen sågar. Og billig skal den også være visstnok sier forhandler. Pytt pytt kun snakk om en halv million så ikke så nøye, eller?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

ProsjektX

Sitat fra: arthur på mandag 15. februar 2021, klokken 18:04
Og er man rask og betaler et depositum på 10.000 og skriver kontrakt så vil man få se hva man har kjøpt, forpliktende kjøp, noen måneder senere, og får vite litt om bilen sågar. Og billig skal den også være visstnok sier forhandler. Pytt pytt kun snakk om en halv million så ikke så nøye, eller?
Må si meg helt enig her, lei av denne måten å prøve å selge biler på. Penger skal de ha, og bindende kontrakt, men å se hva du kjøper først og prøve ut, nei se det krever litt for mye av oss...
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

feistydolphin

Nå vet jeg ikke akkurat hva dere sikter til, men hos Hyundai står det "Verdenspremieren av IONIQ 5 blir tirsdag 23. februar og en lanseringsversjon begrenset til kun 3 000 enheter i Europa kan reserveres uten forpliktelser umiddelbart etter premieren".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA