Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det rom for å forhandle pris på kjøp av nye Skoda Enyaq?

Startet av acedynamite, tirsdag 17. november 2020, klokken 10:58

« forrige - neste »

acedynamite

Har "bygd" nye Skoda Enyaq og skal ha møte med forhandler i morgen.

Er det noe rom for å forhandle pris/utstyr? Har f.eks ikke bestilt vinterhjul, siden jeg tenker jeg kan få dette til en rimeligere pris et annet sted.
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

chargedup

#1
Da jeg prøvde fikk jeg: nei, vi har ikke lov til å gi noe rabatt (dette var før id4 var lansert til en lavere pris). Det virker som om de fleste andre også har fått nei, bortsett fra de med storkundeavtaler. Skal du forhandle og forvente å få noe, må du gå til VW tror jeg.
Enyaq er vel eneste Skoda som er priset høyere enn sin storebror i VW, så rart at de ikke vil gi rabatter når VW gjør det på id4. Jeg ville tatt med meg et tilbud fra en VW forhandler på id4 (eller bare sagt det) og vist til at jeg vurderer en id4 1.st ink vinterhjul og gummimatter til 330.000 (kun 3-4' ekstra for vinterhjul og matter) og spurt om det da er mulig å få noe rabatt (dette tilbudet får man ved å henvende seg til en VW forhandler i Oslo området som ikke er Møller). Lykke til!

Edit: 430', ikke 330'.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

acedynamite

Stemmer. Har sammenlignet ID4 og Enyaq (som sikkert mange andre har gjort). Det er litt større bagasjerom i Enyaq (42 liter) og litt lengre rekkevidde på IV80 enn ID4 (IV80 har 510 og ID4 har 496). Ellers så er det vel i bunn og grunn samme bil, bortsett ut utvendig utforming?
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

chargedup

#3
Ja, er samme bilen med litt annen utforming og utseende ja. Det er små forskjeller på bilene (de 50L kan for noen være alfa omega) og rekkeviddeforskjellen blir nok ikke merkbar. Finnes massevis av tråder om likheter og ulikheter på forumet. Har vel blitt sagt at Enyaq er ca 50' (fra hukommelsen, tror det var ca forskjellen som ble skissert her på forumet, gitt at man speccer Enyaq så lik som mulig id4 1st.) dyrere enn id4 og hvis man da i tillegg må betale fullpris for vinterhjul blir forskjellen enda større. Derfor jeg mener at du kunne prøvd å vise til tilbud du vurderer på id4 1st til 330' ink vinterhjul og gummimatter og spurt hvordan Skoda kan matche den prisen eller hvorfor du da skulle kjøpe Enyaq (*uten at jeg vet hvilken versjon av Enyaq du ser på).

Det vanlige i bilverden er at forhandler har endel å gå på, men for populære elbiler med stor etterspørsel er det sjelden like lett å få rabatt. Ifølge min selger fikk de ikke lov til å gjøre noe med prisen fra Skoda Norge (møller).

Edit: 430', ikke 330'.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

GilbyC

Jeg ser dere diskuterer priser ned mot 330 000 for en ID4. En 1st starter vel på 430 000? Er det noe jeg misforstår på innleggene deres?

Roy Aasen

Vil nok aldri få en ID4 1st for 330000🙂. 430000 er helt riktig.

chargedup

EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Edison

Får ein ID4 for 430 000 inkludert vinterhjul? Tilbodet eg fekk var over 450 000.

chargedup

Ja, jeg spurte en forhandler i Osloområdet som ikke er i Møllerkjeden for 2-3 uker siden etter tips fra id4 delen av forumet. Jeg spurte rett ut om det var mulig å få med vinterhjul i prisen på 427' for id4 1st og fikk til svar at jeg fikk med vinterhjul og gummimatter til 430'. Andre har fått med serviceavtale i 3 år og noen har ikke fått med noe gratis...
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Magnito

Sitat fra: acedynamite på tirsdag 17. november 2020, klokken 12:49
Stemmer. Har sammenlignet ID4 og Enyaq (som sikkert mange andre har gjort). Det er litt større bagasjerom i Enyaq (42 liter) og litt lengre rekkevidde på IV80 enn ID4 (IV80 har 510 og ID4 har 496). Ellers så er det vel i bunn og grunn samme bil, bortsett ut utvendig utforming?
Forskjellene mellom Enyaq iV80 på helt basic nivå og ID.4 1st strekker seg litt utover kun rekkevidde, bagasjevolum og pris. Husker ikke alle forskjeller i hodet, men f.eks. så har ID.4 hengerfeste og metallic lakk inkludert, som er ekstra på iV80. Derimot har iV80 matrix lys, alle kjøreassistenter inkludert, blindsonevarsling, 3-soner klimakontroll, varme i bakseter, etc., som du ikke får i 1st uten å oppgradere til Max.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA