Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Overføre Seat Frii avtale etter 6 mnd

Startet av shorizo, søndag 15. november 2020, klokken 12:52

« forrige - neste »

RJK

Det første tilbudet var temmelig godt, og hadde jeg ikke allerede skaffet meg en Kona, hadde jeg hoppet på toget her, da bilen dekker mitt minimumsbehov.


Dette ble fulltegnet veldig kjapt, og så tok de en ny runde med den noe høyere prisen, men fremdeles temmelig billig siden det ikke var innskudd.


Om man synes det er en god deal å betale 50 K for å overta avtalen på den bilen, så tror jeg man burde sjekke med noen andre selskap for leasing på tilsvarende bil, eller endog noen av disse 250 K-bilene og sett hvilken avtale man får med 50 K i innskudd.


Da kan det jo hende man ikke synes tilbudet er så godt lengre. Innskuddet er tross alt en god slump nedbetaling på en bil, så ville ikke forundret meg om man kom temmelig likt ut på f.eks. en Corsa-E eller E-208, uten at jeg har sjekket dette selv.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

arthur

Jeg er helt enig med deg så hvis noen, mot formodning, vile betale meg 50.000 cash for å overta min avtale så ville jeg ha takket og bukket og smilt hele veien til banken, eller til nettbanken på pc¨n i disse dager da!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Stikkkontakt

Man betaler jo ikke 50000+2590pr mnd når man kan hente ut en ID3 for 80000+2490 med 50% mer km med en ukes leveringstid. Riktignok er forsikring inkludert i Frii.

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hortensia

Sitat fra: arthur på mandag 16. november 2020, klokken 15:42
Jeg oppfatter ikke at selger selv har betalt et innskudd, men ønsker en "kompensasjon" (her kalt innskudd) fra en potensiell kjøper for å kunne overta en leasingavtale som er svært gunstig.

Oppdatering!

Tok en telefon til Møller Finans som sa at så lenge den som overtok avtalen betalte gebyret på 4+ og ble funnet kredittverdig som var det ikke noe problem å overføre avtalen. At noen tok seg betalt for dette var de ikke kjent med og hadde vel egentlig ingen kommentarer til.

Så kanskje jeg skal selge min avtale også? 8)

Har du Mii fortsatt? vil du selge avtalen din? :)

arthur

Nei, leverte inn bilen i mars/april da jeg hentet ut en ny Kona.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA