Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2 wd

Startet av Sveinaldo, søndag 15. november 2020, klokken 10:27

« forrige - neste »

Sveinaldo

Noen som vet når versjonen med tohjulstrekk kommer? Og hva den vil koste?

Tafsern

Nei, ingen her vet når den kommer og hvor mye den vil koste. :)

Barrabas

Sitat fra: Tafsern på søndag 15. november 2020, klokken 10:30

Hvordan kan du vite at ingen her vet...he he (just for the record så vet ikke jeg ;))

Skorpo

Rekkevidde er alt. Så 2WD blir nok litt dyrare ;-) .

Sveinaldo

I denne artikkelen ble det antydet at en rimeligere variant skal produseres fra februar 21. Hvis det stemmer så nærmer det seg vel at det bør komme ut info om denne?

Hvis man antar at prisen i artikkelen er riktig og man får samme prisforhold i Norge så bør vel det antyde at den skal koste ca 310-320.000 NOK.

Da tror jeg det blir en bil som blir aktuell for veldig mange i så fall

https://insideevs.com/news/343242/more-info-leaks-out-on-cheaper-versions-of-polestar-2/

Mondeo

Tesla Model 3 Long Range RWD kostet ca 33 tusen mindre enn AWD utgaven mens den var i salg.
Gir vel en sånn ca peikepinne på hva en motor koster iallefall.

Stikkkontakt

Det som kan presse startprisen mest ned er vel å kutte utstyr og battericeller.
PS2 er komplett utstyrt og har en del utstyr som mange kan unnvære.
Jeg tipper grunnversjonen kommer til å ligge på 390 +/- 10000 med 2WD og en enklere utstyrspakke.

Tafsern

Sitat fra: Barrabas på søndag 15. november 2020, klokken 17:43
Sitat fra: Tafsern på søndag 15. november 2020, klokken 10:30

Hvordan kan du vite at ingen her vet...he he (just for the record så vet ikke jeg ;))

Fordi det ikke foreligger noe som helst informasjon om dette, annet enn "senere". :) Skal ikke bedømme brukerne på dette nettstedet, men tør vedde på at ingen her har en klam hånd på ukjent informasjon hos Polestar eller Geely :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA