Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Acceleration boost på 2021 model 3

Startet av Daxt3r, søndag 15. november 2020, klokken 08:44

« forrige - neste »

jlan

Jeg synes dette har vært en fin tråd, morsomt å se hva folk er opptatt av. Jeg skal ikke kritisere, jeg har selv brukt en god del penger på å få en rød bil (riktignok et krav fra min kone). Men altså, det hadde vært fint om der kunne fortsette i en hygglig tone, ingen vits å ryke uklar for ett sekund og én cm  :).
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

JorEl

Jeg har S, men kun pga av en god renteavtale. Det var TM3 jeg ventet på 8) Jeg synes 18500nok, er nok penger for litt bedre aks/Axx. Men jeg hadde kjøpt det på flekken.
Hadde fint klart meg uten spoiler, og Trackmode/lekemode ;) . Senking av bilen gjør at jeg ikke vil ha en TM3 Performance, pga en kjerrevei. Så da er det enda bedre bremser og akserelasjon som ville lokket.

Valgmuligheten må man jo bare takke Tesla for :+1:
Et annet aspekt er at valget om Acceleration Boost, er etter at man har kjøpt en TM3 LR. Men valget mellom en LR og Performance må man ta før kjøpet. Innlysende, men enda flere variabler :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

jlan

Sitat fra: JorEl på fredag 09. april 2021, klokken 14:47
Et annet aspekt er at valget om Acceleration Boost, er etter at man har kjøpt en TM3 LR. Men valget mellom en LR og Performance må man ta før kjøpet. Innlysende, men enda flere variabler :)
Det er jo også vanskelig å anslå markedsverdien av en slik oppgradering. Når en legger en bil med en slik pakke for salg, så vil det vel signalisere at den har vært kjørt litt hardt. Derfor tror jeg i utgangspunktet halve "restverdien" er borte i det den er ugjenkallelig installert. Men så kan jo Tesla komme til å endre prisen....
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Kjetil1986

Jeg kjøpte boost oppgraderingen i går. Ladet opp bilen til 92% på supercharger. Så batteriet var varmt og godt.
Det står at jeg har oppgraderingen både i appen og inne i menyen på bilen.

Men når jeg skulle teste ut akselerasjonen så merket jeg ingen forskjell i det hele tatt.

Har jo sett masse videoer på YouTube, hvor folk merker ganske stor forskjell. Jeg prøvde også å ta tiden på 0-100 med en app som jeg har brukt før boost oppgraderingen. Får den samme tiden som før, om ikke tregere  :o

Skal kontakte Tesla i dag. Tenkte bare å høre om noen her inne har kjøpt boosten i det siste?
Model 3 long range 2021

turfsurf

Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 19. mai 2021, klokken 06:56
Skal kontakte Tesla i dag. Tenkte bare å høre om noen her inne har kjøpt boosten i det siste?
Har ikke kjøpt, men lurte litt på det. Man burde merke 0,5 sek raskere 0-100. Men er vel angrefrist på slike kjøp? Rapporter gjerne hvordan det går.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kjetil1986

Jeg kontaktet support. De mente alt skulle være i orden. Rart at jeg ikke får raskere 0-100 tid på GPS appen da.

Har allerede bedt om refusjon å fått det godkjent.

Mulig at alt er som det skal og at jeg kommer til å merke en forskjell når boosten nå blir borte, men for min del var det alt for liten forskjell til å forsvare den prisen.

Model 3 long range 2021

yurgh

Den reelle prisen er vel 18500 pluss flere sett med dekk: Du må jo bruke boosten òg 😊

Woodbear

hadde boost på min 19lr, det var meget merkbart fra stillestående, opp til ca 30km om man mater pedalen i bunn, over det, liten forskjell. Relativt nærme p i å gi det hardere kicket fra 0.. og alle som testa og satt på( rimelig mange) merka tydelig forskjell.  Selv han som hadde min innbyttebil som lånebil fra tesla kommenterte på facebookgruppa at han hadde hatt bilen min, og visste ikk at den hadde boost, men reagerte på hvor mye råere den gikk, spesielt da han fikk tilbake sin egen.  og kjøpte dermed boost.

Så kan virke som noe var har gått galt? 
2021 model 3 hvit performance.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

AlexØ

Er det noen med kinabil som har mulighet til å kjøpe Acceleration boost ?
Jeg finner ikke muligheten for meg. 

Hysa

Sitat fra: AlexØ på fredag 31. desember 2021, klokken 17:21
Er det noen med kinabil som har mulighet til å kjøpe Acceleration boost ?
Jeg finner ikke muligheten for meg.

Hentet Long Range i desember. Ikke mulig å kjøpe for meg.. Er det pga. nytt batteri?

AlexØ


AlexØ


JorEl

TeslaBjørn tester boost(i praksis) vs Performance (på papiret) :+1:  (2022)
https://youtu.be/rYILIVsvBmg?t=20
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA