Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Acceleration boost på 2021 model 3

Startet av Daxt3r, søndag 15. november 2020, klokken 08:44

« forrige - neste »

jorgenask

Sitat fra: olesb på lørdag 28. november 2020, klokken 20:13
Bare for å bekrefte. Har mottatt en 2021 LR og har mulighet i appen til å kjøpe acceleration boost (4,4 -> 3.9) for 18500,-.

Ja da er der bare å sende ønske om dette til nissen  :laugh:

apehest

Kjenner jeg har mer lyst på en kombinasjon av kunne slå av driften på fremhjul, og dyno-mode.
:police: :police: :police: :police: :police:

hemi


MooCow

Sitat fra: hemi på lørdag 28. november 2020, klokken 22:21
Bare å kjøpe performance.

Sikkert mange fleire som hadde gjordt det ja om ikkje Tesla hadde eksludert mulegheiten for hengarfeste...

Chris Neumann Ruud

Nekro: men vet noen om Boost gjør noen innhogg på reell rekkevidde (så klart hvis man har samme kjørestil eller setter accelleration på standard) eller er det bare fordeler? :)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

hemi


turfsurf

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 08. april 2021, klokken 20:00
Nekro: men vet noen om Boost gjør noen innhogg på reell rekkevidde (så klart hvis man har samme kjørestil eller setter accelleration på standard) eller er det bare fordeler? :)
Kun hvis det samtidig materialiserer seg større felger på bilen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

harelabb


daktari

Bare for å sette det i perspektiv: det er 0,5 sekunder vi snakker om for 18500,-
Spar heller penga til en P?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Wabby

Sitat fra: daktari på fredag 09. april 2021, klokken 10:32
Bare for å sette det i perspektiv: det er 0,5 sekunder vi snakker om for 18500,-
Spar heller penga til en P?
... Eller 11% raskere :-p
Helt seriøst hadde jeg ikke kastet bort pengene mine på en slik oppgradering.
Da hadde jeg heller brukt pengene på soting av vinduer og keramisk behandling av lakken... Og hatt penger til overs :) Resten hadde jeg da brukt for å legge alcantara på trefjøla på dashbordet.
TM3P 2021 - Oslo

RJK

Sitat fra: daktari på fredag 09. april 2021, klokken 10:32
Bare for å sette det i perspektiv: det er 0,5 sekunder vi snakker om for 18500,-
Spar heller penga til en P?


Dette er jo et kompromiss for de som egentlig vil ha TM3P, men som samtidig vil ha hengerfeste. Da mangler man riktignok track mode, som vel er den ene store, viktige forskjellen. Bremser og dekk kan man jo oppgradere, og også effekten litt her. Da er det jammen ikke mye annet som skiller en P fra en oppgradert LR.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Wabby

Sitat fra: RJK på fredag 09. april 2021, klokken 12:56
Sitat fra: daktari på fredag 09. april 2021, klokken 10:32
Bare for å sette det i perspektiv: det er 0,5 sekunder vi snakker om for 18500,-
Spar heller penga til en P?


Dette er jo et kompromiss for de som egentlig vil ha TM3P, men som samtidig vil ha hengerfeste. Da mangler man riktignok track mode, som vel er den ene store, viktige forskjellen. Bremser og dekk kan man jo oppgradere, og også effekten litt her. Da er det jammen ikke mye annet som skiller en P fra en oppgradert LR.

Spoiler
Senk
Felger
Brembo bremser
Trackmode
Axx
Pedaler

Så det er en del forskjell....

Hiver du på senk på en LR så ryker en del garanti....
TM3P 2021 - Oslo

RJK

Sitat fra: Wabby på fredag 09. april 2021, klokken 13:01
Sitat fra: RJK på fredag 09. april 2021, klokken 12:56
Sitat fra: daktari på fredag 09. april 2021, klokken 10:32
Bare for å sette det i perspektiv: det er 0,5 sekunder vi snakker om for 18500,-
Spar heller penga til en P?

Dette er jo et kompromiss for de som egentlig vil ha TM3P, men som samtidig vil ha hengerfeste. Da mangler man riktignok track mode, som vel er den ene store, viktige forskjellen. Bremser og dekk kan man jo oppgradere, og også effekten litt her. Da er det jammen ikke mye annet som skiller en P fra en oppgradert LR.

Spoiler
Senk
Felger
Brembo bremser
Trackmode
Axx
Pedaler

Så det er en del forskjell....

Hiver du på senk på en LR så ryker en del garanti....

Så, i tillegg til det jeg nevnte, så var det spoileren som jeg glemte av, men som man nå får kjøpt løst, og senk, som vel ikke veldig viktig for de fleste.

Axx oppfatter jeg som en fancy måte å skrive aks på, og det er jo den forskjellen som reduseres med den pakken som omtales. LR har og pedaler, men det er kanskje noen litt mer fancy pedaler du mener, som og er mulig å kjøpe.

Så da er det altså litt aks, litt senk (kan utføres på egen risiko) og trackmode som i utgangspunktet er forskjellene man ikke kan betale seg til som endring på en LR for å få "P" med lovlig hengerfeste. Altså, om man skal bestille seg helt ny bil.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Wabby

Sitat fra: RJK på fredag 09. april 2021, klokken 13:41
Sitat fra: Wabby på fredag 09. april 2021, klokken 13:01
Sitat fra: RJK på fredag 09. april 2021, klokken 12:56
Sitat fra: daktari på fredag 09. april 2021, klokken 10:32
Bare for å sette det i perspektiv: det er 0,5 sekunder vi snakker om for 18500,-
Spar heller penga til en P?

Dette er jo et kompromiss for de som egentlig vil ha TM3P, men som samtidig vil ha hengerfeste. Da mangler man riktignok track mode, som vel er den ene store, viktige forskjellen. Bremser og dekk kan man jo oppgradere, og også effekten litt her. Da er det jammen ikke mye annet som skiller en P fra en oppgradert LR.

Spoiler
Senk
Felger
Brembo bremser
Trackmode
Axx
Pedaler

Så det er en del forskjell....

Hiver du på senk på en LR så ryker en del garanti....

Så, i tillegg til det jeg nevnte, så var det spoileren som jeg glemte av, men som man nå får kjøpt løst, og senk, som vel ikke veldig viktig for de fleste.

Axx oppfatter jeg som en fancy måte å skrive aks på, og det er jo den forskjellen som reduseres med den pakken som omtales. LR har og pedaler, men det er kanskje noen litt mer fancy pedaler du mener, som og er mulig å kjøpe.

Så da er det altså litt aks, litt senk (kan utføres på egen risiko) og trackmode som i utgangspunktet er forskjellene man ikke kan betale seg til som endring på en LR for å få "P" med lovlig hengerfeste. Altså, om man skal bestille seg helt ny bil.

Du snakker veldig "på vegne av andre", uten å ha peiling. Jeg valgte selv P av den enkle grunn for senk var en del av pakken. De som velger P er for at den har et visuelt mer sportslig utseende, og da er senk viktig. Bil på stylter er ikke pent.
Å komme i krøll med Tesla pga 3part modifisering er noe du ikke har lyst til med en ny bil.

Men høres jo ut som du er ekstremt opptatt av hengerfeste, så ja.... Velg LR da.
Men å pimpe en LR til å bli lik P er etter mitt syn bortkastet penger.

Som bruktbil hadde jeg alltid valgt en umodifisert bil over en som er pimpet i huet og ræva.
TM3P 2021 - Oslo

RJK

Sitat fra: Wabby på fredag 09. april 2021, klokken 13:55
Sitat fra: RJK på fredag 09. april 2021, klokken 13:41
Sitat fra: Wabby på fredag 09. april 2021, klokken 13:01
Sitat fra: RJK på fredag 09. april 2021, klokken 12:56
Sitat fra: daktari på fredag 09. april 2021, klokken 10:32
Bare for å sette det i perspektiv: det er 0,5 sekunder vi snakker om for 18500,-
Spar heller penga til en P?

Dette er jo et kompromiss for de som egentlig vil ha TM3P, men som samtidig vil ha hengerfeste. Da mangler man riktignok track mode, som vel er den ene store, viktige forskjellen. Bremser og dekk kan man jo oppgradere, og også effekten litt her. Da er det jammen ikke mye annet som skiller en P fra en oppgradert LR.

Spoiler
Senk
Felger
Brembo bremser
Trackmode
Axx
Pedaler

Så det er en del forskjell....

Hiver du på senk på en LR så ryker en del garanti....

Så, i tillegg til det jeg nevnte, så var det spoileren som jeg glemte av, men som man nå får kjøpt løst, og senk, som vel ikke veldig viktig for de fleste.

Axx oppfatter jeg som en fancy måte å skrive aks på, og det er jo den forskjellen som reduseres med den pakken som omtales. LR har og pedaler, men det er kanskje noen litt mer fancy pedaler du mener, som og er mulig å kjøpe.

Så da er det altså litt aks, litt senk (kan utføres på egen risiko) og trackmode som i utgangspunktet er forskjellene man ikke kan betale seg til som endring på en LR for å få "P" med lovlig hengerfeste. Altså, om man skal bestille seg helt ny bil.

Du snakker veldig "på vegne av andre", uten å ha peiling. Jeg valgte selv P av den enkle grunn for senk var en del av pakken. De som velger P er for at den har et visuelt mer sportslig utseende, og da er senk viktig. Bil på stylter er ikke pent.
Å komme i krøll med Tesla pga 3part modifisering er noe du ikke har lyst til med en ny bil.

Men høres jo ut som du er ekstremt opptatt av hengerfeste, så ja.... Velg LR da.
Men å pimpe en LR til å bli lik P er etter mitt syn bortkastet penger.

Som bruktbil hadde jeg alltid valgt en umodifisert bil over en som er pimpet i huet og ræva.

Nå tror jeg du må roe litt ned. Dette er ikke snakk om meg, så dropp personfokuset her, takk.

Saken var altså valget mellom LR vs P, for de som absolutt ønsker hengerfeste, men samtidig vil ha så bra med ytelser som mulig, og hvordan kan man minimere forskjellene. Denne ytelsesoppdateringen er da en av disse tiltakene som gjør kompromisset mindre.

Selvsagt blir det kompromisser om man da har et ønske om hengerfeste, siden man ikke får det på P. Da må man altså se på hva kan man få gjort noe med eller lovlig endret på en LR, for å se på hva man ikke trenger å gå glipp av, og hva man altså ikke får gjort noe med.

Så blir det selvsagt opp til hver og en om oppdateringene/endringene koster mer enn det smaker, og om man anser hengerfestet som så viktig at man dropper P, gjør endringene eller finner ut at ytelsene betyr mest og bestiller P, og da ikke får hengerfestet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA