Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla UMC (ladekladd) og Mii

Startet av mthoring, lørdag 14. november 2020, klokken 20:15

« forrige - neste »

mthoring

Har testet min Mii med Tesla UMC Gen1 (Tesla sin ladekladd) og det virker ikke i det hele tatt.

Har forsøkt UMC med både blått adapter (1-fas 32A industristikk) og schuko-adapteret, men det er like dødt på Mii-en uansett.
Når jeg kobler i kabelen i Mii så klikker det i reléet i UMC og grønt lys begynner å blinke på Mii, men den begynner ikke å trekke strøm og etter ca. 1 minutt så går lys på Mii over i oransj.

Har lest folk som har hatt suksess med UMC+Mii på facebook-gruppa, så lurer på hvilke erfaring folk har her?
Kanskje det fungerer kun med Gen2 UMC, eller trenger min UMC (eller Mii) en software-oppgradering?

Edit: Krysspostet på facebookgruppa
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Elmo

Sjekk denne tråden. Der fremkommer det at det er en sw feil på Mii mht AC lading.

Som jeg skrev til deg på FB så har jeg ikke problem med å få 16A på Mii med TM3 UMC, men i teorien skulle jeg fått 32A (som altså kan rettes med SW update)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

mthoring

Sitat fra: Elmo på søndag 15. november 2020, klokken 18:43
Sjekk denne tråden. Der fremkommer det at det er en sw feil på Mii mht AC lading.

Som jeg skrev til deg på FB så har jeg ikke problem med å få 16A på Mii med TM3 UMC, men i teorien skulle jeg fått 32A (som altså kan rettes med SW update)

Ser jeg glemte å svare på denne, men jeg får 7kw på min Mii på 1-fas ladeboks, så det virker som den allerede har nevnte fiks. Men den vil merkelig nok ikke lade med gen1 UMCen som fulgte med min TMS.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA