Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Tesla UMC (ladekladd) og Mii  (Lest 167 ganger)

mthoring

• Gold Member
    • Vis profil
Tesla UMC (ladekladd) og Mii
« på: Lørdag 14. November 2020, klokken 20:15 »
Har testet min Mii med Tesla UMC Gen1 (Tesla sin ladekladd) og det virker ikke i det hele tatt.

Har forsøkt UMC med både blått adapter (1-fas 32A industristikk) og schuko-adapteret, men det er like dødt på Mii-en uansett.
Når jeg kobler i kabelen i Mii så klikker det i reléet i UMC og grønt lys begynner å blinke på Mii, men den begynner ikke å trekke strøm og etter ca. 1 minutt så går lys på Mii over i oransj.

Har lest folk som har hatt suksess med UMC+Mii på facebook-gruppa, så lurer på hvilke erfaring folk har her?
Kanskje det fungerer kun med Gen2 UMC, eller trenger min UMC (eller Mii) en software-oppgradering?

Edit: Krysspostet på facebookgruppa
« Siste redigering: ſøndag 15. November 2020, klokken 12:24 av mthoring »
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Elmo

• Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: Tesla UMC (ladekladd) og Mii
« Svar #1 på: ſøndag 15. November 2020, klokken 18:43 »
Sjekk denne tråden. Der fremkommer det at det er en sw feil på Mii mht AC lading.

Som jeg skrev til deg på FB så har jeg ikke problem med å få 16A på Mii med TM3 UMC, men i teorien skulle jeg fått 32A (som altså kan rettes med SW update)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 - HW2.5 - FW: 2020.36.11   og Seat Mii 2020. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.