Helt enig med de øvrige erfaringene om at styringen er veldig uorganisk. Man før ingen følelse av veien gjennom rattet, noe som gjør at man må vær ekstra obs på å holde øyne på veien (man merker ikke at bilen skifter retning).
Forhåpentligvis så er det mulig å gjøre noe med dette i individuell instillingene.
Også litt skuffet over at det ikke er mulig å kjøre på nivå 4 eller 5, hele tiden (den senker seg ned når man kommer over en viss hastighet).
Spørsmål: hvilke innstillinger anbefaler dere for bedre styringsfølelse?
Her er litt informasjon om automatisk senking i forskjellige nivåer/moduser:
https://elbilforum.no/index.php?topic=50797.0Nivå 5 «lift» fungerer opp til 35 km/t, jeg tror ikke jeg har kjørt fortere enn 10 km/t i den modusen. Nivå 4 «allroad/offroad» fungerer opp til 80 km/t før den senker seg et halvt nivå, til du når 100 km/t, da senker den seg til Nivå 3, som jeg synes fungerer helt prima både med tanke på sikkerhet, kjørefølelse og forbruk.
Det er f.eks. ikke sjelden jeg glemmer å senke bilen etter jeg kommer fra kjerreveien og ut på asfalten på hytta, hvor det går i 80-100 km/t.. Vil nødig ta elgtesten eller oppdage at det er glatt etter noen km. i Nivå 5. Selv om de 22 cm. bakkeklaring, eller hva det er, ikke er ekstremt mye, og tyngdepunktet er lav, så sitter man høyere enn bakkeklaringen skulle tilsi, oppå batteriet, og man veier kanskje 3 tonn med skiboks på taket og fire sykler bak..

Om noe, skulle jeg ønske bilen senket seg
tidligere til Nivå 2 og 1 i kjøreprogram Auto. Sånn som det er nå, må man opp i hhv. 120 og 140 km/t. Det samme gjelder vel i Individual? Det kunne godt vært 90 og 110 km/t i Norge. På grunn av dette kjører jeg ofte i Dynamic (uten Sport), eller Efficiency (med Sport), selv om det ikke er helt det jeg ønsker. Og det blir mer manuell skifting enn nødvendig. Skulle også gjerne skiftet fra rattet, som i Taycan.