Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En personbil [har] kjørt inn i et innsnevringshinder

Startet av Chris Neumann Ruud, fredag 13. november 2020, klokken 13:43

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

https://www.tb.no/rykker-ut-til-trafikkulykke-pa-e18/s/5-76-144658
(paywalled)


Heldigvis står det ingenting om bilmerke hverken i tittel eller i artikkel :)  :+1:

Men det er en rød S med Carbon black 21", så det er nok ikke den billigste modellen. Her har noen "sovna" på Autopilot og ikke fått med seg at veien er snevret inn og har veiarbeid i venstre felt.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Chris Neumann Ruud

Nei, helt umulig, det er sikkert derfor jeg klarte det da /s
Har lagt til notis om paywall
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

knute

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 13. november 2020, klokken 13:43
Heldigvis står det ingenting om bilmerke hverken i tittel eller i artikkel :)  :+1:

Det varte desverre ikke lenge.

Nå er artikkelen endret til "Teslaen var på autopilot når det smalt".

Vestfold Interkommunale Brannvesen har delt følgende tekst på FB:

SitatKl.12.54 rykket mannskapene fra stasjon Tønsberg ut etter melding om ulykke på E18 sydgående v/Auli, Tønsberg.
- En personbil har kjørt rett inn i sperringen der E18 innsnevres til ett felt på grunn av veiarbeider. Sammenstøtet var så kraftig at sperringen, kjeden med tre lastebildekk i tre stabler, flyttet på seg og det ble store skader i fronten på personbilen. Til alt hell var fører fysisk uskadd, sier vakthavende brannsjef Andrew C. Wright.
Politiet skriver på Twitter at fører blir anmeldt og at førerkortet ble beslaglagt.
Vår oppfordring er: Vil du beholde lappen, må du alltid følge med på veien.
Vi har ingen å miste!
Denne type ulykke skjer alt for ofte, dette var den fjerde ulykken vi rykket ut til i vårt område siden april 2019.
Og:
Sitat– Sjåføren har selv fortalt oss at han hadde på autopiloten i bilen, og skulle gjøre noen justeringer på radioen. Da han så framover på veien igjen, var det for sent, sier operasjonssentralen til Politiet i Sør-Øst til Tønsbergs Blad.
https://www.tb.no/teslaen-var-pa-autopilot-da-det-smalt/s/5-76-1446844

I tillegg til at sjåfører for F må skjerpe seg, så håper jeg at FSD blir litt smartere enn nåværende autopilot...
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Klykken

Det er ikke til å stole på så lenge man må ha ratt og pedaler. Så innen det forsvinner er du pliktig å følge med på veien, uavhengig av hvor smart FSD er.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

DagfinnN

Sitat fra: Klykken på torsdag 19. november 2020, klokken 22:55
Det er ikke til å stole på så lenge man må ha ratt og pedaler. Så innen det forsvinner er du pliktig å følge med på veien, uavhengig av hvor smart FSD er.
Ikke i følge definisjonen for selvkjøring. Nivå 3 = Eyes off. Fører må være klar til å gripe inn når bilen ber om det. Nivå 2, som vi har i dag, = Hands off. Her må sjåfør være klar til å gripe inn når bilen gjør feil.
Det er meget stor forskjell på nivå 2 og 3 med andre ord.
Nivå 5 - driving wheel optional - kan komme uten ratt og pedaler. Nivå 5 ser vi nok ikke på en stund. Nivå 3 kommer nok mye raskere.
Grundig artikkel om emnet her: https://en.wikipedia.org/wiki/Self-driving_car
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA