Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Denne appen betaler deg for å lade (Tesla)elbilen din

Startet av cable, onsdag 11. november 2020, klokken 20:50

« forrige - neste »

cable

kom over denne, virker legitim nok.

https://www.tu.no/artikler/denne-appen-betaler-deg-for-a-lade-elbilen-din/501640

Det tikker ihvertfall inn penger, har dog ikke prøvd og få utbealt noe enda


Du kan ikke vise dette vedlegget.

Eneste er at det bugger litt når man prøver å velge hvilken tariff man har, men i følge support:

Jedlix Support Team (Jedlix)
Nov 9, 2020, 12:59 GMT+1
Hi

We have noticed some users having hourly rates in Norway. We have consulted our product team and we come with the following recommendation:
•   For now, we advise you don't select any tariff or time window (or select single tariff) in the 'Mine strømpriser' tariff section of the app. By not selecting anything you will be automatically steered on Norwegian hourly rates as published by Nord Pool spot. We have created this solution to help clients with hourly rate contracts.
•   We are not yet able to represent the energy bill savings in the app when choosing this option. Our product team is investigating a solution for this, so you also have insights in the savings you make on your hourly rate bill.
•   By smart charging, through this option, you still receive the additional earnings per kWh as promised in our service. These earnings are on top of any savings you make on your energy bill.
•   We recommend to only connect your vehicle at Jedlix to prevent double control of your vehicle. Good to mention that Jedlix is the only official smart charging integration partner of Tesla, Jaguar and Renault for smart charging.

I hope the recommendation is clear for now and this helps your smart charging experience. Based on your feedback and suggestion we will further improve our service to make an impact on sustainable energy and mobility!

Kind Regards,
Ruben - Team Jedlix

MaxQ

10 øre pr. kWh, for egen del betyr det i underkant av en hundrings i året. Alle monner drar heter det så fint, men dette tror jeg ikke er nok til at så alt for mange gidder bryet. Bare enda en ting som potensielt kan forstyrre lading av bilen. Og de vil jo ha tilgang til kontoen ser jeg? (api key eller faktisk user/pwd? og hva med 2fa?)

mthoring

 Det at bilen ikke får sovet like effektivt vil vel gjøre at man kanskje til og med går i minus på hele prosjektet? (Ikke at min klarer å sove noe særlig for tiden uansett da på fw 2020.36.10.)
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

03sib113

Sitat fra: MaxQ på torsdag 12. november 2020, klokken 01:10
10 øre pr. kWh, for egen del betyr det i underkant av en hundrings i året. Alle monner drar heter det så fint, men dette tror jeg ikke er nok til at så alt for mange gidder bryet. Bare enda en ting som potensielt kan forstyrre lading av bilen. Og de vil jo ha tilgang til kontoen ser jeg? (api key eller faktisk user/pwd? og hva med 2fa?)

Skal vel teoretisk spare ved å lade på billigere strøm også.
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

RJK

Sparer vel ikke om det fører til høyere forbruk av strøm...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Gladtrd

Sitat fra: RJK på tirsdag 17. november 2020, klokken 14:43
Sparer vel ikke om det fører til høyere forbruk av strøm...
Fører vel ikke til annet enn høyere frobruk om natten når strømprisen er lav.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

RJK

Sitat fra: Gladtrd på onsdag 18. november 2020, klokken 18:38
Sitat fra: RJK på tirsdag 17. november 2020, klokken 14:43
Sparer vel ikke om det fører til høyere forbruk av strøm...
Fører vel ikke til annet enn høyere frobruk om natten når strømprisen er lav.


Det er vel likegyldig om ladingen skjer på kveld/natt eller dag, om du må lade 10 kWh for å tjene inn kostnaden av merforbruket av 1 kWh (om du tjener 10% per krone brukt)...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Muffinman

Har ikke satt meg inn i dette, men hva skjer om man legger inn lading andre steder enn på hjemmeadressen? For eksempel om man har lademuligheter på arbeidsplassen?

En noget korrupt tanke å få betalt for å lade gratis :)

mthoring

Sitat fra: Muffinman på fredag 20. november 2020, klokken 07:42
Har ikke satt meg inn i dette, men hva skjer om man legger inn lading andre steder enn på hjemmeadressen? For eksempel om man har lademuligheter på arbeidsplassen?

En noget korrupt tanke å få betalt for å lade gratis :)

Man oppgir bare hvor man bor, og gir appen tilgang til Tesla API, så er nok fint mulig det ja.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Larsebass

Så ved å gi bort API-tilgang til bilen kan man få 100kr i året?

Tror jeg står over.

Tesla X75D.

Gladtrd

Sitat fra: Larsebass på fredag 27. november 2020, klokken 23:29
Så ved å gi bort API-tilgang til bilen kan man få 100kr i året?

Tror jeg står over.

Jeg har brukt denne appen nå i 4 uker og har til nå "opparbeidet" en fordel på 68,73kr. Da har Teslaen kun blitt brukt til "småkjøring" til og fra jobb. Hvor reelt dette egentlig er får jeg se når jeg bestemmer meg for å ta utbetalingen.

For øvrig har appen en del forbedringspotensial.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

MaxQ

Da definerer du enten "smøkjøring" som litt lenger enn snittet vil jeg tro, eller så er det en bug i verdivurderingen i app'en. For med 10 øre pr. kwh så tilsvarer vel det beløpet ca 10 full-ladinger av batteriet mitt (0% til 100%) på 4 uker og det det ville tilsvart over 320 mil kjørt.

Regnestykket i saken til tu.no viser jo også til at 7,- skulle tilsvare 70kWh og du er jo i nærheten av 10 gangeren der på 4 uker, hvor langt har du egentlig kjørt? De må regne "fordel" som mer enn bare hva de konkret var tenkt å gi deg som utbetaling for antall kWh ladet?

Jeg var vel litt bråkjekk med den "hundringsen" i året i mitt første svar her i tråden. Bilen har under 210Wh/km i snitt siden jeg hentet den, men la oss bruke det tallet siden det også er hva Tesla sier at en X75 skal ha som "typical". Med 20 000 km i året gir det vel 420,- i utbetaling fra app'en. Men det forutsetter jo at alt er ladet hjemme hvor en får godskrevet dette? Mye av ladingen vil jo skje langs veien både supercharger eller 3dje parts ladestasjoner. For egen del ligger jeg rundt 1000kWh ladet hjemme i året, så altså den bråkjekke hundringsen i mitt første svar. Andre vil så klart ha andre erfaringer.

Gladtrd

Sitat fra: MaxQ på mandag 30. november 2020, klokken 18:38
Da definerer du enten "smøkjøring" som litt lenger enn snittet vil jeg tro, eller så er det en bug i verdivurderingen i app'en. For med 10 øre pr. kwh så tilsvarer vel det beløpet ca 10 full-ladinger av batteriet mitt (0% til 100%) på 4 uker og det det ville tilsvart over 320 mil kjørt.

Regnestykket i saken til tu.no viser jo også til at 7,- skulle tilsvare 70kWh og du er jo i nærheten av 10 gangeren der på 4 uker, hvor langt har du egentlig kjørt? De må regne "fordel" som mer enn bare hva de konkret var tenkt å gi deg som utbetaling for antall kWh ladet?

Jeg var vel litt bråkjekk med den "hundringsen" i året i mitt første svar her i tråden. Bilen har under 210Wh/km i snitt siden jeg hentet den, men la oss bruke det tallet siden det også er hva Tesla sier at en X75 skal ha som "typical". Med 20 000 km i året gir det vel 420,- i utbetaling fra app'en. Men det forutsetter jo at alt er ladet hjemme hvor en får godskrevet dette? Mye av ladingen vil jo skje langs veien både supercharger eller 3dje parts ladestasjoner. For egen del ligger jeg rundt 1000kWh ladet hjemme i året, så altså den bråkjekke hundringsen i mitt første svar. Andre vil så klart ha andre erfaringer.

Kjører nesten 25.000km i året med det meste av lading hjemme.
Siden vi flyttet inn i nytt hus for 9 mnd siden har jeg ladet over 3300 kWt hjemme,
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

uptherosens

Bumper denne, ettersom det har blitt mye mer aktuelt med off-peak-lading. Etter at jeg installerte appen, kom det feilmeldinger hele tiden, men dagen etter, så var appen stabil - merkelige greier. Jeg har ikke fått den til å lade «smart» ennå. Den trenger visstnok å lære seg hvor raskt bilen lader, men mitt første forsøk førte til at den ladet mens strømprisen var nesten 6 kr :-). Tenkte å prøve igjen når prisen flater litt ut. Morsomt om andre poster sine erfaringer  :+1:.

Lapskaus

Brukt denne siden den kom. Funker greit nok. Blir ikke store penger men tok ut 200kr her om dagen  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA