Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW iX videoer

Startet av JorgenM, onsdag 11. november 2020, klokken 17:32

« forrige - neste »

JorgenM

Videoer som ikke er offisielle BMW-videoer.

Denne viser mange av detaljene på bilen:

https://youtu.be/ttwDb1PWrD0
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

daktari

#1
Jøss, er hun dama veldig stor eller var det bagasjerommet ganske stusselig? Og det enorme panseret som ikke kan åpnes? Har de seriøst ikke ekstra bagasjeplass foran?
Baksetet ser enormt it., veldig bra. Men den girbryteren blir nok rimelig fort et problem, rullet jeg den til revers nå tro? Og startknapp da gitt...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Svolar

Blir jo lettere sjøsyk av den videoen. Håper en kan velge vekk endel av det med girvelgeren osv. Noen liker tydligvis bling bling...
Men hva vil vekten være på denne doningen? Karbonfiber bygget bør jo borge for lav vekt!

JorgenM

Bilen på videoen er nok fullspekket. Jeg ser for meg at glassdelene kanskje er tilvalg slik det er på f.eks 8-serie.
Samme kan gjelde de elektriske døråpnerne også.

Personlig likte jeg det glasshjulet. Touch-sensitivt og greier :+1: Generelt ser den konsollen mellom setene svært påkostet ut.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

RJK

Sitat fra: Svolar på onsdag 11. november 2020, klokken 20:36
Blir jo lettere sjøsyk av den videoen. Håper en kan velge vekk endel av det med girvelgeren osv. Noen liker tydligvis bling bling...
Men hva vil vekten være på denne doningen? Karbonfiber bygget bør jo borge for lav vekt!


blingblinget og grillen trekker dessverre veldig mye ned på inntrykket for min del. Ellers var det jo mye bra, men den der ramma i setet, frykter jeg treffer meg akkurat nok til at denne hadde blitt uaktuell uansett alt annet. Det kan jo hverken være behagelig, eller hjelpe til på en positiv måte ved en påkjørsel bakfra eller bråstopp i noe foran en. Tvert i mot, det ser ut som unødvendig faremoment.


Dess mere jeg ser av hva de gjør med BMW nå til dags, dess mindre får jeg lyst på en. Og jeg som egentlig liker BMW. Føler jeg blir litt trist og lei meg.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

SurSnasen

Med påfyllingen for spylervæske meget strategisk plassert for nattas løse fugler og småkonger som gjerne vil kvitte seg med velprosessert vann, tviler jeg på at parkering i nærheten av festlokaliteter er særlig ønskelig...

Counterpointer

Sitat fra: SurSnasen på onsdag 11. november 2020, klokken 22:46
Med påfyllingen for spylervæske meget strategisk plassert for nattas løse fugler og småkonger som gjerne vil kvitte seg med velprosessert vann, tviler jeg på at parkering i nærheten av festlokaliteter er særlig ønskelig...
Så du tror ikke den er låst når bilen er det Det hadde jeg gått ut fra den var.

batterimannen

Klarte bare å se 2 min av den videoen før jeg ble sjøsyk. Helt ekstremt.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

#8
Photoshoppa!

He he det måtte komme og siden det tross alt er lørdag og humor.
Han bygger om hele bilen han!

I fix the BMW iX

https://youtu.be/Kug2uVRbte4

The first EVER all-electric BMW SUV is here and there's a big problem with it. Let's FACE it, it's not the prettiest BMW ever made and in this video, I'm going to fix that.

Now I want to take a deep dive into the BMW iX design - let's jump into Photoshop and let me show you exactly why this is the most confusing BMW design I've ever seen in my life.

Jeg liker den "ekte" versjonen best :+1: jeg da.


02jan

Spesielt design,  men er det ikke viktig å sitte godt i nye biler ?
Ingen justering av nakkestøtter ?
Liker å ha Hodet litt bakover på langkjøring, uten å måtte legge sete mere i vinkel. På min 2016 folkevogn kan jeg justere hodestøtten horisontalt bak/frem etter eget ønske.
Det samme gjelder høydejustering, som har vært vanlig siden nakkestøtter kom på 60 tallet.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Stikkkontakt

Sitat fra: 02jan på lørdag 14. november 2020, klokken 20:36
Spesielt design,  men er det ikke viktig å sitte godt i nye biler ?
Ingen justering av nakkestøtter ?
Liker å ha Hodet litt bakover på langkjøring, uten å måtte legge sete mere i vinkel. På min 2016 folkevogn kan jeg justere hodestøtten horisontalt bak/frem etter eget ønske.
Det samme gjelder høydejustering, som har vært vanlig siden nakkestøtter kom på 60 tallet.

Kommer sikkert komfortseter som passer din kropp også. Jeg har performanceseter i min I-Pace uten justering av nakkestøtte. Jeg syns de er enormt gode. Hadde i min ungdom en M3 E36 med sportsseter der du justerte nakkestøtte og øvre del av ryggvangene i et. Dvs de hang sammen. Meget gode de også.

02jan

Ja , men ser fler merker kommer med samme løsning. Har litt gorillakropø med lang i rygg og armer, sitter perfekt i gamle BMW. Har bucket seter originalt i min jeep , de er svært ukomfortable å sitte i, men her er ikke hodestøtten vinklet framover.

Min i3 var det ok på småturer, men på lengre turer satt jeg ofte med «løs» rygg, dvs vinklet seteryggen ned og uten å berøre sete med rygg og hode.

Problemet når fast hodestøtte er vinklet framover, treffer bakhode yttre del av vinkel og jeg må sitte med haka ned mot bryskassa, det gir også følelse å dårligere oksygenintak. 

Skal jeg tilbake til elbilverden, så er nr 1 at det går ann å sitte nogenlunde uten at kroppen skal lide. I gamledager , kunne man kjøpe en dårlig bil med elendige seter (og ratt), for så bytte ut disse med recaroseter o.l ikke like enkelt på nye dagens biler.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 14. november 2020, klokken 20:05
Photoshoppa!

He he det måtte komme og siden det tross alt er lørdag og humor.
Han bygger om hele bilen han!

I fix the BMW iX


The first EVER all-electric BMW SUV is here and there's a big problem with it. Let's FACE it, it's not the prettiest BMW ever made and in this video, I'm going to fix that.

Now I want to take a deep dive into the BMW iX design - let's jump into Photoshop and let me show you exactly why this is the most confusing BMW design I've ever seen in my life.

Jeg liker den "ekte" versjonen best :+1: jeg da.


Nå fiksa han ikke bilens aller største problem, snøfteskaftet. Han bare prøvde å maskere den litt.


Ellers hadde han vel noen poeng, jeg er ikke så inne på hva som fagmessig er bedre design, men synes samtidig han gjorde bilen mer generisk.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Oddaa

Ble mye bedre etter min smak. Jeg har vel så store problem med sidene på bilen som grillen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Electric cars in Norway

RJK :+1: snøfteskaftet ;D ;D
Dagens beste!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA