Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Altfor høy pris på ID3

Startet av advale, onsdag 11. november 2020, klokken 12:47

« forrige - neste »

JLindberg

Underskrev avtale på id.3 Pure City versjonen til 285.000 kr i dag. Det er med levering og vinterhjul (måtte prute litt om prisen), men uten varmepumpe. Angret meg på ikke å ha varmepumpe her i kvelden, så sendte en mIl til selgeren om jeg kan nå å tilføye dette.

Hadde tidligere vurdert å kjøpe en brukt e-golf, som var maks 2 år gammel, men prisforskjellen var så lille (50.000 kr ca) til en ny ID.3.

Det jeg synes pure city versjonen mangler mest er rykkekamera, men den har sensorer, så jeg tror det skal gå uten.

OlaM

Sitat fra: JLindberg på lørdag 17. april 2021, klokken 23:21
Underskrev avtale på id.3 Pure City versjonen til 285.000 kr i dag. Det er med levering og vinterhjul (måtte prute litt om prisen), men uten varmepumpe. Angret meg på ikke å ha varmepumpe her i kvelden, så sendte en mIl til selgeren om jeg kan nå å tilføye dette.

Hadde tidligere vurdert å kjøpe en brukt e-golf, som var maks 2 år gammel, men prisforskjellen var så lille (50.000 kr ca) til en ny ID.3.

Det jeg synes pure city versjonen mangler mest er rykkekamera, men den har sensorer, så jeg tror det skal gå uten.

Synes det er et bra kjøp jeg, håper du får varmepumpen med. Ryggekamera er veldig kjekt, men med den relativt korte lengden og den utrolige manøvrerbarheten så kommer du nok til å klare deg fint.
'21 3LR

unik42

Ca. 300k for bilen da, med varmepumpe?

Kan jeg spør hvorfor du ikke vurderte Model 3? Ikke kritikk, jeg er bare nysgjerrig. Jeg valgte bort M3 på grunn av plass da jeg kjøpte ID4, men hadde kanskje valgt MY om den var tilgjengelig og 40-50k billigere.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Strøm Tycoon

Sitat fra: unik42 på fredag 23. april 2021, klokken 12:27
Ca. 300k for bilen da, med varmepumpe?

Kan jeg spør hvorfor du ikke vurderte Model 3? Ikke kritikk, jeg er bare nysgjerrig. Jeg valgte bort M3 på grunn av plass da jeg kjøpte ID4, men hadde kanskje valgt MY om den var tilgjengelig og 40-50k billigere.

Er man programforpliktet å alltid ha med Model 3 i sine vurderinger?

JLindberg

Sitat fra: unik42 på fredag 23. april 2021, klokken 12:27
Ca. 300k for bilen da, med varmepumpe?

Kan jeg spør hvorfor du ikke vurderte Model 3? Ikke kritikk, jeg er bare nysgjerrig. Jeg valgte bort M3 på grunn av plass da jeg kjøpte ID4, men hadde kanskje valgt MY om den var tilgjengelig og 40-50k billigere.

Ja det ble 296.000 kr. med varmepumpe. Det er vår bil nummer to, så vi behøver ikke så mye plass i bilen. Men den primære årsaken til vi fravalgt  Model 3 er prisen. M3 ville komme opp omkring 380.000 kr med vinterdekk, og så er det 85.000 kr i forskjell.

EV_and_ICE

Hei,

Lurer på å kjøpe en demobrukt id3 plus fra Møller, 2020 produsert og gått ca. 10000. Hva vil en "god" pris på denne være? Har sjekket på finn og synes de prisene er litt høye.
Skoda Enyaq iV80 - 21
VW ID3 Plus - 20
Renalt Zoe 18 (solgt)
Kia Optima Phev - 17 (Solgt)
Andre bensin/diesel -

ihaal

ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

EV_and_ICE

Skoda Enyaq iV80 - 21
VW ID3 Plus - 20
Renalt Zoe 18 (solgt)
Kia Optima Phev - 17 (Solgt)
Andre bensin/diesel -

Ramgad

Hvordan tror dere prisutviklingen på ID3 blir fram mot sommeren? Jeg ønsker ikke å bruke mer en 250k. Alternativet er e-golf, men jeg er litt skeptisk på å sette pengene på en døende bil.

City modellen fungerer mer enn nok til mitt bruk.

Ser ID3 starter på cirka 300k på Finn akkurat nå.

OlaM

Sitat fra: Ramgad på tirsdag 18. januar 2022, klokken 20:38
Hvordan tror dere prisutviklingen på ID3 blir fram mot sommeren? Jeg ønsker ikke å bruke mer en 250k. Alternativet er e-golf, men jeg er litt skeptisk på å sette pengene på en døende bil.

City modellen fungerer mer enn nok til mitt bruk.

Ser ID3 starter på cirka 300k på Finn akkurat nå.

Mulig du får prutet litt, men det virker som at etterspørselen er ganske høy og tilbudet litt begrenset. Vurdert noen alternativ?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=245597356
'21 3LR

Truls Antonsen

Utfordringen er vel at selv om en ny id3 Pure koster fra 275'...så blir de ikke produsert før tidligst til sommeren. Har vært stopp i produksjon av dem noen måneder nå.

Og uten påfyll av nye biler, så handler den gruppen som kan betale for ny bil i den prisklassen i bruktmarkedet også, og holder prisene oppe.

Jeg var på jakt etter e-golf 2020-2021, men prisene lå så godt som flatt, gjerne over 200' for en 3.år gammel bil. Resulterte i at jeg bestilte en ny id3 til 300' på sommeren, og fikk den i november. Men de som bestilte vare noen uker senere, er jeg ikke sikker på har fått bil enda, pga prod-stopp.

Vil anta det kommer en større korreksjon på prisene når det blir mer normal leveranse av nye biler, dvs ta dette med i kalkylen om du må ha ny bil nå...

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


gte-bjørn

Jeg bestilte ID.3 Pro S 30. juni. Ringte selgeren på onsdag og han kunne fortelle at den nettopp var gjort klar for sending fra Oslo (til Trondheim). Så det har tatt sin tid ja; den var visst egentlig ferdig produsert 28/9 men har ventet på elektroniske komponenter. Jeg har angret på at jeg ikke var litt tidligere ute for jeg hadde egentlig bestemt meg i mai.  ::)

Stikkkontakt

Vi gikk for Cupra Born. 349.000 inkl serviceavtale og vinterdekk. Den mangler matrix-lys, men har det som vi trenger i en nr 2 bil. Syns den er penere og mer eksusiv enn ID3. Den kjører også bedre(mer sporty) og koster mindre. Bestilte sent i november. Får bilen om 2 uker.

moby666

Hvilken farge valgte du da? Blå? Fikk sett alle bilene live og personlig synes jeg std. fargen kledde bilen desidert best. Så her er det mye penger å spare. 339 komplett for Cupra Born First


Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 25. januar 2022, klokken 20:36
Vi gikk for Cupra Born. 349.000 inkl serviceavtale og vinterdekk. Den mangler matrix-lys, men har det som vi trenger i en nr 2 bil. Syns den er penere og mer eksusiv enn ID3. Den kjører også bedre(mer sporty) og koster mindre. Bestilte sent i november. Får bilen om 2 uker.

Stikkkontakt

Ja. Blå. Det var avgjørende for den korte leveringstiden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA