Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona refresh fra neste år

Startet av Daniel_0007, onsdag 11. november 2020, klokken 11:49

« forrige - neste »

Daniel_0007

Ser ut som en refresh kommer i første kvartal, kanskje greit å vente på den for de som vurderer å kjøpe ny en.

https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=54269

Men syns fronten ligner veldig på xpeng g3
Model 3 2019 LR Rwd

ID4

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 11. november 2020, klokken 11:49
Ser ut som en refresh kommer i første kvartal, kanskje greit å vente på den for de som vurderer å kjøpe ny en.

https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=54269

Men syns fronten ligner veldig på xpeng g3

Enig:) Kona har kopiert en tesla kopi ;)

RJK

Synes nå fronten minnet mer om Tesla model 3, bortsett fra at nå ble ladeluka alt for godt synlig og stygt, og burde vært flyttet. Men begge har nok hentet inspirasjonen fra TM3, og laget en front jeg kunne sett for meg at en Kona/E-Niro-klasse Tesla hadde sett ut i front.


Ser og at baklyktene, selv om det ikke er bremselysene, minner om Peugeot og Mach-E sine "adidas-striper".
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Tjafsaren

Hadde bare bilen blitt ørlite lengre..

RJK

Den er jeg helt enig i... Selv ville jeg hatt mesteparten av lengden i bagasjeromskapasitet, men er klar over at for mange er baksete-beinplass langt viktigere. En kombo, gjerne...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

andy99

Sitat fra: Tjafsaren på onsdag 11. november 2020, klokken 14:46
Hadde bare bilen blitt ørlite lengre..
Den har blitt ørlite lengre :o
« De små endringene gjør at bilen er blitt 25 millimeter lenger. »
https://www.elbil24.no/nyheter/kona-blir-toffere-og-sikrere/73054980
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Tjafsaren på onsdag 11. november 2020, klokken 14:46
Hadde bare bilen blitt ørlite lengre..
Den finnes og heter heter e-Soul; basert på Kona plattformen og kommer fra samme konsern (men bare ikke samme utseende;))

RJK

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på onsdag 11. november 2020, klokken 22:01
Sitat fra: Tjafsaren på onsdag 11. november 2020, klokken 14:46
Hadde bare bilen blitt ørlite lengre..
Den finnes og heter heter e-Soul; basert på Kona plattformen og kommer fra samme konsern (men bare ikke samme utseende;))


Den biten er ganske vesentlig.

I tillegg til at Kona er mer energieffektiv, mye takket være en mer aerodynamisk form.

For all del, E-Soul er en bil jeg synes er kul, men Kona er kulere. E-Niro er langt bedre størrelse, men ser jo direkte kjedelig ut til sammenligning.

Dette til tross for at de deler mye utseende i fronten, og spesielt Kona og E-Soul. Kona og E-Niro deler mer utseende fra siden.

Bakfra er Kona i en egen klasse.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Tjafsaren

Vet fullt og helt om eSoul, den har bare ikke så høy WAF-faktor i heimen. Interiørmessig er den også traus i forhold til eNiro, og mangler like mye med bagasjeplass som Kona.. bare større plass for passasjerer.. ::)

Jeg liker eSoulen men liker ikke like godt prisen

stikksaga


RJK

Kjent begrep i hifi-verden...


Wife Acceptance Factor. Som i spørsmålet om dette er noe du får ha i stua, eller i nest beste fall får putte i kjellerstua/snekkerboden...


Eller i dette tilfellet med bil, om kona synes bilen er pen nok til å få stå i garasjen eller på parkewringsplassen.


;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

stikksaga

Sitat fra: RJK på torsdag 12. november 2020, klokken 13:17
Kjent begrep i hifi-verden...


Wife Acceptance Factor. Som i spørsmålet om dette er noe du får ha i stua, eller i nest beste fall får putte i kjellerstua/snekkerboden...


Eller i dette tilfellet med bil, om kona synes bilen er pen nok til å få stå i garasjen eller på parkewringsplassen.


;)
Takk for info  :D

Tjafsaren

Fikk strekt eSoul inn i tankene hennes som hvit bil, med skiboks, men da må jeg ha litt svart folke på «grill» og bakluka :o

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Tjafsaren på torsdag 12. november 2020, klokken 11:58
Vet fullt og helt om eSoul, den har bare ikke så høy WAF-faktor i heimen. Interiørmessig er den også traus i forhold til eNiro, og mangler like mye med bagasjeplass som Kona.. bare større plass for passasjerer.. ::)
...

Merkelig nok var det WAF faktoren som førte til at vi byttet ut vår Kona EV med en eSoul; det ble de innvendige egenskapene som vant over utseende ;)

e-curious

Jeg synes at dagens modell ser bedre ut enn faceliften, i alle fall i fronten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA