Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Videresalg av reservasjon

Startet av jarleo, tirsdag 10. november 2020, klokken 21:34

« forrige - neste »

saftsuse


Sitat

Altså, flipper man bil til 30 000 på 2 uker og omregner årlig for å sammenligne med aksjer betyr det avkastning på 150 %. Man skal være grisefornøyd hvis man får 20-30 % avkastning årlig i aksjer. I aksjer kommer det også 22 % skatt.
En liten korreksjon. Nå som det ikke bare er eliten i samfunnet som har aksjer, men også mannen i gata, så har dem funnet ut at skattesatsen må ganges med 1,44.
Så skattesatsen på utbytte og fortjeneste på aksjer er nå 31,68 %
Greit å vite så man ikke blir overasket når skattemeldingen kommer...
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

REN-BIL

...som i praksis er det samme som i 2020...

REN-BIL

Hmmm.... har bestilt en 7 seter 4wd long rage i hvit. Avtalt pris er 510kkr. Nå er det 2 år siden bestilling og jeg har ikke samme behov for bil. Så da lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre. Sikreste er vel bare å avbestille. Resalg er også en mulighet, men mer risikabelt. Kanskje er det nå komme sterkere konkurranse i markedet samt flere som avventer ytterligere prisreduksjoner. Dette kan i sum bety lav etterspørsel dersom man tenker resalg. Ikke lett å vite hva som er lurt...

MyMuffin

Sitat fra: REN-BIL på mandag 15. mars 2021, klokken 18:46
Hmmm.... har bestilt en 7 seter 4wd long rage i hvit. Avtalt pris er 510kkr. Nå er det 2 år siden bestilling og jeg har ikke samme behov for bil. Så da lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre. Sikreste er vel bare å avbestille. Resalg er også en mulighet, men mer risikabelt. Kanskje er det nå komme sterkere konkurranse i markedet samt flere som avventer ytterligere prisreduksjoner. Dette kan i sum bety lav etterspørsel dersom man tenker resalg. Ikke lett å vite hva som er lurt...

Hvordan fikk du bestilt 7 seter? Hos meg så lar ikke konfiguratoren meg velge 7 seter..
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

trykkertor

Kunne bestille 7-seter i starten for 2 år siden.
Hadde det selv.

REN-BIL


trykkertor

Sitat fra: REN-BIL på tirsdag 16. mars 2021, klokken 06:26
Har du avbestilt?
Jeg  omkonfigurere til 5 setter fordi jeg var usikker på hvor bra Tesla viltre løse oppsettet,og for å redusere prisen litt.

DeepFu

Sitat fra: REN-BIL på mandag 15. mars 2021, klokken 18:46
Hmmm.... har bestilt en 7 seter 4wd long rage i hvit. Avtalt pris er 510kkr. Nå er det 2 år siden bestilling og jeg har ikke samme behov for bil. Så da lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre. Sikreste er vel bare å avbestille. Resalg er også en mulighet, men mer risikabelt. Kanskje er det nå komme sterkere konkurranse i markedet samt flere som avventer ytterligere prisreduksjoner. Dette kan i sum bety lav etterspørsel dersom man tenker resalg. Ikke lett å vite hva som er lurt...
En annen ting er at siden det ikke engang går an å reservere 7-seter, så er det jo et åpent spørsmål når de begynner å bygge de. Er du riktig heldig har 5-seteren vært på markedet ett år før de setter i gang med 7-seteren.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

turfsurf

Sitat fra: DeepFu på onsdag 17. mars 2021, klokken 07:58
En annen ting er at siden det ikke engang går an å reservere 7-seter, så er det jo et åpent spørsmål når de begynner å bygge de. Er du riktig heldig har 5-seteren vært på markedet ett år før de setter i gang med 7-seteren.
Tja, nå har de vel begynt å levere 7-seteren allerede i USA.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

DeepFu

Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. mars 2021, klokken 08:26
Sitat fra: DeepFu på onsdag 17. mars 2021, klokken 07:58
En annen ting er at siden det ikke engang går an å reservere 7-seter, så er det jo et åpent spørsmål når de begynner å bygge de. Er du riktig heldig har 5-seteren vært på markedet ett år før de setter i gang med 7-seteren.
Tja, nå har de vel begynt å levere 7-seteren allerede i USA.
Ja, men i og med at det ikke går an å konfigurere en 7-seter i Europa KAN det bety at de ikke kommer til å produsere den med en gang. For alt vi vet var det så få som konfigurerte TMY med 7 seter når bestilling åpnet at de avventer med den.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Thalgar

Står vel at 7-setaren skal begynna produksjon i 2021, så tipper det går i gang rundt desember ;)
Model Y LR Quicksilver, 2023

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Thalgar på onsdag 17. mars 2021, klokken 12:44
Står vel at 7-setaren skal begynna produksjon i 2021, så tipper det går i gang rundt desember ;)

Men er det førstegangsvarsel så teller det ikke ;-) Sto jo først "begynnelsen av 2021" på vanlig model Y. Nå står det midten....Dritten i midten.
Tesla Model Y                         2021-

hemi

Har bestemt meg for å ikke bruke bilen selv, men har reservasjonen/bestillingen i tilfelle jeg kan flippe med fortjeneste, hvis ikke får tesla den tilbake etter utlevering med mindre den er magisk veldig bra, og jeg får lyst til å beholde den. Tok ca 1,5 år å fikse skadene på utlevert model 3, orker ikke det en gang til. Venter stadig på vervepremie etter 2+ år.. heia tesla :)

Jeg trenger alltid noen års pause mellom hver gang jeg er tesla eier, men med tempo de har på denne, kan det kanskje bli noen år ? siden model 3 er solgt i slutten av 2020 ;)

ToWalkOrDrive

#43
Sitat fra: hemi på onsdag 17. mars 2021, klokken 14:55
Har bestemt meg for å ikke bruke bilen selv, men har reservasjonen/bestillingen i tilfelle jeg kan flippe med fortjeneste, hvis ikke får tesla den tilbake etter utlevering med mindre den er magisk veldig bra, og jeg får lyst til å beholde den. Tok ca 1,5 år å fikse skadene på utlevert model 3, orker ikke det en gang til. Venter stadig på vervepremie etter 2+ år.. heia tesla :)

Jeg trenger alltid noen års pause mellom hver gang jeg er tesla eier, men med tempo de har på denne, kan det kanskje bli noen år ? siden model 3 er solgt i slutten av 2020 ;)
Kanskje de legger ekstra flid ned dersom du kjøper Performance. Min M3P var i hvert fall rimelig feilfri.

Ser at Insideevs tipper "several months to production", samtidig som de sier at bygget begynner å se ferdig ut:

At the current stage, multiple large buildings (that were initially constructed separately) are combined into one. The roofs, wall, and windows are mostly done so we guess that the installation of equipment inside is already highly advanced.

Tobias Lindh notes in the video above that "only the casting section still remains open, but the giga press machines are getting installed."

All of what we see is related to manufacturing of electric cars, starting with the Tesla Model Y for the European market. Production probably will start several months from now (in 2021).


Er selvsagt vill gjetting fra dem. Synes det er et stykke fra Arbeidstegningen ennå :-). Men må si det har skjedd enormt mye de siste par månedene.
https://insideevs.com/news/494150/tesla-giga-berlin-complex-march-13-20218/
Tesla Model Y                         2021-

hemi

Har alltid hatt dyreste spec på alt , både på P85D og TM3P (FSD + 2x20" etc) men TMY er enn så lenge kiping spec, dvs performance men uten FSD, siden FSD gav meg 0 utover verditap på de 2 forrige. 

på TM3P fikk jeg levert med løst takinteriørting, lakkstøv, lakkskade, og skeiv vinge, så skadet de bakluka når de skulle rette vingen og fikse innertaket, så tror ikke tesla bryr seg nevneverdig om spec... eller pris. Ellers nesten feilfri med unntak av panser som var stuck. Dvs, jeg har hatt lite trøbbel egentlig ;)



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA