Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nøkkel kjøpt på Finn.no

Startet av JJ75, tirsdag 10. november 2020, klokken 19:03

« forrige - neste »

JJ75

Hei, kjøpte en ny key fob/nøkkel på Finn.no. Dro til Tesla på Skøyen og ville om programmerer den til min bil. De hadde ikke tid og vi avtalte at en teknikker skulle komme hjem til meg og ordne det. Det skulle koste 1000 kr. Nå ringte Tesla og ville «bare» informere om at det ikke gikk å om programmere en nøkkel som har tilhørt en annen bil!!

Vet ikke hva som foregår her. Er ganske sikker på dette er mulig. Fikk også dette bekreftet i første omgang av hun på Tesla Skøyen. Men nå virker det som de skal selge meg en ny nøkkel??

Noen som har erfaring med dette?

Sandvika

Tja, betalte vel 1500,- for FOB og arbeid hos Tesla sist. Håper ikke du brukte for mye på finn.no..  :)

Daniel80

Hvordan parer jeg nøkkelfjernkontrollen min?
For å pare en nøkkel til din Model 3, gå til fanen Låser under Kontroller på berøringsskjermen. Følg instruksjonene på skjermen for å legge til en ny nøkkel. Nå vises den nye nøkkelen på nøkkellisten, og du kan tilpasse navnet på nøklene eller deaktivere dem.

https://www.tesla.com/no_NO/support/model-3-key-fob?redirect=no
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Contango

Sitat fra: JJ75 på tirsdag 10. november 2020, klokken 19:03
Hei, kjøpte en ny key fob/nøkkel på Finn.no. Dro til Tesla på Skøyen og ville om programmerer den til min bil. De hadde ikke tid og vi avtalte at en teknikker skulle komme hjem til meg og ordne det. Det skulle koste 1000 kr. Nå ringte Tesla og ville «bare» informere om at det ikke gikk å om programmere en nøkkel som har tilhørt en annen bil!!

Vet ikke hva som foregår her. Er ganske sikker på dette er mulig. Fikk også dette bekreftet i første omgang av hun på Tesla Skøyen. Men nå virker det som de skal selge meg en ny nøkkel??

Noen som har erfaring med dette?
Har ingen erfaring, men Tesla har byttet fra 40 til 80 bit kryptering. Det er mulig det er flere generasjoner FOBs. Vanskelig å finne noen god informasjon om dette på nettet også.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA