Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

iOn Vakuumpumpe - tips?

Startet av okv008, tirsdag 10. november 2020, klokken 15:49

« forrige - neste »

okv008

Hei,

Nå er vakuumpumpen på min iOn gått. Jeg er 2 måneder og 200km over garantien. Jeg har foreløpig fått et tilbud fra Bertel O Steen på 20.000(!) bare for pumpen, så kommer montering i tillegg..

Jeg har i frustrasjon trålt nettet og funnet en brukt til 7.000 i Norge, og ellers nye i utlandet til samme pris. Men ser samtidig i forumet at andre har funnet dette enda billigere andre steder. Noen som har noen tips til dette?

ACCEPTUS

Ring eller mail peugeot om det er utstedt en recall på denne. Jeg fikk ny pumpe på min c zero i forrige uke, og fikk brev ang fruens miev idag for nettopp det sanme vakumpumpen.
Garantert at det gjelder for ion også. Denne kampanjen er helt ny.

okv008

Takk for svar! Det skal jeg sjekke opp i  :)

emagic

Ja vi fikk også innkalling til vår miev i dag.  Og den fyller 10 år i mars neste år, egentlig ganske så imponert over Mitsubishi!

-emagic

Bolfus

Jeg fikk innkalling til bytte av vakuumpumpe på min 7 år gamle  c-zero. Byttet uten kostnad for meg.

Erundhaug

Jeg fikk også innkalling i går på I-Miev. Min vakuumpumpe røyk i fjor. Fikk pris fra Mitsubishi da på kun delen til ca 12.000,-. Hos Motorforum fikk jeg den til ca 6.000,-. Sjekket prisen på den nye vakuumpumpa hos Mitsubishi i dag, ligger på ca 1.700,-

okv008

Takker for alle svar. Nå skal bilen inn til sjekk hos Peugeot/Bertel o Steen på mandag. Er spent på om de holder fast ved tilbudet på 20.000 eller om jeg får det på garanti. Alternativet blir vel en telefon til mitsu for å få tak i en av deres til brøkdelen av prisen.

arthur

Fikk også innkalling på vår seks år gamle Miev og den blir byttet neste uke kostnadsfritt for meg.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

okv008

Da har jeg snakket med Peugeot i dag. Vakuumpumpen blir skiftet kostnadsfritt da de har satt i gang aksjon der og. Heldigvis!  :D Takk for alle svar

TB

Godt å høre det blir løst.
Dette er en svakhet som ikke burde oppstå, en vakuumpumpe burde være mulig å produsere med god nok kvalitet den holder lengre enn bilen. Og, det er forbundet med fare om feilen oppstår og en "mister" bremsene.
(de vil fungere, men blir overraskende tung bruke, som kan gi fatalt utfall.)

Det er ikke uvanlig at eldre modeller med alvorlige feil blir tilbakekalt, selv etter garantiperioden er ute.
Eksempel er feil som fører til brann, feil på bremser og kollisjonsputer som eksploderer.

Takata gikk konkurs etter produksjonsfeil av kollisjonsputer på mer enn 50 millioner kollisjonsputer fordelt på 19 bilmerker. Den største tilbakekalling noen gang.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA