Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

MCU1 og talestyring, noen som virker?

Startet av geear, søndag 08. november 2020, klokken 23:03

« forrige - neste »

geear

Talestyring har ikke fungert på min bil på veldig lenge. Kanskje en av 10 ganger får jeg den til å fungere etter flere forsøk. Prøvde mange ganger i dag og den muter stereo, men så går alt i stå for den. Det lagger og når jeg snakker til den får den ikke med seg noe. Fikk ny MCU i sommer. Hadde trøbbel før også, men mener det har vært enda verre etter bytte, uten å vite om det henger sammen med MCU-bytte eller senere software-utgaver...

Andre med MCU1 det funker bra hos?

Motorwatt

Voice Command er avhengig av en stabil nettverksforbindelse. Hvordan er det med de andre funksjonene som også bruker mobilnettet? Mener å huske at du hadde Spotify-problemer i en periode?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Spotify funker fint, bilen står alltid på spotify når den er i bruk, og LTE har god dekning når jeg prøver på talestyring.

Hadde hakking i lyden i perioder, ja, men det var med den gamle MCUen og tidligere softwareutgaver. Ble løst for en god stund siden.

Restart hjelper heller ikke.

mj

#3
Voice Command på biler med MCU1 er elendig. Fungerer veldig sjeldent. På bilen med MCU2 fungerer den i 9 av 10 tilfeller og er mye raskere i responsen.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

mthoring

Fungerer særs dårlig med 2020.36.10, som jeg har på min bil.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Radon

Sitat fra: mthoring på mandag 09. november 2020, klokken 20:01
Fungerer særs dårlig med 2020.36.10, som jeg har på min bil.
Har fungert veldig dårlig på vår med MCU1 og samme FW som deg. Nå har bilen desember 2017 model vert inne på service og fått byttet tegra datterbord, så nå har vi gått fra 8GB eMMC til 64GB. Kan bli spennede å se hvor mye større minne har å si på responsen på skjermen og om talekomandoer nå vil fungere.
Syns foresten det var urovekkende tidlig at minne røyk når bilen ikke en gang er 3 år!

geear

Hele MCUen ble skifta på vår etter 2,5 år og ca. 35kkm. Og talestyring har aldri vært dårligere, fungerte som oftest før MCU-bytte.

geear

I går funka det, men tok nok et minutt etter jeg sa det før det kom i displayet og den faktisk gjorde noe.

Chris Neumann Ruud

Har mcu2 og voice commands funka i går, i dag hører den ingenting. Så det er typisk Tesla-kvalitet
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

geear

De siste dagene har det faktisk funka, men må trykke, snakke relativt sakte og smøre seg med tålmodighet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA