Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tvinge bilen å sende info til server.

Startet av RayBomb, fredag 06. november 2020, klokken 20:09

« forrige - neste »

RayBomb

Hei alle. Jeg lurer på om flere kan gjøre ett vellykket forsøk jeg gjorde i dag. Alt kan bare være tilfeldighet så jeg trenger flere til å gjøre ett forsøk for å finne ut om det er noen mening i dette eller ikke.

Kan folk som får beskjed om at bilen er på siste versjon av begge oppdateringsdelene om å gjøre dette:
1. Start bilen og hold inne knappen til venstre i taket til den begynner å blinke sakte ( den blinker først fort og etter ca 10 sec så blinker den saktere)
2. Ta en liten joy-ride på minimum 20 minutter.
3. Gå inn i innstillinger og søk etter oppdatering (hvis ingen er tilgjengelig på InControl prøv også på telematikken)

Dette var noe jeg gjorde i kveld, og bilen gav beskjed om at en ny oppdatering var klar til nedlasting.
Kanskje dette kan hjelpe for å få oppdateringer kjappere. Jeg har hørt fra andre eiere som har kontaktet forhandler som sier st Topix venter på at bilen skal gi tilbake-melding om hvilken versjon den er på. Har ett lite håp om at dette kan tvinge bilen å gi beskjed til server om hvilken versjon den har.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Tar det på mandag når jeg skal på jobb - spennende  :+1:

PS. Hvor lenge holder den på å blinke sakte - mao trenger du min 20 minutter ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RayBomb

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 07. november 2020, klokken 09:11
Tar det på mandag når jeg skal på jobb - spennende  :+1:

PS. Hvor lenge holder den på å blinke sakte - mao trenger du min 20 minutter ?

Jeg aner ikke det. Jeg lot bilen få good tid på seg. Over 20 minutter, men det kan godt tenkes at det går fortere enn det.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Theppan

#3
Forsøkte dette idag. Men fikk S20C torsdag og fikk den installert OTA på vanlig vis.
Har telematikk 17.2 og har hørt av andre her at de har gått fra 16.2 til 19.2 OTA.

Håpet mitt var å teste ut ditt triks for å få oppdatering til 19.2.
Som sagt testet ut ved to anledninger idag, og ingen 19.2 tilgjengelig.
Kjørte 30 min begge ganger, og sjekket for oppdatering etterpå. Begge ganger med mobilen tilkoblet som wifi ruter. 😭
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

RayBomb

Sitat fra: Theppan på søndag 08. november 2020, klokken 17:18
Forsøkte dette idag. Men fikk S20C torsdag og fikk den installert OTA på vanlig vis.
Har telematikk 17.2 og har hørt av andre her at de har gått fra 16.2 til 19.2 OTA.

Håpet mitt var å teste ut ditt triks for å få oppdatering til 19.2.
Som sagt testet ut ved to anledninger idag, og ingen 19.2 tilgjengelig.
Kjørte 30 min begge ganger, og sjekket for oppdatering etterpå. Begge ganger med mobilen tilkoblet som wifi ruter. 😭

Ah, det hørte ikke oppløftende ut.... Ser ut som det da kan ha vært en tilfeldighet for min del.
Det kan jo hende at TCU blir oppdatert på neste kjøretur neste dag. Det ser ikke ut som at TCU kan oppdateres ved å trykke på oppdater knappen. Det kan hende at du får beskjed om oppdatering av TCU ved neste kjøretur i morgen.
🙏
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Tellus

Sannsynligvis en helt bevisst strategi å rulle oppdateringene ut gradvis.

Ingeniøren

#6
Testet i dag.
Startet bilen, trykket i 10-15 sekunder til sakte blink, og kjørte. Blinking stoppet etter 15 sekunder og ila 2 minutter hadde jeg nedlastingsikon i skjermen.

Vet ikke om det hadde vert der uansett men velger å tro at det trigget dette. Det var ny versjon av infotainment som lå klart. Bilen min har forsatt 14.2, så jeg vet ikke om jeg kan gå direkte til 19.2 - time vil sjov.

Edit: Har parallell SIM i bilen, slik at jeg er på nett hele tiden.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA