Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Green Traffic Light Chime og kartdata

Startet av OhmPaPa, fredag 06. november 2020, klokken 15:08

« forrige - neste »

OhmPaPa

TMX med HW3 og MCU2, FW 2020.40 og kartdata 2019.21-12489

Under Autopilot er valget for å slå på trafikklys grået ut og under er det en beskjed om å koble til wifi for å få oppdatert kartet.

Så da ruteren viste at Teslaen lastet ned over 7 GB tenkte jeg kartet kom. Og jeg gikk fra 2019.20 til 2019.21

Men fortsatt er trafikklys grået ut.

Noen som har fått til dette? Hva er det jeg ikke skjønner?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 06. november 2020, klokken 15:08
TMX med HW3 og MCU2, FW 2020.40 og kartdata 2019.21-12489

Under Autopilot er valget for å slå på trafikklys grået ut og under er det en beskjed om å koble til wifi for å få oppdatert kartet.

Så da ruteren viste at Teslaen lastet ned over 7 GB tenkte jeg kartet kom. Og jeg gikk fra 2019.20 til 2019.21

Men fortsatt er trafikklys grået ut.

Noen som har fått til dette? Hva er det jeg ikke skjønner?
Kartene oppdateres i bakgrunnen, og installasjonen kan ta mange timer. Når det er ferdig blir valget aktivt uten videre varsel.
Skjedde meg da jeg oppdaterte til HW3.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geirci2

#3
Stemmer dette, det kan gå opptil 1 døgn før "Trafikklys- og stoppskiltassistent (Beta)" aktiveres.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

OhmPaPa

Takk da venter jeg. Har bare gått ca 24 timer enda siden ruteren fortalte at den kraftige nedlastingen var ferdig.

Sitat fra: Motorwatt på fredag 06. november 2020, klokken 15:11
FSD eller bare HW3?

FSD også ja på bilen.

o.b.lix

Dette virker på min bil med MCU1 og HW3, men den stopper jo i alle lyskryss enten lyset er rødt eller grønt???

Er det slik hos alle?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

#6
Du må trekke til deg cruise Control-spaken én gang før du kommer til lyskrysset når det er grønt, og du får melding om lyskryss i IC.

ps. Jeg synes det er OK slikt.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

o.b.lix

Ja, gjør man ingenting på autopilot (annet enn dra i rattet til stadighet), stopper den på grønt lys. Useless.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

Sitat fra: o.b.lix på mandag 16. november 2020, klokken 08:28
Ja, gjør man ingenting på autopilot (annet enn dra i rattet til stadighet), stopper den på grønt lys. Useless.
Dra i rattet? Hva har det med trafikklys å gjøre? Bruk, som jeg skriver over, CC/AP-spaken.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på mandag 16. november 2020, klokken 08:31
Dra i rattet? Hva har det med trafikklys å gjøre? Bruk, som jeg skriver over, CC/AP-spaken.

For å få autopilot til å vedvare, må man dra i rattet jevnlig, men mindre man har autopilotbuddy.

For i tillegg hindre den i å stoppe på grønt lys, må man dra i AP-spaken eller trykke på gasspedal (for hvert eneste lyskryss). Hvis dette ikke irriterende, er heller ikke ghostbraking irriterende, for da er det bare å trykke på gasspedal (akkurat som ved grønt lys)

Nå er det siste blitt nesten helt borte med HW3 og lyskryssidiotskapen kan jeg slå av i menyen. Så det er ikke et stort problem, jeg bare lurte på om det var laget så dumt, eller det var en feil på min bil. Tydeligvis laget så dumt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

På det nivået den er i dag, vil jeg aldri la den fyke over lyskrysset på grønt uten at den fikk min klare tillatelse....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på mandag 16. november 2020, klokken 16:53
På det nivået den er i dag, vil jeg aldri la den fyke over lyskrysset på grønt uten at den fikk min klare tillatelse....

Hva gjorde du før denne oppdatering? Slo du av Autopilot før hvert lyskryss?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorEl

Litt enig med o.b.lix her, (men ikke uenig med deg Motorwatt). Tesla innfører et "lyskryss-regime" som vi skal styre manuelt, på en bil som skal kjøre seg helt selv(helt sant..). Når sjåføren så blir lært opp av bilen, så skal vi bli stolte og glade for den nye FSD-implementeringen. Kjekt med lys, tøft, vakkert, men man kan bli litt lei av det, og jeg kjører bare i et lyskryss ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Dette er "Work In Progress". Lev med det, eller slå det av.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sant det Motorwatt, vi kan bare skrue det av. Kjekt Tesla gir den muligheten. Work in progress.. det blir nok bedre og bedre som det meste med bilen :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA