Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

De som bestiller MCU2 oppgradering får HW3 gratis (ikke FSD)

Startet av Motorwatt, mandag 14. september 2020, klokken 22:51

« forrige - neste »

xerxes

hvordan skal man vite det er 80 etter rundkjøringen mener du? er da mange steder det f.eks. er rundkjøringer og 60, uten at det automatisk er 80 etter man har passert rundkjøringen? Så jeg mener det burde være et slutt på 40 skilt før den tunellåpningen der.

Poenget er at rundkjøringer ikke i seg selv er noe som tilsier ny fartsgrense før/etter denne. Utallige eksempler på det motsatte.

sjossang

Vegtrafikkloven er ganske klar: Fartsgrensen er 50 i tettbygde strøk og 80 utenfor tettbygde strøk, om ikke skilt angir noe annet. Man kan dermed komme til en vei som ikke er skiltet med fartsgrense og da er det enten eller.

Siden bilen/HW3 ikke forstår dette, så stoler den på siste leste fartsskilt, som etter utgangen av tunellen er 40. Burde vært et skilt som angir 80, ja...

Tror jammen jeg skal sende et spørsmål til vegvesenet :)
Y LR hvit/hvit

alda

Sitat fra: Motorwatt på fredag 06. november 2020, klokken 12:13
Først må du betale for bytte fra MCU1 til MCU2. Muligens noe for å få DAB, men vet ikke. Så er FSD noe helt annet. Både ny software (om ikke lenge), og HW3 computer. Bare HW3 gir ingen/lite forskjell uten kompatibel software. Du har vel muligheten til å beholde MCU1, og bestille FSD med HW3 isteden. Blir dyrere, men tror du har mere glede av den. Det hadde jeg gjort  :D
Det som er rart är att Tesla installerar HW3 på "gamla" AP1-bilar vid byte till MCU2 oxå, vad är vitsen med det?
Var en på FB som postade sin faktura efter byte, där var HW3 installation uppført, och det var på en 2015-modell....
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

xerxes

Sitat fra: sjossang på mandag 09. november 2020, klokken 08:25
Vegtrafikkloven er ganske klar: Fartsgrensen er 50 i tettbygde strøk og 80 utenfor tettbygde strøk, om ikke skilt angir noe annet. Man kan dermed komme til en vei som ikke er skiltet med fartsgrense og da er det enten eller.

Siden bilen/HW3 ikke forstår dette, så stoler den på siste leste fartsskilt, som etter utgangen av tunellen er 40. Burde vært et skilt som angir 80, ja...

Tror jammen jeg skal sende et spørsmål til vegvesenet :)




Ja send dem gjerne en melding :) Jeg ser egentlig ikke hva som er feil med HW3 sin logikk akkurat på det stedet, i og med at det er 40 skilt før tunnellen.

Cirion

Hadde HW2.5 og MCU1 i begynnelsen av August skulle jeg ha et deksel til frontstøtfangeren.
Jeg fikk en time.

Når jeg kom for å hente deksel, så ble jeg bedt om å vente.
Når jeg så ble kalt inn, så fikk jeg leiebil...

De skulle installere HW3 computer.

Så nå på fredag var jeg inne for oppgradering fra MCU1 -> MCU2.

Da fikk jeg HW3 en gang til...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Trond Strømberg

Har det kommet Dab+/Fm adapter nå? Og i så fall. Hva koster MCU2+Dab+/Fm tilsammen?
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

Bidda

Mellom 34 og 35' totalt. Men om modulen for DAB er jeg usikker på er kommet. Jeg fikk pris på 38' i august men registerer nå at prisene er justert litt ned.
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

sjokomelk

Prisen er 28.550,- for MCU og 5700,- for DAB/FM.
https://www.tesla.com/no_NO/support/infotainment?redirect=no

Jeg bestilte oppgradering for 1,5 måned siden, forutsatt at DAB/FM var tilgjengelig, og fikk svar via SMS 28. oktober at DAB/FM var tilgjengelig nå og bestilt inn til timen min. Men da jeg kom til timen min 11. november hadde Tesla fjernet hele MCU-oppgraderingen fra arbeidsordren. Selv om jeg godkjente/signerte PDF med denne inkludert noen dager tidligere. Tekniker hos Tesla i Haugesund påstod at DAB/FM ikke var tilgjengelig og helt ute i det blå, selv om jeg hadde fått bekreftet av de at alt var bestilt og på plass... Jeg tok med meg bilen igjen og gikk min vei, siden de hadde kansellert det jeg faktisk kom dit for å få gjort. Og nå har jeg fått ny time 7. desember. Så det skal bli spennende å se om de kansellerer jobben enda en gang nå. :laugh:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

sjokomelk

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 26. november 2020, klokken 09:40
Og nå har jeg fått ny time 7. desember. Så det skal bli spennende å se om de kansellerer jobben enda en gang nå. :laugh:
Overraskende beskjed da jeg skulle levere bilen i morges... "Nei, MCU har vi ikke til deg i dag... men vi har FM/DAB-modulen i det minste..."
Nå begynner dette å ligne statusen på servicesentrene i 2017 igjen. Har vært inne for å forsøke å få tatt bremseservice 5 ganger nå i år siden mars, og nå to ganger for å skifte MCU. Er det jeg som har uflaks, eller er det bare gjengen i Haugesund som er ubrukelige? I Stavanger ble det veldig bra fra 2019. Så kanskje Haugesund vet hva de driver med en gang i 2022? :P
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Har bare gode erfaringer Tesla Service etter en ekstremt dårlig start (høst/vinter 2018/2019). Men nå er det fart i sakene. Måtte bytte begge frontlykter (garanti) på en DropIn. Total ventetid var 1:20 (Porsgrunn). Sist gang fikk jeg en melding om dårlig 12V batteri. Ikke bestilt time, men det tok 30 minutter fra ankomst til avgang (også Porsgrunn). Har hatt Mobile Service et par ganger, og de har kommet dagen etter bestilling. Jeg er kritisk til en del når det gjelder Tesla, men service har virkelig blitt "outstanding". I iallfall for mitt vedkommende.

Disse har jeg brukt: Porsgrunn, Moss, Drammen, Rud.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Nodland

Sitat fra: sjokomelk på mandag 07. desember 2020, klokken 10:11
Er det jeg som har uflaks, eller er det bare gjengen i Haugesund som er ubrukelige? I Stavanger ble det veldig bra fra 2019. Så kanskje Haugesund vet hva de driver med en gang i 2022? :P

Nei du har ikke uflaks, det er min erfaring også i Haugesund. Jeg har blitt så lei at jeg har lagt bilen ut til salgs og lar den gå om jeg får ok pris. Men bruktmarkedet er like skakkjørt som servicen så det ser ikke lovende ut.

Men så er jeg samtidig blitt så glad i/avhengig av "Tesla as a whole", så jeg sliter med og bestemme meg for hvilken bil neste skal bli.. Skal ikke se bort ifra at jeg prøver på nytt.. haha.. Tesla altså :p
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

turfsurf

Sitat fra: sjokomelk på mandag 07. desember 2020, klokken 10:11
Overraskende beskjed da jeg skulle levere bilen i morges... "Nei, MCU har vi ikke til deg i dag... men vi har FM/DAB-modulen i det minste..."

Må jo skjønne at du ikke kan be om to ting på en gang, da blir det ball på lagerhylla.

Tror de har en hylle hvor de legger deler de trenger til neste servicer, og så bestiller de når de mottar forespørsel om service hvis det ikke ligger på hylla. Og de som skal ha kun en endring kommer først i køen, siden det tar mindre tid.

Dermed vil det alltid være tomt for en del når du kommer
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA