Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EasyPark app

Startet av eSaab, torsdag 05. november 2020, klokken 11:33

« forrige - neste »

eSaab

Nu har man tagit fram en android app för enklare betalning av p-avgifter , funkar i Sverige , vet ej i Norge.
www.alltomelbil.se


Tafsern


RJK

Slik den er integrert med bilen at den avslutter parkering automatisk når man forlater stedet, er jo kjempeflott.


Det er jo så forbrukervennlig at til og med jeg kunne funnet på å bruke denne appen, om bilen min hadde støtte for slikt, til tross for at det gjør pris per minutt litt dyrere.


Foreløpig er jeg sær nok til at jeg unngår steder der jeg må betale, om jeg heller kan bruke etablissementer som har gratis-periode, og jeg går til automat for å både starte og avslutte parkering (de fleste automater støtter vel dette nå) for å slippe å betale ekstra til operatøren av appen (de skulle fått betaling fra parkeringsplass-eier i form av andel av prisen) eller som i Oslo betaler med "BiliOslo"-appen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

I tilfelle ikke alle her inne på forumet har fått denne meldingen fra Polestar i dag så følger en kopi under:


EasyPark nå tilgjengelig i Polestar 2

Polestar og parkeringsselskapet EasyPark har utviklet en integrert parkerings-app for Polestar 2 som gir en enda enklere parkeringsopplevelse.

Selskapene åpner opp for nye muligheter ved å integrere EasyPark appen inn i Polestar 2s infotainment system fra Android™.

- Sammen med EasyPark har vi utviklet en meningsfull bil-app som tilfører reell verdi. Den gjør rett og slett livet lettere, sier Thomas Ingenlath, CEO av Polestar.

Den integrerte appen gjør det mulig å betale for parkering i EasyPark-områder uten å bruke betalingsautomat eller smarttelefon. Funksjoner som autostop, som automatisk avslutter parkeringen når bilen forlater parkeringsplassen, sikrer at brukeren kun betaler for tiden bilen faktisk står parkert.

- Samarbeidet med Polestar er veldig spennende, og sammen ønsker vi å kunne tilby fremtidsrettet parkering. Vi tror våre brukere vil sette pris på det sømløse brukergrensesnittet som integreres med appen vår, sier Johan Birgersson, CEO, EasyPark Group.

EasyPark er den mest populære parkerings-appen i Europa med over 10 millioner brukere, og kan brukes til å betale for gateparkering og parkering i åpne og lukkede parkeringshus i over 2.000 byer i 20 land i Europa. EasyPark appen er nå tilgjengelig for nedlastning i Polestar 2 i områder hvor EasyPark er tilgjengelig.

Slutt.

Note to editors

Google var ikke en del av utviklingen av EasyPark appen. Polestar er ansvarlig for appen og overholdelse av alle gjeldende lover og retningslinjer.

Android er et varemerke av Google LLC.


Kontakter
Brent Ellis, Public Relations and Communications, Europe
brent.ellis@polestar.com


Oppdag mer

Om Polestar
Polestar er et uavhengig elektrisk bilmerke etablert av Volvo Cars og Geely Holding. Polestar har spesifikke teknologiske og tekniske synergier med Volvo Cars og drar nytte av betydelige stordriftsfordeler som et resultat. Dette forenkler vellykket design, utvikling og produksjon av separat merkede, elektriske ytelsesbiler.

Polestar ble lansert i 2017 med Polestar 1 – en lavvolumelektrisk ytelseshybrid GT med 609 hk, 1000 Nm og en elektrisk rekkevidde på 124 km (WLTP) – den lengste av alle hybridbiler i verden. I 2019 ble Polestar 2 avslørt som selskapets første helelektriske premium bil som produseres i et høyt volum og kommer med 300 kW, 660 Nm, firehjulsdrift, en batteripakke på 78 kWh og en rekkevidde på 470 km (WLTP) i det første produksjonsåret.

I 2020 lanserte Polestar Precept – en bil designet for å vise frem merkevarens fremtidige visjon når det gjelder bærekraft, digital teknologi og design. I fremtiden vil Polestar 3 bli med i porteføljen som en helelektrisk ytelses-SUV.

oivindg

Denne appen er et eksempel på hvorfor jeg synes Polestars og Volvos valg av Android Automotive er utrolig spennende. For det første er Google Maps mitt foretrukne kartsystem. I tillegg kan vi få integrerte apper som denne fra EasyPark. Etterhvert tror jeg også det vil komme et API som gjør at tredjepartsutviklere kan lage apper til bilene våre også.

Selv bruker jeg EasyPark-appen på iPhone på alle parkeringer der jeg har mulighet til det. Jeg betaler gladelig 15% påslag for funksjonaliteten jeg får gjennom appen.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

gekko300

Hvilken funksjonalitet får du gjennom appen som rettferdiggjør 15% påslag?

oivindg

Sitat fra: gekko300 på fredag 06. november 2020, klokken 09:17
Hvilken funksjonalitet får du gjennom appen som rettferdiggjør 15% påslag?
Slipper å gå bortom automaten ved start. Betaler bare for den tida jeg står parkert. (Ikke alle automater som har denne muligheten.) Slipper å gå innom ved stopp, for de automatene som har den muligheten. Får påminnelse hvis jeg kjører av gårde uten å avslutte parkeringen. Kan forlenge parkeringen uten å gå til automaten. Kan bruke samme app på "alle" parkeringsplasser.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

CorsoDante

Sitat fra: oivindg på torsdag 05. november 2020, klokken 18:14
Denne appen er et eksempel på hvorfor jeg synes Polestars og Volvos valg av Android Automotive er utrolig spennende. For det første er Google Maps mitt foretrukne kartsystem. I tillegg kan vi få integrerte apper som denne fra EasyPark. Etterhvert tror jeg også det vil komme et API som gjør at tredjepartsutviklere kan lage apper til bilene våre også.

Selv bruker jeg EasyPark-appen på iPhone på alle parkeringer der jeg har mulighet til det. Jeg betaler gladelig 15% påslag for funksjonaliteten jeg får gjennom appen.

Automatisk oppstart og betaling for nøyaktig den tiden bilen står parkert, borderline genialt. Bruker selv easypark, og gleder meg til å prøve.

Gjerrigknarkene vil selvsagt ikke ha noen verdi av denne app'en.
TM3P "FSD"

Butare

Dette har intet med det å være gjerrig å gjøre. Hvordan søren kan de legitimere 15% påplussing i appen? Forøvrig er det flere og flere garasjeanlegg som har skiltgjenning. I og med at bilen er registrert, avsluttes atomatisk betalingen når jeg forlater slike anlegg.

RJK

Blir vel en vurdering om latskap/"convenience er verdt 15 % påslag mot å gå bort til automaten og sveipe kortet på vei til og fra bil, eventuelt må tilbake til bil med en lapp.


I Oslo betaler man dessuten all offentlig parkering med "BiliOslo"-appen, eller ved å registrere på automat, og ikke mottar en fysisk billett.


JA, om jeg kan kalles gjerrig fodi jeg heller tar turen bort til automaten de gangene man må slikt, så greit. Da er det bare å kalle meg gjerrig. Selv kaller jeg meg selv for økonomisk bevisst.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Kaptein70

Mye ståhei for ingenting ...

Easypark har vært tilgjengelig på Volvo i mange år ... fungerte OK men var ofte kjappere å bruke app på mobiltelefon. Men kan jo være at Polestar til android system er kjappere en Sensus på Volvo

2ris

Sitat fra: Butare på mandag 09. november 2020, klokken 12:22
Dette har intet med det å være gjerrig å gjøre. Hvordan søren kan de legitimere 15% påplussing i appen? Forøvrig er det flere og flere garasjeanlegg som har skiltgjenning. I og med at bilen er registrert, avsluttes atomatisk betalingen når jeg forlater slike anlegg.
15% påslag oppveies for min del lett av fordelen av å kunne forlenge parkeringen "remote", i stedet for å få bot, hvis man blir forsinket tilbake til parkeringsplassen.

...men, jeg tror nok selskapet er såpass sleipe at de må plusse på 15% fordi færre bøter gir manglende inntjening. Inntjeningen må jo komme fra et sted - og det blir nødvendigvis færre bøter når folk bruker denne appen i stedet for tradisjonell billett.

jkirkebo

Sitat fra: 2ris på tirsdag 10. november 2020, klokken 14:09
Sitat fra: Butare på mandag 09. november 2020, klokken 12:22
Dette har intet med det å være gjerrig å gjøre. Hvordan søren kan de legitimere 15% påplussing i appen? Forøvrig er det flere og flere garasjeanlegg som har skiltgjenning. I og med at bilen er registrert, avsluttes atomatisk betalingen når jeg forlater slike anlegg.
15% påslag oppveies for min del lett av fordelen av å kunne forlenge parkeringen "remote", i stedet for å få bot, hvis man blir forsinket tilbake til parkeringsplassen.

Det trenger man jo normalt ikke å gjøre? Jeg legger inn godt med tid på automaten, slik at jeg garantert har nok selv om jeg blir forsinket. Så avslutter jeg parkering med samme kort når jeg er ferdig. Da betaler jeg for medgått tid, uten påslag.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

oivindg

#13
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 10. november 2020, klokken 14:18
Sitat fra: 2ris på tirsdag 10. november 2020, klokken 14:09
Sitat fra: Butare på mandag 09. november 2020, klokken 12:22
Dette har intet med det å være gjerrig å gjøre. Hvordan søren kan de legitimere 15% påplussing i appen? Forøvrig er det flere og flere garasjeanlegg som har skiltgjenning. I og med at bilen er registrert, avsluttes atomatisk betalingen når jeg forlater slike anlegg.
15% påslag oppveies for min del lett av fordelen av å kunne forlenge parkeringen "remote", i stedet for å få bot, hvis man blir forsinket tilbake til parkeringsplassen.

Det trenger man jo normalt ikke å gjøre? Jeg legger inn godt med tid på automaten, slik at jeg garantert har nok selv om jeg blir forsinket. Så avslutter jeg parkering med samme kort når jeg er ferdig. Da betaler jeg for medgått tid, uten påslag.
Det er ikke noe man trenger å gjøre. Man velger det av komforthensyn. Men så er det en del automater rundt om fortsatt som ikke betaler tilbake det du har puttet på for mye, og da er det fint med EasyPark.

Det virker som det er viktig at alle skal være enige om å tenke likt. Vi skal liksom finne en fasit på om EasyPark er bedre enn å betale på automat eller ikke. I en annen tråd er det diskusjon om 0-100 på 6.8 sekunder er nok eller ikke. For meg er EasyPark verdt påslaget, men jeg skjønner at det ikke er det for andre. Akkurat som jeg skjønner at mange er fornøyd med 6.8 sekunder 0-100, selv om jeg gjerne vil ha en kjappere bil.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

oivindg

Noen som har funnet EasyPark-appen i XC40 P8? Ser ut for meg som at den bare er tilgjengelig i Polestar 2.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA