Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kapatens kompensasjonskrav mot Polestar

Startet av reidarho, torsdag 22. april 2021, klokken 13:15

« forrige - neste »

hELgenen

560 km bykjøring. Da regner de sikkert med km bak på lasteplanet til en redningsbil. Det er klin umulig å oppnå noe slikt i praksis. Problemet her er at de lar produsenten selv måle. Disse WLTP testene burde vært utført av uavhengige.

oivindg

Sitat fra: hELgenen på onsdag 12. mai 2021, klokken 08:11
560 km bykjøring. Da regner de sikkert med km bak på lasteplanet til en redningsbil. Det er klin umulig å oppnå noe slikt i praksis. Problemet her er at de lar produsenten selv måle. Disse WLTP testene burde vært utført av uavhengige.
Tipper at det er WLTP-standarden som er problemet, fremfor at det er jukset med testene.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

dundun

Det er jo derfor veldig kjekt at Polestar kommer med et enkelt etterprøvbart eksempel! Man må selvsagt definere "god margin", men ellers er det jo enkelt å sjekke om bilen går t/r Hemsedal.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

O

Er det noen som vurderer å ta denne "rekkevidde saken" på egenhånd med egen advokat eller eksempelvis gjennom NAF-advokat eller lignende?

mroek

Sitat fra: O på mandag 24. mai 2021, klokken 15:39
Er det noen som vurderer å ta denne "rekkevidde saken" på egenhånd med egen advokat eller eksempelvis gjennom NAF-advokat eller lignende?

Tvilsomt at noen er dumme nok til det. Dyrt og helt fånyttes. Var jo nylig en på YT som kjørte Oslo-Hemsedal skisenter tur-retur uten å lade langs veien. Riktignok på sommerføre, men den famøse annonsen nevnte ikke vinter spesielt. Det er en tolkning, og selv om det er naturlig å tenke slik, så står det ikke det.

Glem dette. Blir aldri noe ut av det. Er du misfornøyd med rekkevidden, så selg bilen og kjøp en frosk.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

ReneM

Sitat fra: mroek på mandag 24. mai 2021, klokken 16:33
Sitat fra: O på mandag 24. mai 2021, klokken 15:39
Er det noen som vurderer å ta denne "rekkevidde saken" på egenhånd med egen advokat eller eksempelvis gjennom NAF-advokat eller lignende?

Tvilsomt at noen er dumme nok til det. Dyrt og helt fånyttes. Var jo nylig en på YT som kjørte Oslo-Hemsedal skisenter tur-retur uten å lade langs veien. Riktignok på sommerføre, men den famøse annonsen nevnte ikke vinter spesielt. Det er en tolkning, og selv om det er naturlig å tenke slik, så står det ikke det.

Glem dette. Blir aldri noe ut av det. Er du misfornøyd med rekkevidden, så selg bilen og kjøp en frosk.

Videoen er ganske imponerende! Han kjører til og med på 20 tommer felger og ankommer Oslo med 11 prosent batteri igjen ;)
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Vaduz

Bjørn nyland kjørte om sommeren og kom opp med 29% SOC, tom bil og fin temperatur, så da gjør det vel nesten ikke noe om det er sommer eller vinter som hevdes i reklamen:p ABRP sier at 2022 modellen har 39% SOC fremme ved circle K Geilo fra oslo, midt på sommeren under perfekte forhold, så det skal nok holde hardt;)

oivindg

Sitat fra: Vaduz på mandag 31. mai 2021, klokken 11:14
Bjørn nyland kjørte om sommeren og kom opp med 29% SOC, tom bil og fin temperatur, så da gjør det vel nesten ikke noe om det er sommer eller vinter som hevdes i reklamen:p ABRP sier at 2022 modellen har 39% SOC fremme ved circle K Geilo fra oslo, midt på sommeren under perfekte forhold, så det skal nok holde hardt;)
Det er Hemsedal som er destinasjonen det dreier seg om i reklamen, ikke Geilo.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Vaduz

#53
Ja sorry, ble helt kortslutning, ABRP sier 44% SOC ved ankomst Hemsedal, så 15% forskjell, ville ikke satset på tur-retur dit allikevel, selv sommerstid tror jeg.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA