Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av iX3 (media)

Startet av JorgenM, onsdag 04. november 2020, klokken 08:41

« forrige - neste »

Øyvind.h

Teslabjørn har vært veldig positiv til en rekke biler. Tesla-fanatikere, Mercedes-fanatikere, Audi-fanatikere og BMW-fanatikere blir sikkert ikke enige med det første.

Poenget er å ha respekt for individuelle behov og preferanser. "Min bil er magisk bra, bedre enn alle andre" innlegg dukker opp i IX3 gruppa, i ID4 gruppa, i Tesla-grupper, i E-tron grupper og generelt sett over alt :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hemi

"fanbois" i form av folk som føler veldig for å forsvare kjøpet sitt, uansett hvor ræva det er, er slitsomt.

Hanhijnn

O.T., men burde ikke Kia e-soul ha vært minst 3 plasser lenger ned på listen?
Eller er det noe jeg ikke har forstått her?
2012-mod. Nissan Leaf
2017-mod. Mitsubishi Outlander PHEV
2021-mod. Tesla Model Y bestilt

oivindg

2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

anorway

Ny forbrukstest hos Nybiltester med sommerdekk.

På vår 205km lange landeveistest stoppet vi 1km før mål for å måle hvor mye strøm som var igjen på batteriet etter 204km. 57% var det igjen, startet med 100%, så da brukte iX3 opp 43%. Det tilsier en rekkevidde på 474km.
Pluss 9-10 grader og sol.


https://www.instagram.com/p/COGKeejgdDb/

hemi

publisere rekkeviddetall uten snittfart og noe info rundt høydemeter på rute kjørt er litt verdiløst 50kmh soner og flatt terreng så har du jo "evighetsmaskin"

Synd ingen låner ut over litt lengre tid slik man får med vanlige biler, kunne tenkt meg å prøve den til hemsedal neste helg feks.

bobakka

Sitat fra: hemi på mandag 26. april 2021, klokken 11:09
Synd ingen låner ut over litt lengre tid slik man får med vanlige biler, kunne tenkt meg å prøve den til hemsedal neste helg feks.
Begynner vel snart å bli mulig å låne over en helg. Ulempen med det er at det blir dyrt.. :-)
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Electric cars in Norway

Høye tall her :+1: Se TB sin siste video. 52 kW på 90%. Herlig.

https://youtu.be/n50I0Zo0rAs

hELgenen

BMW har brukt sine ingeniører godt - det er vel bare økonomene som har satt foten ned for å utnytte mulighetene bedre. F.eks frunk - massevis av plass dersom en ville. De satte vel også foten ned for å skrote X3 platformen og bygge opp en ny i denne klassen. Men iX3 er en ok bil det -  men noe gammeldags i dagens elbilverden.

turfsurf

Synes og iX3 er i overmåte konservativ, men med AWD og I-Pace ytelser for ett moderat tillegg ville det blitt en fristelse. Men da hadde nok wltp kommet under 40 mil, så måtte hatt litt større batteri  og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

lillemarius

#445
    Auto Motor Und Sport har testet BMW iX3, Ford Mustang, Jagur I-Pace, Mercedes EQC, Tesla Y og Volvo XC40 i nummeret som nå er i salg (Heft 10, 22.april). Her er iX3 en klar vinner! Med unntak av akselserasjon gjør den det jevnt over veldig bra sammenlignet med de andre. De har en egen måte å måle energieffektivitet på, der de tester ulike kjøremønster og vekter disse til et gjennomsnitt. Her får iX3 nest beste skår etter Tesla.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
 

hemi

den gjør det bra mot Y på lading også? det er jo bra nytt

lillemarius

#447
Ladehastighet var ikke testet, men teoretisk beregnet, og det viste selvsagt best resultat for Tesla. Tesla er også best på effektivitet og rekkevidde som er målt i testen. BMW følger på plassen bak når det gjelder effektivitet, og deler andreplassen med Ford på rekkevidde (Ford 2 km bedre.)

hELgenen

Ladehastighet, gitt en forutsetning om ikke ekstreme forskjeller, betyr egentlig svært lite for de fleste.
BMW har her klart å få frem en svært energieffektiv SUV på en "gammel" fossilplatform. Det
er bare å ta av seg hatten for denne ingeniørkunsten.  Hadde de fortsatt direkte etter at i3 var sluppet så hadde de kanskje vært der side om side ved Tesla om ikke forbi allerede.
Det lover godt for kommende elbiler fra den kanten

Counterpointer

Nå laget VW en veldig bra elbilversjon med Golf også, for ikke snakke om Huyndai med Ioniq
Det er uansett et langt stykke til de tar igjen noen.

Det som er fint er godt utvalg av forskjellige biler. Er spent på hvordan iX presterer, når den kommer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA