Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken vei skal pilen på kupefilteret?

Startet av Elekrofantast, tirsdag 03. november 2020, klokken 23:33

« forrige - neste »

Elekrofantast

Hei.

Dro ut kupefilteret som er lokalisert under hanskerommet. Dro til thansen for å kjøpe nytt. Ser at det nye er merket med pil "air flow". Skal pilen inn mot midtkonsoll eller ut mot framskjerm (passasjerside).

På forhånd takk!

Wibla

2018 Tesla Model S 75D

Elekrofantast

Stemmer, er akkurat det jeg lurer på.

Ved å stikke hånda opp i boksen kjenner jeg kun en kanal som går i retning framskjerm (altså fra midtkonsoll).
Hvordan dette forgreiner seg til resten av bilen kjenner jeg ikke til.

Vil gjerne ha svar fra noen som vet, og ikke fra noen som tror de vet.

På forhånd takk

Martinschei

Sitat fra: Elekrofantast på onsdag 04. november 2020, klokken 05:41

Vil gjerne ha svar fra noen som vet, og ikke fra noen som tror de vet.


Det eneste man kan vite er "jeg tenker altså er jeg"
Når det er sagt er pilen rettet mot midtkonsolen på min, så det er den retningen det skal, men da forutsetter jeg at de på forrige service gjorde dette riktig.

RJK

Blåser den lufta inn i kupéen, eller suger den lufta ut av bilen? Hva er logisk rekkefølge her? AC hos meg blåser luft inn i bilen, ergo må retningen på pilen være mot midtkonsollen, tenker jeg.


Eller har de bygget den slik at den gjør en merkelig snuoperasjon, som i en S-kurve, og filteret er midt i S-en?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Håvar

Har du det gamle filteret, eller husker du hvilken side som var mest skitten?
Ifølge han her går luftstrømmen mot midtkonsollen: https://www.youtube.com/watch?v=T9x82_OeWDI
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA