Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fiks for støvproblemet kommet ?

Startet av Tellus, tirsdag 03. november 2020, klokken 21:45

« forrige - neste »

Tellus

Denne kom inn i Topix i dag:

Title
JLRTB02037 - Dust Entering The Passenger Compartment
Global reference
JLRTB02037
Navigation path
Bulletins  Technical Bulletins  501 - Body System
Publication date
03-Nov-2020 14:35:08

Tellus

Denne har også dato i dag. Virker interessant selv om den ikke er støvrelatert.

Title
H295 UPS5420-1 - Battery Charge Control Module (BCCM) Software Update
Global reference
H295 UPS5420-1
Navigation path
Bulletins  Field Actions
Publication date
03-Nov-2020 11:09:56

turfsurf

#2
Huh, spennende. Bedre hurtiglading?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RayBomb

Oh, spennede. Tar nok flere måneder før vi får tilgang til hvertfall oppdateringen.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Har ikke dette "problemet". Kanskje fikset på min 2020 modell....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 04. november 2020, klokken 08:06
Har ikke dette "problemet". Kanskje fikset på min 2020 modell....

Har heller ikke problemet, det som står øverst på min ønskeliste er;

1. varme batteriet når jeg har behov
2. huske navi passord
3. huske wifi passord.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Tellus

Når det gjelder støvproblemet så varierer det litt fra bil til bil. Noen har lite eller ingen ting og noen har mye. Jeg ser litt støv på gulvet hvis jeg ikke har vasket innvendig på en stund, men hadde nok ikke reagert spesielt på det hvis jeg ikke hadde lest om problemet på nett.

JorgenM

Vel, vi har alle forskjellige behov.

Min ønskeliste er:

1. adapter til midterste setebelte bak (til industristandard)
2. deaktivert kjørefeltassistent (eller hva den heter) som standard
3. mulighet til å åpne bakluke med nøkkel eller knapp bak selv om tenning er på


PS: ikke støvproblem på min 2020-modell heller
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Maxwell_400

Sitat fra: JorgenM på onsdag 04. november 2020, klokken 09:12
Vel, vi har alle forskjellige behov.

Min ønskeliste er:

1. adapter til midterste setebelte bak (til industristandard)
2. deaktivert kjørefeltassistent (eller hva den heter) som standard
3. mulighet til å åpne bakluke med nøkkel eller knapp bak selv om tenning er på


PS: ikke støvproblem på min 2020-modell heller
2. ELK, det er et EU krav, alle (?) nye biler har denne livsfarlige funksjonen. Fungerer sikkert fint med litt innabords på motorveiene rundt Brussels.
3. IMHO; nøkkel ville vært greit men ikke knapp bak, knapp foran fungerer fint.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

JorgenM

Ja jeg vet det er EU-krav. Flere ganger når jeg har glemt å skru den av har jeg blitt dratt mot møtende trailer på trange trønderske veier og har satt hjertet i halsen både på meg og kona :-1:

Kan godt hende det er umulig at den krasjer og selv svinger ut igjen i tide, men nervepirrende er det i alle fall.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

RayBomb

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 04. november 2020, klokken 08:06
Har ikke dette "problemet". Kanskje fikset på min 2020 modell....
Jeg har heller ikke støv/sand problemet. Jeg kjører MY19, så det er langt fra alle biler som opplever problemet.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 04. november 2020, klokken 09:02

Har heller ikke problemet, det som står øverst på min ønskeliste er;

1. varme batteriet når jeg har behov
2. huske navi passord
3. huske wifi passord.
Jeg har samme liste, med tillegg på lynlade-hastighet minimum det Jaguar har lovet bilen skal klare.

Forresten, når det kommer til forvarming av batteri, så er løsningen i dag dårlig og utilstrekkelig. Min bil blir bare varmet opp til 16 grader, det er for kaldt. Sjef-ingeniøren i Jaguar sa på live-stream at 25 grader var optimal temperatur for max ladefart. Dette viser seg også å være utilstrekkelig på min bil. Sist jeg testet hadde batteriet 26 grader, men jeg fikk 99kW i kun 2 minutter (Soc:8%).
Jeg ser at Tesla varmer sitt batteri opp til 35 grader for klargjøring til lynlading.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Tellus

16 grader ? Er sikker på at jeg har lest 20 grader et sted. Hvis man derimot lar bilen stå fulladet med kabelen i skal batteritemperaturen holdes på rundt minimimum 10 grader mener jeg også å ha lest. Ikke lett å vite hva som gjelder. Har ikke Android telefon så jeg har ikke lastet ned den CAN-bus leseren. Regner med at du har den i og med at du ser temperatur.

Ellers er jeg redd kortidshukommelsen når det gjelder WiFi passord er per design. Når jeg lar bilen koble seg opp mot min telefon via delt internett så husker bilen passordet i 100% av gangene. Passordet til huset i huset huskes derimot aldri. Dette  kan ikke være tilfeldig. En eller annen programmerer må ha funnet ut at WiFi passord er farlig og må glemmes umiddelbart, med unntak av telefonen man allerede har paret vie bluetooth. Den blir funnet sikker nok.

Maxwell_400

Sitat fra: Tellus på fredag 06. november 2020, klokken 08:35
Hvis man derimot lar bilen stå fulladet med kabelen i skal batteritemperaturen holdes på rundt minimimum 10 grader mener jeg også å ha lest.

Nei, det stemmer ikke, mulig grensen er -10 grader men jeg så ikke (energi måler på kursen) at den brukte noe vedlikeholds strøm sist vinter og bilen står ute. Derimot så slår forvarmingen av batteriet inn opptil 3 timer før avreise når det er kaldt ute.

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA