Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sett av 11. november BMW viser frem i3, iX3, i4 og en ny modell

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 03. november 2020, klokken 11:30

« forrige - neste »

Øyvind.h

Ser de har gått for trykk-knapp på døra på innsiden slik som i Model 3. Har BMW kombinert det med elektrisk dør slik at den åpner seg automatisk? En ting jeg savner fra forrige bil er dører som kan åpnes i akkurat den posisjonen en ønsker, og blir stående der. Med elektrisk dør med knapp på inn- og utside kan en nyte slik komfort og innovasjon. Men fikk inntrykk av at iX`en bare har elektrisk utløser og ikke elektrisk dør(er)? Kanskje mulig som tilleggsutstyr?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorgenM

Får nok flere detaljer i månedene fremover.

Jeg holder en knapp på at det kun er elektrisk utløser. Alt utover det betyr motorer og sensorer/kabler som kun er unødig vekt  :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

turfsurf

Sitat fra: daktari på torsdag 12. november 2020, klokken 11:06
Er det bare meg som synes setene ser ganske mye enklere ut enn i andre BMWer? ikke justerbar sittepute eller sidevanger osv. Den utsparringen i nakken er ikke så pen, men det er vel bare en plastring.
Nei, ser ut som oversized i3 seter.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind.h

Sitat fra: JorgenM på torsdag 12. november 2020, klokken 11:45
Jeg holder en knapp på at det kun er elektrisk utløser. Alt utover det betyr motorer og sensorer/kabler som kun er unødig vekt  :+1:
Om en dropper slik komfort med det påskuddet er det nok en den annet de kunne fjernet fra bilen for å senke vekten. Jeg forstår det i en billig bil som Model 3, men forventer jo litt mer av en toppmodell.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorgenM

Den lista di er neppe lang :)

Er mer interessant om den har BMW Soft Close Automatic Doors slik tidligere rykter sa, men desverre er BMW sparsomme med detaljer.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Øyvind.h

Soft close er definitivt noe de kan stryke fra utstyrslista for redusert kompleksitet.
Ender bare med at folk åpner og lukker døra igjen fordi de tror den ikke går i lås, folk smekker hardt og utsetter mekanismen for påkjenning, og ikke minst - en veldesignet dør glir lett igjen når den lukkes. Soft close har for mange ulemper, og er unødvendig når lukkemekanismen er veldesignet. Legger en på soft-close er en allerede nesten i mål med hel-elektrisk dør, noe som løfter komfort og smidighet betraktelig. Verdig en toppmodell.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorgenM

Det er din erfaring, men soft close er meget populært blandt mange BMW-eiere og noe enkelte ikke vil være foruten. Men la oss ikke diskutere en funskjon som vi ikke vet om er inkludert enda :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

daktari

Kjenner noen med soft-close og de hater det. Alle gjester inkl. barna smeller døra, og den lukker seg da ikke. Soft-close funker på el-bakluke, og el-dør.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorgenM

For å komme litt tilbake til topic så har jeg funnet dette idag:

Batteriene i iX fra svenske Northvolt.
iX blir første BMW til å bruke OS 8.0
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

No-name

Sitat fra: daktari på torsdag 12. november 2020, klokken 13:28
Kjenner noen med soft-close og de hater det. Alle gjester inkl. barna smeller døra, og den lukker seg da ikke. Soft-close funker på el-bakluke, og el-dør.

Soft-close på BMW vi eier.  Elsker det!

Og,  den luker døra uansett hvor hardt du smeller med de..

JorgenM

Artikkel fra VI Menn:

https://www.klikk.no/motor/bil/elbil/bmw-ix-lansering-pris-hengerfeste-6972048

- Høyttalersystemet er usynlig integrert i interiøret, og skal du ha det ypperste blir det et Bowers & Wilkins Surround Sound System. Det er et såkalt aktivt lydsystem, med fem individuelle lydprofiler, totalt 30 høyttalere

- Produksjonen av iX starter i Dingolfing i Niederbayern til sommeren, og de første bilene kommer til Norge til høsten, med lansering i november 2021
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

PionerThink

De diskuterer litt lading i denne artikkelen: https://www.electrive.com/2020/11/11/bmw-ix-series-design-of-single-tech-flagship-gallery/
Her antar de netto kapasitet til 95kWh og ved lading fra 10-80% så kreves det ca.66.5 kWh. På 40 min vil dette tilsi en gjennomsnittsfart på ladingen tilsvarende 100 kW, noe som igjen betyr at BMW tydeligvis ikke legger opp til flat laderkurve da de oppgir 200 kW som max ladehastighet!?
Gjenstår jo å se hva de virkelige tallene blir siden det er enda 1 år til den skal være klar for levering ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Ansjosfilet

Jeg har kommet over nyrene (ikke bokstavelig talt!). Bestiller gjerne en slik i carbon sort med de største felgene og minimalt med utstyr. Det er også lov å håpe på at taket er i CRP hvis man velger bort soltak. Slik det er på i3.
Synes denne er spennende. Delt leir på utseende slik der er/var på i3.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

JorgenM

Erfaring med i-Pace er at den er langt stillere med glasstak enn med vanlig tak. Vektmessig aner jeg ikke.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ansjosfilet

#74
Litt eventuell forhøyet lyd i tuneller er verdt offeret.
Når taket kan åpnes vha motorer og div skinner som det kan på iX, legges det som kjent vekt til det mest ugunstige stedet på en bil.   
Det med at panoramataket slipper inn så mye deilig lys skjønner jeg meg ikke så mye på.
Liker bedre den koselige følelsen med sort heldekkende taktrekk.

Jeg skjønner at det ikke er snakk om en sportsbil her, men allerede i rundkjøringer merker man økt vekt.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA