Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sett av 11. november BMW viser frem i3, iX3, i4 og en ny modell

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 03. november 2020, klokken 11:30

« forrige - neste »

JorgenM

På iX er det (Bosch?) Smart Glass/Windows så der kan man velge å stenge sollyset ute :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Stikkkontakt

Sitat fra: JorgenM på fredag 13. november 2020, klokken 19:41
Erfaring med i-Pace er at den er langt stillere med glasstak enn med vanlig tak. Vektmessig aner jeg ikke.

I-Pace er 8 kilo tyngre med glasstak ifølge brukermanualen. Jeg syns forskjellen på støy er enorm. Så stor at jeg aldri hadde funnet på å kjøpe uten. Glasstaket er verdt det doble av hva det koster.

Ansjosfilet

#77
Skjønner godt argumentet, men jeg har aldri hørt om en bil som er mer stille med glasstak enn uten, bortsett fra iPace.

Uansett, det jeg mener er at en bil blir ikke bedre proporsjonalt med hvor mye utstyr man lesser den ned med  :+1:

2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA