Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Sett av 11. november BMW viser frem i3, iX3, i4 og en ny modell  (Lest 3107 ganger)

JorgenM

• Gold Member
    • Vis profil
    • LinkedIn
Sv: Sett av 11. november BMW viser frem i3, iX3, i4 og en ny modell
« Svar #75 på: Fredag 13. November 2020, klokken 20:43 »
På iX er det (Bosch?) Smart Glass/Windows så der kan man velge å stenge sollyset ute :+1:
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - 2x BMW i3 (1 solgt)

Stikkkontakt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #76 på: Fredag 13. November 2020, klokken 21:47 »
Erfaring med i-Pace er at den er langt stillere med glasstak enn med vanlig tak. Vektmessig aner jeg ikke.

I-Pace er 8 kilo tyngre med glasstak ifølge brukermanualen. Jeg syns forskjellen på støy er enorm. Så stor at jeg aldri hadde funnet på å kjøpe uten. Glasstaket er verdt det doble av hva det koster.

Ansjosfilet

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #77 på: Fredag 13. November 2020, klokken 22:25 »
Skjønner godt argumentet, men jeg har aldri hørt om en bil som er mer stille med glasstak enn uten, bortsett fra iPace.

Uansett, det jeg mener er at en bil blir ikke bedre proporsjonalt med hvor mye utstyr man lesser den ned med  :+1:

« Siste redigering: Lørdag 14. November 2020, klokken 16:37 av Ansjosfilet »
Bmw i3