Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elon: "Canada and Norway are next after we get US out of early beta!"

Startet av kodax, mandag 02. november 2020, klokken 22:12

« forrige - neste »

Motorwatt

Ikke uvanlig at det stilles spørsmål til EM i tema som ikke hører hjemme i det som diskuteres. Gjelder vel å slå til når man tror det kan få hans oppmerksomhet...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Kanskje det nærmer seg for Norge også?
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Litt OT, men det ser ut som det nå blir tillatt å øke "nag-tiden" til ett minutt. Dette er fra 2021 Audi e-Tron:

"The updated steering wheels make driving even more convenient. The driver only has to lightly touch the touch-sensitive rim once per minute with his or her hand to ensure that the lateral guidance of the adaptive cruise assist remains active".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

In early November, Musk mentioned that, in addition to Canada, Norway is also on the list of countries that will be among the first to gain access to FSD Beta. Norway is the country with the highest Tesla density in the world, and is also positively positioned for testing self-driving cars. The country has a law that aims to facilitate the testing of self-driving vehicles in a framework that pays special attention to road safety and privacy concerns.

While there is no exact timeframe right now, we know that a wide rollout of FSD Beta in the US could occur towards the end of 2020. This means that Tesla owners in other countries may receive it as early as 2021.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Three months maybe, six months definitely. Og tre år senere venter vi fortsatt.  :laugh:

Mobileum

Sitat fra: kodax på torsdag 02. september 2021, klokken 10:19
Kanskje om et par måneder i Canada:
Da er det snart ett-års-dag for post #16 litt høyere opp 🥺.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

kodax

Det er vel ikke overraskende at Beta-en tar lengere tid å få til Canada og Norge, når det går så treigt i USA.
Men svaret til Elon kan tolkes som at det gjøres beta-testing i Canada (og Norge?) allerede...any comments, @eivindsr? 8)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Spørsmålet er jo nettopp om FSD beta, så jeg syns svaret bekrefter at det IKKE er rullet ut beta-testing i Canada.

Jeg har sluttet å tro at Elon "bare" er en überoptimist, han kan umulig tro på mye av det han selv sier og skriver, og jeg er ganske overbevist om at det nå handler om å bare hale ut tiden for aksjonærer og alle oss som har betalt for FSD, holde søksmålene unna. Han der som faktasjekket alle tweetene og utsagnene til Trump er sikkert arbeidsledig nå, kanskje få satt ham på Elon heller?

daktari

Sitat fra: Mobileum på torsdag 02. september 2021, klokken 11:39
Sitat fra: kodax på torsdag 02. september 2021, klokken 10:19
Kanskje om et par måneder i Canada:
Da er det snart ett-års-dag for post #16 litt høyere opp 🥺.
Og de har neppe startet å trene opp for Canada enda, og hvertfall ikke for EU dessverre. Ikke ha for store forhåpninger.
Enig med geear at Musk bare holder kundene varme for å unngå at de går til andre merker.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kodax

Sitat fra: geear på torsdag 02. september 2021, klokken 13:13
Spørsmålet er jo nettopp om FSD beta, så jeg syns svaret bekrefter at det IKKE er rullet ut beta-testing i Canada.
Nja, det kan potensielt hende at han svarer på tilgang til public access/the Button for FSD Beta. Det er åpenbart ingen youtubere med Beta hevrken der eller andre steder i verden, men det er jo godt mulig at det kjører noen Tesla-ansatte rundt og tester.

Forøvrig; jeg tror heller ikke at dette er like rundt hjørnet, men diskusjonen om FSD er blitt (evt har alltid vært) svindel kan vi vel heller fortsette i den andre tråden ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Tråden omhandler at FSD beta skal komme til Norge og Canada etter USA, som selvfølgelig trigger det naturlige spørsmålet når (alle vet at det skal komme), og det er akkurat det vi diskuterer? At skuffelsen over forsinkelser er til stede må stå for Tesla sin regning, det er de som setter forventningene. Ikke kundene.

kodax

Ja, å snakke om/når det kommer er naturlig, men utsagn som "nå handler det om å bare hale ut tiden for aksjonærer og alle oss som har betalt for FSD, holde søksmålene unna" tenker jeg allikevel mer hører hjemme i FSD-svindeltråden. Jeg har full forståelse for at mange oppfatter det sånn, og det er absolutt et interessant tema, men å lese om svindel-teorier i hver tråd som handler om FSD blir litt boooring ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA