Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elon: "Canada and Norway are next after we get US out of early beta!"

Startet av kodax, mandag 02. november 2020, klokken 22:12

« forrige - neste »

Motorwatt

Mye testing for Kanada.... Spørsmålet er hvordan de gjør det i Europa. Blir det versjoner for hvert enkelt land, eller EU under ett? Eller en EU grunnversjon med nasjonale tillegg? Under alle omstendigheter: Hold ikke pusten...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: Counterpointer på fredag 12. november 2021, klokken 12:06
Sitat fra: Motorwatt på fredag 12. november 2021, klokken 12:04
"No guarentees"! Har han endelig lært?
Burde kanskje hatt det som default
Jeg tror at Elon Musk har fått til så mye bla. pga. hans ekstreme "optimisme". Det at han nå har begynt å reservere seg er kanskje et tegn på at denne optimismen har begynt å minske, noe som også kanskje kan påvirke realisering av nye høytflyvende ideer.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Sitat fra: kodax på fredag 12. november 2021, klokken 12:19
Sitat fra: Counterpointer på fredag 12. november 2021, klokken 12:06
Sitat fra: Motorwatt på fredag 12. november 2021, klokken 12:04
"No guarentees"! Har han endelig lært?
Burde kanskje hatt det som default
Jeg tror at Elon Musk har fått til så mye bla. pga. hans ekstreme "optimisme". Det at han nå har begynt å reservere seg er kanskje et tegn på at denne optimismen har begynt å minske, noe som også kanskje kan påvirke realisering av nye høytflyvende ideer.
Som du skriver selv «ekstrem» optimisme. Det er ikke dumt å ha et lite forbehold på det. 

Har forøvrig ikke noe direkte kobling til hva han har oppnådd! Det har mange forutsetninger som ikke hører hjemme i denne tråden.

kodax

Sitat fra: Counterpointer på fredag 12. november 2021, klokken 12:26
Sitat fra: kodax på fredag 12. november 2021, klokken 12:19
Sitat fra: Counterpointer på fredag 12. november 2021, klokken 12:06
Sitat fra: Motorwatt på fredag 12. november 2021, klokken 12:04
"No guarentees"! Har han endelig lært?
Burde kanskje hatt det som default
Jeg tror at Elon Musk har fått til så mye bla. pga. hans ekstreme "optimisme". Det at han nå har begynt å reservere seg er kanskje et tegn på at denne optimismen har begynt å minske, noe som også kanskje kan påvirke realisering av nye høytflyvende ideer.
Som du skriver selv «ekstrem» optimisme. Det er ikke dumt å ha et lite forbehold på det. 

Har forøvrig ikke noe direkte kobling til hva han har oppnådd! Det har mange forutsetninger som ikke hører hjemme i denne tråden.
Sliter med å forstå hva du mente med dette :)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Sitat fra: kodax på fredag 12. november 2021, klokken 13:29
Sitat fra: Counterpointer på fredag 12. november 2021, klokken 12:26
Sitat fra: kodax på fredag 12. november 2021, klokken 12:19
Sitat fra: Counterpointer på fredag 12. november 2021, klokken 12:06
Sitat fra: Motorwatt på fredag 12. november 2021, klokken 12:04
"No guarentees"! Har han endelig lært?
Burde kanskje hatt det som default
Jeg tror at Elon Musk har fått til så mye bla. pga. hans ekstreme "optimisme". Det at han nå har begynt å reservere seg er kanskje et tegn på at denne optimismen har begynt å minske, noe som også kanskje kan påvirke realisering av nye høytflyvende ideer.
Som du skriver selv «ekstrem» optimisme. Det er ikke dumt å ha et lite forbehold på det. 

Har forøvrig ikke noe direkte kobling til hva han har oppnådd! Det har mange forutsetninger som ikke hører hjemme i denne tråden.
Sliter med å forstå hva du mente med dette :)
Trodde det var temmelig klart. En ekstrem optimist bør gjerne ta et forbehold.

daktari

Sitat fra: Motorwatt på fredag 12. november 2021, klokken 12:14
Mye testing for Kanada.... Spørsmålet er hvordan de gjør det i Europa. Blir det versjoner for hvert enkelt land, eller EU under ett? Eller en EU grunnversjon med nasjonale tillegg? Under alle omstendigheter: Hold ikke pusten...
Godt spørsmål om EU. Masse nyanser som er forskjellige hos oss.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

For de som gidder å lese (jeg har gjort det for noen måneder siden). Dette må på plass før vi i det hele tatt kan tenke FSD i Europa.

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17579961.2019.1665798

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Musk sier at FSD skal ut av Beta i USA før det begynnes med Beta i andre land.
Fornuftig, men kjedelig for de av oss som kunne tenkt seg å leke med dette snart:) «Ut av Beta» behøver jo ikke bety det samme som at myndighetene har godkjent FSD for L3 (eller hva de nå kaller det over there), men det må vel være så bra at de mener at det er mye bedre enn en gjennomsnittlig sjåfør.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Da må de vel først av alt få vanlig autopilot ut av beta, blir vel merkelig om FSD kommer ut av beta før basic AP. Det lukter mange år hvis det faktisk er den veien de går.

Lynet

Er det da på tide å kreve pengene for FSD tilbake? Som du sier geear autopiloten har vært beta side den kom for seks år siden!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

kodax

Er det ikke naturlig å tenke at AP går ut av Beta samtidig som FSD?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Vi skal vel gjennom en FSD Beta-periode i EU/Norge også. De neste 6 årene...?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

daktari

Sitat fra: Lynet på tirsdag 23. november 2021, klokken 21:43
Er det da på tide å kreve pengene for FSD tilbake? Som du sier geear autopiloten har vært beta side den kom for seks år siden!
Ja dessverre.  Det kommer jo til å ta tid det der. Deprimerende lesning den tweeten.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Sitat fra: kodax på tirsdag 23. november 2021, klokken 21:46
Er det ikke naturlig å tenke at AP går ut av Beta samtidig som FSD?
Nei, det syns jeg på ingen måte. Standard AP er mye lettere funksjonalitet enn full selvkjøring. Spørsmålet er om det er juridiske årsaker som gjør at de fortsatt påstår at AP er beta.

daktari

Tenker at  "beta" ikke er det samme som "beta" i den forstand at AP er ganske moden men fortsatt med bugs, mens FSD er helt uferdig og egentlig burde vært kalt prototype/alfa eller noe.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA