Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Apple carplay / Android Media

Startet av Morten80, mandag 03. mai 2021, klokken 15:16

« forrige - neste »

Morten80

Hei,

Har forsøkt å søke å finne ut om VW / Skoda osv via Apple carplay kan spille eksempelvis Netflix i bilen?
Har jo Tesla i dag og synes det er flott å kunne se en episode osv under lading på langkjøring som jeg gjør hver 14 dag. Finner det litt diffust om dette er en mulighet på ID.4?
2022 ID.4 GTX (Est. utlevering november)
2018 Tesla Model X 100D 6 seter

hELgenen

Ja,det er diffust fordi løsningen ikke er støttet direkte. Det finnes 2 løsninger så vidt jeg vet. Den ene krever en rootet telefon,den andre kjører en virtuell sesjon an Android under eksisterende Android. Så beklager. Google har bestemt at å se video når man lader ikke er lov. Dvs de antar vel bare at bilen er i bevegelse og følgelig ikke trafikk sikkert.På Android Automotive,altså den integrerte varianten av AA som du f.eks finner i nye Volvo og Polestar 2 så burde det komme en åpning for dette idet den vet om bilen er kjørende eller parkert.

Så oppsummert...Nei ikke rett ut av boksen meg bekjent

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA