Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Felger og Dekk

Startet av SolEL, søndag 01. november 2020, klokken 13:45

« forrige - neste »

teslanor

Hva har folket måtte betale for originalfelg Proteus 19" med premium piggfrie vinterdekk?
Noen som har fått rabatt på slik vinterhjul-pakke fra forhandler ved bestilling av bil?

oiqbal

Sitat fra: teslanor på torsdag 19. november 2020, klokken 00:33
Hva har folket måtte betale for originalfelg Proteus 19" med premium piggfrie vinterdekk?
Noen som har fått rabatt på slik vinterhjul-pakke fra forhandler ved bestilling av bil?

Nei, fikk beskjed om at de ikke kunne gi noe rabatt på bilen - verken dekk eller andre utstyr.
2022 ENYAQ iV80x Sportline

proton

Sitat fra: oiqbal på torsdag 19. november 2020, klokken 09:01
Sitat fra: teslanor på torsdag 19. november 2020, klokken 00:33
Hva har folket måtte betale for originalfelg Proteus 19" med premium piggfrie vinterdekk?
Noen som har fått rabatt på slik vinterhjul-pakke fra forhandler ved bestilling av bil?

Nei, fikk beskjed om at de ikke kunne gi noe rabatt på bilen - verken dekk eller andre utstyr.

Fikk nøyaktig samme beskjed.

teslanor

Sitat fra: proton på torsdag 19. november 2020, klokken 09:19
Sitat fra: oiqbal på torsdag 19. november 2020, klokken 09:01
Sitat fra: teslanor på torsdag 19. november 2020, klokken 00:33
Hva har folket måtte betale for originalfelg Proteus 19" med premium piggfrie vinterdekk?
Noen som har fått rabatt på slik vinterhjul-pakke fra forhandler ved bestilling av bil?

Nei, fikk beskjed om at de ikke kunne gi noe rabatt på bilen - verken dekk eller andre utstyr.

Fikk nøyaktig samme beskjed.

Har nemlig hørt at noen har fått original vinterhjulpakke for kr 15.000,- ved kjøp av Enyaq.

oiqbal

Sitat fra: teslanor på torsdag 19. november 2020, klokken 21:35
Sitat fra: proton på torsdag 19. november 2020, klokken 09:19
Sitat fra: oiqbal på torsdag 19. november 2020, klokken 09:01
Sitat fra: teslanor på torsdag 19. november 2020, klokken 00:33
Hva har folket måtte betale for originalfelg Proteus 19" med premium piggfrie vinterdekk?
Noen som har fått rabatt på slik vinterhjul-pakke fra forhandler ved bestilling av bil?

Nei, fikk beskjed om at de ikke kunne gi noe rabatt på bilen - verken dekk eller andre utstyr.

Fikk nøyaktig samme beskjed.

Har nemlig hørt at noen har fått original vinterhjulpakke for kr 15.000,- ved kjøp av Enyaq.

Hmm. Vet du hvor/ når vedkommende har fått dette gjennom? Det er tydeligvis no-go til rabatter på denne bilen fikk jeg beskjed om.
2022 ENYAQ iV80x Sportline

vist

Sitat fra: oiqbal på fredag 20. november 2020, klokken 08:56
Sitat fra: teslanor på torsdag 19. november 2020, klokken 21:35
Sitat fra: proton på torsdag 19. november 2020, klokken 09:19
Sitat fra: oiqbal på torsdag 19. november 2020, klokken 09:01
Sitat fra: teslanor på torsdag 19. november 2020, klokken 00:33
Hva har folket måtte betale for originalfelg Proteus 19" med premium piggfrie vinterdekk?
Noen som har fått rabatt på slik vinterhjul-pakke fra forhandler ved bestilling av bil?

Nei, fikk beskjed om at de ikke kunne gi noe rabatt på bilen - verken dekk eller andre utstyr.

Fikk nøyaktig samme beskjed.

Har nemlig hørt at noen har fått original vinterhjulpakke for kr 15.000,- ved kjøp av Enyaq.

Hmm. Vet du hvor/ når vedkommende har fått dette gjennom? Det er tydeligvis no-go til rabatter på denne bilen fikk jeg beskjed om.

Det er nok ikke mye rabatter, men det er nok noe, fikk selv 3% avslag pga firmaavtale. Ikke mange lappene men litt blir det jo.

Rusalka

Her kommer et spørsmål fra en som IKKE har greie på det....
Har bestilt 80x, med følgende dekk: 235/55/19 og 255/50/19 (Standard)
Mener at følgende endring er tillatt i Norge: Øke omkretsen inntil 5%.
f.eks. setter på 235/60/19 og 255/55/19. (gir ca 3% større hjulomkrets ifølge en dekk-kalkulator på nett).
Er dette lov?
Vil forhandler godta det ? (og levere ny bil med det?)
Vil rekkevidden minke mye ?
Hvorfor jeg i det hele tatt tenker på det ? ... jo bakkeklaringen ville øke til ca 19,7 cm .....
Ikke noen big deal for meg, men det hadde vært artig å hørt med noen som hadde peiling !!

sjokomelk

VW selger bare bilen til deg med sine spesifikke/godkjente dekk/felg-kombinasjoner. Du må selv kjøpe dekk løst et annet sted og få lagt om på felgene dine hvis du vil gjøre dette.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Electric cars in Norway

#23
Sitat fra: sjokomelk på lørdag 10. april 2021, klokken 11:57
VW selger bare bilen til deg med sine spesifikke/godkjente dekk/felg-kombinasjoner. Du må selv kjøpe dekk løst et annet sted og få lagt om på felgene dine hvis du vil gjøre dette.
sjokomelk  :+1: og da kan jeg hvertfall av erfaring slå et slag for denne dekkbutikken på kaldbakken, Stålfjæra? og tror de er også i Moss? De var raskt ute for min del hmeg å hjelpe meg å fange opp korrekte hjul specs på de elbilene jeg kjøpte da det var usikkert på når de første kom til landet, tilbake for noen år siden nå så alt kan jo ha endret seg. Men selv da hadde de oppdaterte priser og specs til akkurat  de bilmodellene jeg var ute etter. Og til ganske så gode priser også sammenlignet med bilbutikkens tilbud. Husker ikke helt hva de heter nå... teflonbelegg der altså :-) bare å google så finner man det enkelt... men nå om dagen er vel uansett alt COVIDstengt...

Daniel_0007

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 10. april 2021, klokken 12:59
Sitat fra: sjokomelk på lørdag 10. april 2021, klokken 11:57
VW selger bare bilen til deg med sine spesifikke/godkjente dekk/felg-kombinasjoner. Du må selv kjøpe dekk løst et annet sted og få lagt om på felgene dine hvis du vil gjøre dette.
sjokomelk  :+1: og da kan jeg hvertfall av erfaring slå et slag for denne dekkbutikken på kaldbakken, Stålfjæra? og tror de er også i Moss? De var raskt ute for min del hmeg å hjelpe meg å fange opp korrekte hjul specs på de elbilene jeg kjøpte da det var usikkert på når de første kom til landet, tilbake for noen år siden nå så alt kan jo ha endret seg. Men selv da hadde de oppdaterte priser og specs til akkurat  de bilmodellene jeg var ute etter. Og til ganske så gode priser også sammenlignet med bilbutikkens tilbud. Husker ikke helt hva de heter nå... teflonbelegg der altså :-) bare å google så finner man det enkelt... men nå om dagen er vel uansett alt COVIDstengt...

Regner med er megahjul du tenker på? Er ikke fan av dem sjøl, de pusher for mye på kina dekk, tipper de har fått en bedre avtale på de enn mer kjente dekk slik at de tjener mer på å selge de fremfor mer kjente dekk merker.
Model 3 2019 LR Rwd

bilutenbroom

Sjekket pris hos Dekkmann, og med VC7 pluss TPMS (ikke staggered) ble konklusjonen original 19" (Pirelli) her. Ville helst ha samme størrelse på alle 4 dekk, men da ble det ikke sånn :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA