Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

JorEl

#450
FSD kjøpt 3 ganger, burde vært "3 strikes your in" :police:

Når Tesla er så hissige på å selge FSDpakker, og det kun gjelder en bil, så håper jeg på mer enn bare en HW3computer... Eller er jeg en frekk utakknemlig kunde nå? ::) :-\

Kan jo være at Musk får det til, enda en gang? Derfor skal det mye til at jeg bytter min S75D med FSD, i en annen bil uten FSD. Lever godt med MCU2 som er verdt 20k spør du meg. Har nå en lånebil S85 2014, og den interaktive gleden  er å holde meg til den radiokanalen som detter ut minst. Før jeg blir lei å skrur av. Bilen minner meg om en god gammel ICEbil, med hissig, lydløs motor. Med den innstillingen blir de to skjermene fete og avanserte  :)
Edit; var ute på en handletur nå, og elbilforum gikk fint på MCU1 :+1: :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

Sitat fra: hemi på mandag 10. mai 2021, klokken 07:45
Kjøpt fler biler med FSD, neste (Y) er bestilt uten FSD.

100% svindel og 0 value er min konklusjon, ikke engang summon har virket noen gang, har trossalt 2mm kant ut av garasjen.

Mulig det blir bra en gang, men det er virkelig ikke bra nå.

Selv basic AP er jo ræva nå kontra tidlig 2019 på 3'ern.  (ja blalbal eu blablabla ditt blablalba datt) men det ER dårligere.

Eneste virkelige argument for tesla om dagen er fortsatt ladenettverk.
Nå har faktisk nag-helvetet blitt fiksa igjen, så nå er den på høyde med tidligere igjen.

turfsurf

Sitat fra: geear på tirsdag 11. mai 2021, klokken 23:51
Nå har faktisk nag-helvetet blitt fiksa igjen, så nå er den på høyde med tidligere igjen.
Forklar
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Det var vel en kort periode hvor man bare måtte legge et marginalt trykk på rattet. Nesten umerkelig. Hos meg varte det dessverre bare et par uker  :(
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hemi

vannflaska jeg fikk av tesla har vært mye brukt, skjønner hvorfor de gir med den.

Motorwatt

VW har et induktivt ratt hvor man bare trenger en berøring, og ikke noe kraft. Det var slik bilen min nesten oppførte seg i den korte perioden.

På grunn av forumsregler vil jeg ikke si hva jeg mener om bruk av vannflaske...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 12. mai 2021, klokken 16:11
På grunn av forumsregler vil jeg ikke si hva jeg mener om bruk av vannflaske...
Er det ikke lov å snakke om vannflasker på forumet
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Lynet

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 12. mai 2021, klokken 16:11
VW har et induktivt ratt hvor man bare trenger en berøring, og ikke noe kraft. Det var slik bilen min nesten oppførte seg i den korte perioden.

På grunn av forumsregler vil jeg ikke si hva jeg mener om bruk av vannflaske...

Induktivt har null virkning på fingre, så rattet på VW har nok kapasitive følere, eller noe annet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

daktari

Det er hyping av FSD på twitter igjen nå. Kanskje til Eu i år (særlig), men forbehold er "regulatorisk godkjenning". Spørsmålet er jo da om de har sendt søknad om "regulatorisk godkjenning"?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

Sitat fra: Lynet på onsdag 12. mai 2021, klokken 20:33
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 12. mai 2021, klokken 16:11
VW har et induktivt ratt hvor man bare trenger en berøring, og ikke noe kraft. Det var slik bilen min nesten oppførte seg i den korte perioden.

På grunn av forumsregler vil jeg ikke si hva jeg mener om bruk av vannflaske...

Induktivt har null virkning på fingre, så rattet på VW har nok kapasitive følere, eller noe annet.
Men ___tiv ble riktig... ;)

ID.4 .....and only had to keep my hands lightly on the capacitive steering wheel to keep the system engaged.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 12. mai 2021, klokken 14:38
Det var vel en kort periode hvor man bare måtte legge et marginalt trykk på rattet. Nesten umerkelig. Hos meg varte det dessverre bare et par uker  :(
Har det forsvunnet igjen? Ble slik for en stund siden, men har ikke kjørt bilen siste uka. Blir skuffet om det er tilbake til 15 sek igjen!

Motorwatt

Tror det var 2021.4.11, .12, eller .15 som fjernet det hos meg. Har du noen av dem?
Hvordan gikk det forresten med parameter-endringen i Teslafi?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: JorEl på lørdag 01. mai 2021, klokken 13:47Jeg har ventet og forventet, at Tesla skulle klare og få til fartskilter med at hver Tesla sender info til "the MotherShip".

Skilter leses jo av bilen "i sanntid".

emurof

Sitat fra: Vaduz på lørdag 08. mai 2021, klokken 19:48Egentlig ikke noe nytt. De fleste som har kjørt tesla siste årene vet at det ikke har vært noen vesentlig bedring på lenge, og jeg tipper det tar i alle fall 10 år før vi kan sove i baksetet (gitt et ordentlig gjennombrudd snart, med denne farten er det mer 20-30 år:p)

FSD-betaen er en vesentlig forbedring. Har folk fortsatt ikke skjønt at man ikke kan bedømme status på FSD ut ifra Autopilot i dag?

emurof

Sitat fra: daktari på lørdag 08. mai 2021, klokken 18:16Ikke lovende for nærmeste årene:
https://techcrunch.com/2021/05/07/tesla-refutes-elon-musks-timeline-on-full-self-driving/

Media har som vanlig tatt et sitat ut av konteksten. Tesla har aldri sagt det som påstås i artikkelen. Sitatet er det en utenfra Tesla som kommer med, basert på hans egen mening om hva som må til. Tesla har sagt at de trenger en viss mengde data for å oppnå høyere nivåer, og denne personen synser da om at Tesla ikke vil klare å samle inn nok data i løpet av året.

Igjen, det er ikke et sitat fra Tesla. Det er noen som tolker det Tesla har sagt. Det fremkommer ikke nøyaktig hva Tesla har sagt, og det var nok heller ikke poenget med dette referatet. Det eneste vi vet er at det så ut til å handle om hvor mye data som kreves, og om de vil kunne samle inn så mye data før året er omme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA