Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Motorwatt

SitatMan kan si mye om FSD, men vår tids største bløff er det ikke.
Det er det Donald T. som holder på med.

Hvis FSD konkurrerer med DT om førsteplassen på dette temaet, sier vel det det meste om de begge....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Det er vel å sammenligne epler med en svært giftig sopp.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sitat fra: Motorwatt på mandag 04. januar 2021, klokken 19:32
SitatMan kan si mye om FSD, men vår tids største bløff er det ikke.
Det er det Donald T. som holder på med.

Hvis FSD konkurrerer med DT om førsteplassen på dette temaet, sier vel det det meste om de begge....
Du for lese document.no. Der er det halleluja for Donald fremdeles. Rystende lesning.
Men tror kanskje at klientellet der tror mer på Donald enn FSD - for ikke å si elbiler generelt.
Skal love å ikke skrive mer off topic nå.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. januar 2021, klokken 13:45
Du er vel klarer over at epler inneholder cyanid? Så de stiller nok i samme klasse.  :D

https://www.matportalen.no/uonskedestoffer_i_mat/tema/biologiske_gifter/er_det_riktig_at_eplekjerner_inneholder_cyanid
Vi kan gjerne ta en spisekonkuranse. Jeg spiser epler du spiser giftig sopp. Tror ikke du sier dette på alvor
Du stiger på kverulantskalaen btw 🥸

Motorwatt

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 05. januar 2021, klokken 13:37
Det er vel å sammenligne epler med en svært giftig sopp.

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 05. januar 2021, klokken 18:15
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. januar 2021, klokken 13:45
Du er vel klarer over at epler inneholder cyanid? Så de stiller nok i samme klasse.  :D

Vi kan gjerne ta en spisekonkuranse. Jeg spiser epler du spiser giftig sopp. Tror ikke du sier dette på alvor
Du stiger på kverulantskalaen btw 🥸
Bevares. Håper du forstår hva et  :D etter en setning betyr?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

#201
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. januar 2021, klokken 18:42
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 05. januar 2021, klokken 13:37
Det er vel å sammenligne epler med en svært giftig sopp.

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 05. januar 2021, klokken 18:15
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. januar 2021, klokken 13:45
Du er vel klarer over at epler inneholder cyanid? Så de stiller nok i samme klasse.  :D

Vi kan gjerne ta en spisekonkuranse. Jeg spiser epler du spiser giftig sopp. Tror ikke du sier dette på alvor
Du stiger på kverulantskalaen btw 🥸
Bevares. Håper du forstår hva et  :D etter en setning betyr?
Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, har fattet begge dårlig.

(Siden noen tydeligvis tenker at smileys gjør alt til spøk, så kan det presiseres at det ikke er det sitatet betyr. Meningen er at ikke alt er morsomt og alt er heller ikke alvorlig. En kan fint le av at f.eks Trump sier han har vunnet valget selv om det er hårreisende antidemokratisk. En smiley for å vise at det er morsomt at det finnes mikroskopiske spor av cyanid i epler, dekker ikke over at det er en grunnleggende kverulering som mest henspiller på at diktomiene var feil. Det er da greit å si at påpekningen er helt feil og dermed heller ikke morsom.)

Motorwatt

Nettopp. Du skal nok se at det er for disse *smileys* ol. er laget for.  :D

OT End/
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: hELgenen på mandag 04. januar 2021, klokken 19:27FSD er ennå uavklart mener nå jeg.

Det er den jo ikke hvis man ser på FSD-betaen som er ute nå.

Contango

Det er jo litt klønete for verdien av FSD at Tesla selv foreløpig selv ikke verdsetter det spesielt høyt. Det var litt diskusjon her før jul om noen hadde fått godskrevet verdien av FSD ved innbytte, men det ble ren gjetting iom at Tesla selv bare ga en totalpris. Mulig jeg er håpløst gammeldags og utdatert, men jeg synes dette er et typisk eksempel på hvor etisk tvilsom FSD prisingsstrategien er. Det hjelper ikke at Emurof prater om hvor flott betaen er. Det er levert vare som teller, og den er foreløpig bortimot verdiløs. Allikevel koster det kjetting og man får omtrent ikke noe igjen ved salg.

https://www.teslarati.com/tesla-full-self-driving-trade-in-value-elon-musk/
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Motorwatt

SitatDet er jo litt klønete for verdien av FSD at Tesla selv foreløpig selv ikke verdsetter det spesielt høyt.

Synes vel heller at Tesla verdsetter det alt for høyt (koster 10.000 USD i USA) i forhold til hva som leveres (eller til og med skal bli levert en gang i framtiden). Selv i USA er de fremdeles avhengige av myndighetenes godkjennelse, noe EM også understreker. Tror dagens pris på nesten 60K her i landet nærmer seg smertegrensen, og når den snart øker til 100.000.- her også, er den IMO langt over. Det vil si 20% økning i prisen på en TM3 LR, og det samme i økt tap på bruktbilprisen. Man får nemlig ikke noe mer igjen for en bil med FSD annet enn et mulig raskere salg.

Jeg klarer fint å kjøre fram og tilbake til jobben på egenhånd, og klarer også en 100 mils ferietur en gang i blant. Begge deler har jeg gjort i mange tiår. Eneste grunnen til at jeg kjøpte FSD for 24K var interesse for teknologien, og ikke et håp om å slippe å kjøre selv. Det er faktisk fremdeles ganske moro.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Hehe - sant nok. Men tenk deg da, Motorwatt, å kunne sette seg inn i baksetet i sentrum av en storby, så full at du ikke aner hvem du er, og så kjører bilen deg rett i seng! Det er verdt 100k - eller hva? Og om regelverket krever sjåfør, så kjøper du en utstillingsdukke og henger et eple i en snor fra rattet. Blir du stoppet blir det bot for å ha brutt reglene for selvkjøring men ingen kan fyllekjøre fra baksetet, så den kommer de ingen vei med!
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

jokke

Sitat fra: Motorwatt på mandag 18. januar 2021, klokken 17:01
SitatDet er jo litt klønete for verdien av FSD at Tesla selv foreløpig selv ikke verdsetter det spesielt høyt.

Synes vel heller at Tesla verdsetter det alt for høyt (koster 10.000 USD i USA) i forhold til hva som leveres (eller til og med skal bli levert en gang i framtiden). Selv i USA er de fremdeles avhengige av myndighetenes godkjennelse, noe EM også understreker. Tror dagens pris på nesten 60K her i landet nærmer seg smertegrensen, og når den snart øker til 100.000.- her også, er den IMO langt over. Det vil si 20% økning i prisen på en TM3 LR, og det samme i økt tap på bruktbilprisen. Man får nemlig ikke noe mer igjen for en bil med FSD annet enn et mulig raskere salg.

Jeg klarer fint å kjøre fram og tilbake til jobben på egenhånd, og klarer også en 100 mils ferietur en gang i blant. Begge deler har jeg gjort i mange tiår. Eneste grunnen til at jeg kjøpte FSD for 24K var interesse for teknologien, og ikke et håp om å slippe å kjøre selv. Det er faktisk fremdeles ganske moro.
Ville betalt en del mer for brukt bil med FSD enn uten, hvor mye vet jeg ikke

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på mandag 18. januar 2021, klokken 17:01
Tror dagens pris på nesten 60K her i landet nærmer seg smertegrensen, og når den snart øker til 100.000.- her også, er den IMO langt over.
Ja. Bestilte TMY P med FSD til 50k. Men på TM3 til 59k som nr 2 bil krysset det grensen for. Da leier jeg det heller hvis det blir bra.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Tesla gir ikke noe ekstra i innbytte for biler med FSD. Kanskje det skjer noe med det?

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA