Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: OlaM på tirsdag 31. januar 2023, klokken 08:32
Sitat fra: RJK på søndag 29. januar 2023, klokken 09:51
Sitat fra: OlaM på søndag 29. januar 2023, klokken 07:14


Hvis du sier "ja alle de andre faktorene drar i feil retnining, men FSD drar i riktig retning", da er du nok av samme oppfatning som Tesla. Veldig interessert i AI, ikke så interessert i ulykker.
Først og fremst, så misliker jeg sterkt når man kommer med tolkninger av hva andre mener, basert på en vill oppfattelse av bakenforliggende alternative meninger, som man ikke har grunnlag for. Slutt med sånt piss!


Å kom igjen da, det er et helt vanlig retorisk grep å bruke "du" selv om man ikke henvender seg direkte til noen. "HVIS x, SÅ y" står det. Det kunne like gjerne stått "man" i stedet for "du". Jeg tillegger ingen noen personlige meninger. Poenget var et fenomen som jeg kommer borti min jobb hele tiden. Man (en eller annen hypotetisk person...) henger seg opp i en spesifikk måte å løse et problem på fordi man er forelsket i verktøyet, og så mister man kontroll på om problemet faktisk blir løst på beste måte.

Resten av posten var jo veldig spennende, men jeg har faktisk hørt om de mulige fordelene med AI før, så håper du ikke sleit ut tastaturet bare for min skyld.
Må bare si meg litt uenig der. Når man mener den spesifikke personen, så bruker man "du", og "jeg" når man prater om seg selv. Snakker man i mer generelle termer, så viser man det ved å bruke uspesifikke/mindre spesifikke termer. Ihvertfall er det slik jeg er opplært til det, når vi snakker skriftlig form. Alternativt bruke "-tegn.

Er det muntlig, så hører man lettere om et "du" er spesifikt ment, eller rundt ment.


Til det andre, takker! :)

Hender jeg får "munndiaré" i fingrene, og da skriver jeg fort langt lengre enn nødvendig, og lengre enn noen orker lese... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Fra Teslaside på fb.

«HVa skjedde med autopilot i kø fra 2019 og frem til i dag

Hadde model 3 fra 2019, der køkjøring var en helt smoothbopplevelse, og autopilot holdt «perfekt» fart, aksellerasjon, stans, start fra 0, og avstand til bilen foran.

Har nå en ny model y (sept. 2022). Den er rykkete i lave hastigheter, aksellererer ubehagelig raskt fra 0 i kø, bremser ubehagelig raskt ned. Rett og slett en følelse av å sitte på med en som øvelseskjører

Tesla Vision er en skikkelig dårlig erstatning for radar!»

Må si at det virker som om satsning på FSD (evt innsparinger på grunn av FSD) setter utviklingen tilbake på mange felter.

filtvet

Du må oppgradere til HW4.0 også og ikke mulig for biler produsert før 2023.

Så fsd er fortsatt en drøm.

I det hele tatt er tesla 3 min absolutt dårligste nybil-investering.

Counterpointer

Ingen garanti for at HW4 er utgaven som gir godkjent FSD som kan brukes. Det kan like gjerne bli 5 eller høyere.

Jeg er heldigvis/uheldigvis så gammel at jeg er oppvokst med at bil er en elendig investering og bare en diger utgiftspost. Selv om jeg har hatt noen elbiler som faktisk har kastet av seg, så «visste» jeg at dette var forbigående.

Min Model 3 performance betraktes som nær tapt investering, men har høy kjøreglede og god bruksverdi. EAP som den har var ren idioti, heldigvis har den ikke FSD som hadde vært enda værre.

overskyet

Basert på tidligere historikk, lovnader, "kommer i år", "alle er utstyrt med HW som støtter FSD" og det faktum at ingen i dag har klart å lage en selvkjørende bil, er det vel heller tvilsomt at HW4 er det som skal til.

Blir veldig overrasket om noen faktisk har FSD innen 2030. FSD betyr i praksis at jeg kan sove i baksetet. Det ser vi garantert ikke dette tiåret.

Motorwatt

SitatBlir veldig overrasket om noen faktisk har FSD innen 2030. FSD betyr i praksis at jeg kan sove i baksetet. Det ser vi garantert ikke dette tiåret.
.. og på alle typer veier, i all slags vær og føreforhold = ∞ + 10.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

filtvet

Ja, snart "ferdig" nå. Han her ble utestengt fra FSD-beta i 1 år etter forrige test:


https://www.youtube.com/watch?v=Sr-gs807-rs

Counterpointer

#2317

Motorwatt

Der brast håpet for mange:

It is yet to be known when the new hardware will debut, but Tesla will not retrofit the existing fleet. During the fourth quarter earnings call, Elon Musk said that the "cost and difficulty of retrofitting hardware 3 with hardware 4 is quite significant. So, it would not be, I think, economically feasible to do so."
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OlaM

Trøsten får vel være at når det blir klart at hardware 4 heller ikke klarer FSD så får ikke de ettermontert hardware 5.  :D
'21 3LR

Counterpointer

Sitat fra: OlaM på lørdag 11. februar 2023, klokken 19:48
Trøsten får vel være at når det blir klart at hardware 4 heller ikke klarer FSD så får ikke de ettermontert hardware 5.  :D
Blir en lei rekke av det der

RJK

Vel, har man i kontrakt at FSD lover oppgradering av HW, så kan dette bli dyrt for Tesla. Så alle bør sikre seg skriftligr bevis, gjerne via Waybackmachine, for å vise at FSD ble solgt med lovnaden om HW-oppgradering dersom det må til for å oppnå FSD når det blir lansert.

Kan jo føre til at Tesla må kompensere kjøperne for mangelen, eller til og med må kjøpe tilbake biler som er solgt med FSD-tilgang.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

De beste er vel de med 2017 Model S som kan be om ny bil.
Bilen ble solgt "med all nødvendig hw for å oppnå fsd".
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Sitat fra: daktari på lørdag 11. februar 2023, klokken 20:42
De beste er vel de med 2017 Model S som kan be om ny bil.
Bilen ble solgt "med all nødvendig hw for å oppnå fsd".

Det der kan jo bli en morsom rettsak.

DagfinnN

Sitat fra: hELgenen på lørdag 11. februar 2023, klokken 21:05
Sitat fra: daktari på lørdag 11. februar 2023, klokken 20:42
De beste er vel de med 2017 Model S som kan be om ny bil.
Bilen ble solgt "med all nødvendig hw for å oppnå fsd".

Det der kan jo bli en morsom rettsak.
Fatter ikke hvorfor 2 ID4 brukere snakker om dette?
Det kan vel ikke være fordi de ønsker å snakke ned Tesla???...
Denne saken bør man overlate til Tesla-eiere og ingen andre enn eventuelt hyklere som ikke har noen annet å skrive om.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA