Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: Handyman på lørdag 02. juli 2022, klokken 12:01
Sitat fra: emurof på fredag 01. juli 2022, klokken 20:26
Sitat fra: daktari på fredag 01. juli 2022, klokken 00:12
Sitat fra: emurof på torsdag 30. juni 2022, klokken 20:26"FSD" er navnet på produktet som selges. Det er altså ingen forvrenging. Ingen har påstått at FSD er ferdig. Poenget er at FSD finnes i kunders biler og er i bruk i dag. I uferdig form, men det er fortsatt produktet det er snakk om.

Det er IKKE produktet som er solgt som er tilgjengelig. Det ligner på saken der de solgte 700 hk på 85 PD.

Produktet FSD er tilgjengelig for over hundre tusen kunder, men det er altså ikke et ferdig produkt enda.
Nei, ærlig talt. FSD kan ikke sies å være tilgjengelig for en eneste kunde, når produktet ikke kan tas i bruk. Produktet er kun tilgjengelig for forhåndsbetaling... levering skjer først en gang i fremtiden.

Nå skrev jeg ikke at det er tilgjengelig for hver eneste kunde, men at det er tilgjengelig for over hundre tusen kunder.

Handyman

Sitat fra: emurof på lørdag 16. juli 2022, klokken 19:38
Sitat fra: Handyman på lørdag 02. juli 2022, klokken 12:01
Sitat fra: emurof på fredag 01. juli 2022, klokken 20:26
Sitat fra: daktari på fredag 01. juli 2022, klokken 00:12
Sitat fra: emurof på torsdag 30. juni 2022, klokken 20:26"FSD" er navnet på produktet som selges. Det er altså ingen forvrenging. Ingen har påstått at FSD er ferdig. Poenget er at FSD finnes i kunders biler og er i bruk i dag. I uferdig form, men det er fortsatt produktet det er snakk om.

Det er IKKE produktet som er solgt som er tilgjengelig. Det ligner på saken der de solgte 700 hk på 85 PD.

Produktet FSD er tilgjengelig for over hundre tusen kunder, men det er altså ikke et ferdig produkt enda.
Nei, ærlig talt. FSD kan ikke sies å være tilgjengelig for en eneste kunde, når produktet ikke kan tas i bruk. Produktet er kun tilgjengelig for forhåndsbetaling... levering skjer først en gang i fremtiden.

Nå skrev jeg ikke at det er tilgjengelig for hver eneste kunde, men at det er tilgjengelig for over hundre tusen kunder.
Du tenker sikkert på FSD-beta. Min påstand om at FSD ikke er tilgjengelig for kunder står seg nok fremdeles 100%.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

JorEl

1. Juridisk spørsmål: Hvor lenge kan Tesla kalle et produkt BETA?

2.Etisk spørsmål: Hvor lenge kan Tesla kalle et produkt BETA?

Lag gjerne bedre, mer presise spørsmål, om det hjelper debatten.  :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

1 & 2: Så lenge de vil, så lenge det er gratis, eller kraftig rabattert (90+%).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: Handyman på lørdag 16. juli 2022, klokken 23:22
Sitat fra: emurof på lørdag 16. juli 2022, klokken 19:38
Sitat fra: Handyman på lørdag 02. juli 2022, klokken 12:01
Sitat fra: emurof på fredag 01. juli 2022, klokken 20:26
Sitat fra: daktari på fredag 01. juli 2022, klokken 00:12
Sitat fra: emurof på torsdag 30. juni 2022, klokken 20:26"FSD" er navnet på produktet som selges. Det er altså ingen forvrenging. Ingen har påstått at FSD er ferdig. Poenget er at FSD finnes i kunders biler og er i bruk i dag. I uferdig form, men det er fortsatt produktet det er snakk om.

Det er IKKE produktet som er solgt som er tilgjengelig. Det ligner på saken der de solgte 700 hk på 85 PD.

Produktet FSD er tilgjengelig for over hundre tusen kunder, men det er altså ikke et ferdig produkt enda.
Nei, ærlig talt. FSD kan ikke sies å være tilgjengelig for en eneste kunde, når produktet ikke kan tas i bruk. Produktet er kun tilgjengelig for forhåndsbetaling... levering skjer først en gang i fremtiden.

Nå skrev jeg ikke at det er tilgjengelig for hver eneste kunde, men at det er tilgjengelig for over hundre tusen kunder.
Du tenker sikkert på FSD-beta. Min påstand om at FSD ikke er tilgjengelig for kunder står seg nok fremdeles 100%.

Ja, FSD som ferdig produkt er ikke tilgjengelig. Men en uferdig beta er det. Så vi er kanskje egentlig enige da.

Men du skrev at "FSD kan ikke sies å være tilgjengelig for en eneste kunde", som om jeg hadde påstått noe slikt. Noe jeg altså ikke har gjort. Greit å få presisert det for å unngå videre misforståelser.

Handyman

Sitat fra: emurof på søndag 17. juli 2022, klokken 18:44
Sitat fra: Handyman på lørdag 16. juli 2022, klokken 23:22
Sitat fra: emurof på lørdag 16. juli 2022, klokken 19:38
Sitat fra: Handyman på lørdag 02. juli 2022, klokken 12:01
Sitat fra: emurof på fredag 01. juli 2022, klokken 20:26
Sitat fra: daktari på fredag 01. juli 2022, klokken 00:12
Sitat fra: emurof på torsdag 30. juni 2022, klokken 20:26"FSD" er navnet på produktet som selges. Det er altså ingen forvrenging. Ingen har påstått at FSD er ferdig. Poenget er at FSD finnes i kunders biler og er i bruk i dag. I uferdig form, men det er fortsatt produktet det er snakk om.

Det er IKKE produktet som er solgt som er tilgjengelig. Det ligner på saken der de solgte 700 hk på 85 PD.

Produktet FSD er tilgjengelig for over hundre tusen kunder, men det er altså ikke et ferdig produkt enda.
Nei, ærlig talt. FSD kan ikke sies å være tilgjengelig for en eneste kunde, når produktet ikke kan tas i bruk. Produktet er kun tilgjengelig for forhåndsbetaling... levering skjer først en gang i fremtiden.

Nå skrev jeg ikke at det er tilgjengelig for hver eneste kunde, men at det er tilgjengelig for over hundre tusen kunder.
Du tenker sikkert på FSD-beta. Min påstand om at FSD ikke er tilgjengelig for kunder står seg nok fremdeles 100%.

Ja, FSD som ferdig produkt er ikke tilgjengelig. Men en uferdig beta er det. Så vi er kanskje egentlig enige da.

Men du skrev at "FSD kan ikke sies å være tilgjengelig for en eneste kunde", som om jeg hadde påstått noe slikt. Noe jeg altså ikke har gjort. Greit å få presisert det for å unngå videre misforståelser.
Du skrev: ....at det (=FSD) er tilgjengelig for over hundre tusen kunder.
FSD ikke er tilgjengelig for en eneste kunde, og heller ikke over hundre tusen. "Greit å få det presisert". ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daktari

Da har Californias "Department of motor vehicles" fått nok av navnene Autopilot og Full self driving og ber Tesla endre sIN markedsføring. Der var vel på tide iom at det er en stund siden Teslas ledelse fortalte Ca DMV at FSD aldri ville bli mer enn adas/lvl 2 og at de derfor ikke behøver rapportere statistikk over sikkerheten.
https://electrek.co/2022/08/06/tesla-hot-water-california-dmv-autopilot-self-driving-claims/

Uansett tenker jeg dette er en bra vei for Tesla til å komme seg vekk fra autonomi-lovnaden de ikke klarer fikse. Det vil bli mindre bråk, og billigere å refundere pengene nå, enn når de har solgt 1 mill biler til. Restarte og fjern alle gamle forpliktelser. Kast gamle holdninger om hvilke sensorer man trenger osv,
Rett og slett får de starte på nytt - og de kan skylde på myndighetene.

De som kjøpte Model 3 i 2019 og håpet den skulle finansiere lånet som selvkjørende robotaxi blir jo sure, men de kan kompenseres. Aksjekursen vil nok få en knekk, men hvem bryr seg om den.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

#1537
Tesla har nå 15 dager på seg til å svare på henvendelsene fra DMV, ellers er det fare for å miste lisensene til å operere som kjøretøyprodusent og bilforhandler i California

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Virker ikke som Elon lar det gå ut over humøret :D
«FSD Beta 10.69 drops on 8/20»
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Noen gir seg ikke før de får se fanden i levende live, og ikke bare malt på veggen....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Speeder

Skjønner ikke hva som skullle være feil med Autopilot navnet. Passer i allefall perfekt med beskrivelsen fra wiki(fra fly, som vel uttrykket stammer fra):
"without requiring constant manual control by a human operator. Autopilots do not replace human operators. Instead, the autopilot assists the operator's control of the vehicle, allowing the operator to focus on broader aspects of operations (for example, monitoring the trajectory, weather and on-board systems)."
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Motorwatt

Utfordringen ligger kanskje her: "without requiring constant manual control by a human operator". I bilverden er dette et autonom-nivå på minimum 3. Tesla er på nivå 2 som egentlig ikke er et autonomt nivå, men bare et førerassistent-system. Så Autopilot er det definitivt ikke. Personlig bryr jeg meg lite om hva de kaller det, men jeg bryr meg om funksjonsbeskrivelsen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på søndag 07. august 2022, klokken 10:41
Noen gir seg ikke før de får se fanden i levende live, og ikke bare malt på veggen....
Det er jo spesielt dette som har gjort at han har kommet seg gjennom tidligere kriser, og at han får til ting som "eksperter" har vedtatt at ikke er mulig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

"God" vri der, Handymann. Men litt fjernt IMO.  😂🤣
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på søndag 07. august 2022, klokken 12:03
"God" vri der, Handymann. Men litt fjernt IMO.  😂🤣
Jeg tenkte ikke spesifikt på FSD-temaet, men bare at han er viden kjent for "aldri" å gi seg... som var det jeg trodde at din kommentar også handlet om.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA