Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utsette levering

Startet av ……., søndag 01. november 2020, klokken 00:58

« forrige - neste »

…….

.

RJK

Alternativet ditt er å ha is i magen, og se på hva de har av inventory-biler rett før nyttår. Du må da gå gjennom alt av papirarbeide tidlig nok til at dette skjer i 2020, men akkurat så seint at de ikke rekker å levere bilen før januar er i gang.


Eller, om du aksepterer å ikke få være med på rentekampanjen, plukke en inventory-bil tidlig i januar.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Sulle

Hvis du har tenkt å benytte deg av rentetilbudet, vil det antakelig ha høyere verdi enn verdien av å flytte registreringen til neste år.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

turfsurf

Går det ikke an å få levert bil uten å registrere den da? Er jo lov å selge biler uten å registrere de.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

tornaldo

Tesla har jo begynt å operere med modellår de også. Får man bil i desember, er det en 2021 modell, og vil framstå som det på f. eks Finn.no. En bil som blir solgt i Q1 eller Q2 i 2021, vil også fremstå som en 2021 modell.

Slik jeg ser det, kommer man helt greit ut av det i desember. Det mest optimale er selvfølgelig å få utlevert 2021 modell så tidlig som mulig i 2020.

Det viktigste er at man får 2021 modell, ikke om den er registrert 30.12.20 eller 02.01.21.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Nickelilltroll

#5
Hade samme ønske selv når jeg bestilte for 3 uker siden. Er nyoperert og kan ikke kjøre bil før tidligst februar-mars. Det var ikke mulig fikk jeg til svar på telefon fra kundesupport....dessverre...

Muligheterne er jo der for andre løsninger. Men når de kjører rentekampanje er det meget gunstig og legge in en bestilling idag, er ikke tvil om det. Fikk og hint om at kampanjen skulle vare til jul så da hade jeg ikke noe valg.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

pekle

Om man er bekymret for bruktdifferansen på desember 20 vs januar 21 så er nok ikke Model 3 riktig valg uansett. Jeg tipper prisene vil gå ned mye mer enn den differansen når Model Y kommer i volum (og Enyaq, ID.4 osv. - biler av den typen som er varme hveteboller for tiden)

Electric cars in Norway

#7
pekle Ja, kansje alt vil være med å presse prisene ned når alle de du nevner kommer. Eller kansje ikke...det er faktisk ikke helt lett å spå dette for det er jo faktisk første gang i historien vi har et slikt "over til elbil situasjon". Det blir uansett spennende.

Zero-talent

Sitat fra: pekle på søndag 01. november 2020, klokken 19:36
Om man er bekymret for bruktdifferansen på desember 20 vs januar 21 så er nok ikke Model 3 riktig valg uansett. Jeg tipper prisene vil gå ned mye mer enn den differansen når Model Y kommer i volum (og Enyaq, ID.4 osv. - biler av den typen som er varme hveteboller for tiden)

Kommer vel litt an på mange faktorer? Er nok en del som har kjøpt TM3 som trenger plassen i Y osv, men samtidig er det noen fordeler med 3 - lavere forbruk og et mer spenstig utseende (smak og behag). Det er kanskje ikke så lurt å selge akkurat når TMY leveres men... Vi har bestilt TM3 nå, og ser for oss å ha den i 3-5 år, så da vil jeg tro verditapet er som på alle andre biler. Men tiden hvor man kan selge brukt for mer enn nypris nærmer seg nok definitivt slutten, og det skal vi kanskje bare være glad for siden det betyr flere biler på markedet og raskere overgang fra fossil.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Autowinder

Har man ikke "finansieringen i orden" skal det vel mye til at Tesla kan tvinge en til å ta en annen finansiering en det man ønsker. Det burde også gå greit om man har legeerklæring på at men ikke kan hente bilen skulle en tro. En tredje mulighet er vel å få bilen levert på prøveskilt og parkere den et sted til over nyttår.
Det er klart at Tesla ønsker å maksimere salget ved å presse reservasjonhavere til å ta mot bilen i 2020, men to ting er vel med på å styre dette; sakset fra mitt bestillingsdokument, riktignok på TMY

1) Levering. Vi vil underrett􏰂e deg om når vi forventer at di􏰂tt Kjøretøy vil være klart 􏰁til levering ved nærmeste Tesla servicesenter, eller et annet sted vi blir enige om. Du samtykker 􏰁til å planlegge og ta imot levering av di􏰂tt Kjøretøy innen en uke ett􏰂er denne leveringsdatoen. Hvis du ikke kan ta imot levering innen den fastsa􏰂tte perioden, kan ditt􏰂 Kjøretøy bli 􏰁tilgjengelig for salg 􏰁til andre kunder. ...

Samtidig står det lenger ned om juridisk sted, som er Norge (landet)

2) Gjeldende lovgivning; avtalens fullstendighet; Overdragelse. Vilkårene i denne Avtalene er underlagt og tolkes i henhold 􏰁til lovene i det landet hvor vi har ti􏰁llatelse 􏰁til å selge motorkjøretøy som er nærmest din adresse som angi􏰂tt i din Kjøretøykonfigurasjon. Forutgående avtaler, muntlige erklæringer, forhandlinger, meddelelser eller opplysninger om Kjøretøyet som forhåndsbes􏰁tilles gjennom denne Avtalen, ersta􏰂ttes av denne Avtalen. Vilkår i t􏰁llknytning 􏰁til forhåndsbesti􏰁llingen som ikke utt􏰂rykkelig er angitt􏰂 i denne Avtalen, er ikke bindende...

Det er slik jeg ser det, heller ikke en brukertilpasset bestilling når om en bare velger blant forhåndsdefinerte valg. Fabrikant trenger ikke avvike fra produksjonsprosessen for å levere en bestemt bil, i motsetning til om man hadde kunnet bestille er spesiell egen lakkfarge mot f.eks pristillegg. Da trår egne regler inn.

Så må du sjekke med fagfolk hva som er mulig å få til. Jeg tror om en står på sitt, skal det vanskelig gjøres å bli tvunget til å ta mottak i 2020. My 2 cents anyway.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

offpist

Jeg tror det er fullt mulig å få dyttet dette ut i januar hvis det er viktig for deg.
Men du får ikke Tesla til å flytte leveringen ut i januar så det eneste du kan gjøre er å vente til du får din utleveingsdato og kontakte de da for å utsette med en forklaring som gir mening.

Du må være forberedt på at du kan plutselig bli kastet bakerst i køen og vil få bil i mars igjen.. ingen veit.

Når det er sagt, det ER en 2021 modell du får i desember 2020, så det vil ikke være feil å reklamere med en 2021 modell den dagen du skal selge den. Det kjøper vil være opptatt av er å velge den nye generasjonen som kom i 2021 med varmepumpe og de andre forbedringene.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA