Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen i bilbransjen i Alta bør skamme seg nå!

Startet av Electric cars in Norway, lørdag 31. oktober 2020, klokken 16:26

« forrige - neste »

jonasali

Det er jo faktisk et vesentlig poeng som nevnes om at nesten all grunn her oppe er eid av FEFO, om de har vel som prinsipp at de ikke selger eiendom. Slik at det er jo nesten ikke mulig å ordne seg privat tomt.
Dette vet nok Østlyngen, slik at han ved å blokkere Tesla ladere fra offentlig grunn også blokkerer Tesla ladere fullstendig.

Så kan man si at man vil boikotte Alta og kjøre forbi. Men dessverre er byen et viktig knutepunkt, og det å aldri kunne lade det er ikke spesielt realistisk. Det blir svært langt, og flere fjelloverganger mellom ladere.

vinterdekk

Østlyngen / Finnmark bilbransjeforening / Alta Motorsenter AS, vil jo gjerne være med på det grønne skiftet de også, før avgiftene legges på og politikere i Oslo trekker stigen opp etter seg.

https://nordnorskdebatt.no/article/greit-bil-forurenser-bare-du-bor

Her har noen båret mange hatter. Skal man ha grønt skifte må man ha hurtigladere, så enkel er den saken. Og når Tesla bygger hurtigladere blir det mindre trykk på minimum-infrastrukturen nord Troms og Finnmark er i ferd med å få med støtte fra Enova og innsats fra lokale kraftselskap. Hadde Østlyngen fått bestemme hadde han satt kjepper i veien for ett grønt skifte. Null Tesla-ladere i Finnmarks største by ville forsinket det grønne skiftet ytterligere.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Vaduz

Tenk om kommunen skulle gitt bort +/-400m2 av Finnmark til noe samfunnsnyttig! Miskunn!
Håper hELgenen aldri finner ut hva Forsvarsbygg gjør med sin eiendom:p

hELgenen

Sitat fra: Vaduz på søndag 01. november 2020, klokken 21:02
Tenk om kommunen skulle gitt bort +/-400m2 av Finnmark til noe samfunnsnyttig! Miskunn!
Håper hELgenen aldri finner ut hva Forsvarsbygg gjør med sin eiendom:p

Jeg vet det

GOLF-raider

#34
Det kan hende at COOP Finnmark, Østlyngen m/Alta Nærings & Bilbransjeforening ikke har fått informasjon om at i dagens Norge
så er det en offentlig forskrift som regulerer virksomhet knyttet til
Parkeringsplasser for almenheten. Bla.a. sier forskriften at
parkeringsplasser skal ha intet mindre enn 6 % av parkerings-
feltene som skal være utstyrt med lademulighet for elbil.
Forskriften sier ingenting om hvem tilbyderen skal være;
(TESLA, IONITY, G-K, BKK, Fortum, Circle-K, Ishavskraft, 
Lade-i-Norge, Amfi, Bilbransjen, Kommunen, Fylket, etc).  ::)
De dær kverulantan oppi Alta kan no bærre lægg inn åran sin!
https://www.vegvesen.no/fag/trafikk/parkering/krav-om-lademuligheter 
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

THE

Sitat fra: GOLF-raider på tirsdag 03. november 2020, klokken 11:38
Bla.a. sier forskriften at
parkeringsplasser skal ha intet mindre enn 6 % av parkerings-
feltene som skal være utstyrt med lademulighet for elbil.

https://www.vegvesen.no/fag/trafikk/parkering/krav-om-lademuligheter
Dette gjelder ikke for alle parkeringsområder, men der det er parkering på vilkår. Dvs. hvis det for eksempel koster å parkere, eller det er innført begrenset tid man kan parkere, så gjelder kravet til ladeplasser. Hvis det er parkeringsplasser med gratis parkering i ubegrenset id så er det ingen krav til å legge til rette for lading av ladbare kjøretøy.

I følge informasjon på Alta kommune sin hjemmeside så er det avgiftsparkering i Alta sentrum, og kommune må dermed følge kravene i parkeringsforskriften. https://www.alta.kommune.no/parkering.452157.no.html
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA