Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvekjørt - og familiemedlem kjøpte MX-30!

Startet av Tjomsas, fredag 25. september 2020, klokken 18:33

« forrige - neste »

Tjomsas

Syns det var altfor få tråder om MX-30 her.

Tok med et familiemedlem i dag, egentlig for å se på MG ZS EV. Men det ble heller bestilling av en MX-30  :D

Synes det mørke interiøret, kombinert med svart bil var helt fantastisk flott. Føles mye mer premium enn prislappen skulle tilsi. Veldig god bil å kjøre, god komfort. Likte veldig godt HUDen!

For min del fungerte det å sitte bak meg selv i baksetet også (er 1.80 på strømpelesten, så ikke spesielt høy eller lav). Det er nok en smule mørkt i baksetet, men jeg tror ikke de små vinduene har så mye å si i det daglige. Det er tross alt en bil beregnet for kortere turer.

Bagasjerommet ser også praktisk og fint ut.

Veldig lite negativt å si om denne bilen. Skulle kanskje ønske den hadde litt raskere hurtiglading, og at de hadde utnytter platformen litt bedre. Hadde lett fått plass til en frunk under det massive panseret!


Tjomsas

Sitat fra: josje på lørdag 26. september 2020, klokken 09:43
Er det lang leveringstid?

Motor har også prøvekjørt Mazdaen igjen...
https://motor.no/biltester-elektrisk-front/millionbil-komfort-til-under-300000-kroner/181078

Fikk levering i starten av januar, men selger indikerte at det fort kunne bli desember.

Sveinaldo

Vil det funke greit med to voksne og to barn i bakovervendte barnestoler tror du?

Tjomsas

Sitat fra: Sveinaldo på søndag 27. september 2020, klokken 18:54
Vil det funke greit med to voksne og to barn i bakovervendte barnestoler tror du?

Jeg tror det ville blitt vanskelig. En bakovervendt stol hadde nok gått fint. Det er veldig knotete å sette et barn inn i stolen med de "suicide-dørene". Veldig synd, for det er en flott bil.

el-hunter

Hei.
Har hatt bilen en ukes tid nå og det viser seg at ladingen kutter ved 90%. (AC-lading ikke sjekket DC). For å få den opp til 100% så må jeg stoppe/starte ladingen, opptil flere ganger for å nå fullt batteri. Er det noen andre som har erfaring med det samme. Problemet skal være kjent for MAZDA og det er etter sigende gått feedback både til Mazda-Europa og videre til fabrikk. (Så da er det vel oppdatering på gang om ikke så leeeeeenge!?)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA