Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen vil ikke lade, sporadisk - 2016 modell

Startet av fredrik_aksdal, fredag 30. oktober 2020, klokken 14:28

« forrige - neste »

fredrik_aksdal

Liten oppdatering. Fikk nye kabelen idag, og den virket selvfølgelig ikke. Det som skjer er at jeg kobler kabelen til strøm først, lyset for power lyser da grønt. Plugger kabelen så til bilen, da begynner 10A 16A lyset å blinke, jeg hører bilen prøver å lade, høres ut som ett rele fremme under panseret en plass som klikker ut og inn. Til slutt begynner dioden ved siden av stikket på bilen å blinke rødt. Stod en feilmelding i dashbordet " feil ladesystem".

Noen vært borti dette? Den gamle ladekabelen er ingen forandringer med. Når den blir plugget inn så blinker det rødt på varseltrekanten som jeg har tatt bilde av litt lengre oppe.

Jeg vet ikke annet enn at jeg får prøve å lade hos noen andre i måren, slik som jeg gjorde sist. Funker det å lade hos andre så må det være noe gale med strømmen her hos meg en plass siden ingen av kablene fungerer.

Dan9x

Sitat fra: fredrik_aksdal på lørdag 31. oktober 2020, klokken 15:12
Da har jeg brukt store deler av dagen på feilsøking, har kommet frem til at jeg tror problemet ligger i trafokretsen i nabolaget her, eventuelt følsomme ladekladder.
Ut i fra det du skriver så kan det være at en av dine naboer har en jordfeil. Du kan melde det inn til netteier i ditt område så kanskje det løser seg på sikt. Du får også brukte ladere på finndel.no. De dukker opp med ujevne mellomrom. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA