Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Temp sensor på batteri trasig, lämplig ersättare?

Startet av Pflodin, fredag 30. oktober 2020, klokken 07:58

« forrige - neste »

Pflodin

Hej

Nu har jag fått min gamla berlingo Electric att fungera igen, och nu är även den gamla Marechal laddkontakten utbytt till en typ 2 så det går att ladda vid vanliga laddstolpar. Funkar utmärkt. Men nu verkar temperatursensorn som sitter på övre batteripacket ha gått sönder, fläkten går hela tiden fast batteriet är kallt. Sensorn mäter 10-15 kOhm vid 20 grader C. Så jag undrar, har nån bytt ut en sån och vad har ni då bytt mot? Just nu sitter det en tempgivare ifrån en volvo där, den har ungefär samma värden , och det funkar men skulle helst vilja sätta dit en som har rätt värden.

Peter Flodin


manny_nl

hello,

sorry for the reply in English, i am from the Netherlands.

on page 86 and 87 of http://vehiculeselectriques.free.fr/Download/PSA/ManuelAtelierBerlingoElec.pdf
you will find the temp resistants curve for the battery sensor.

can you share more info about the type 2 conversion. some pictures will be nice :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA