Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Den nye VW Bug

Startet av Trekkoppbil, fredag 30. oktober 2020, klokken 00:14

« forrige - neste »

Trekkoppbil


1317142119

Selv om det er litt artig vinkling på artikkelen, så er det egentlig bare trist lesing.

Dette skader ikke bare VW, men alle bilprodusentene som jobber med elbil. Folk ler av hvor dritt den bilen er og elbilhaterne vil da tro dette er et generelt elbilproblem. Folk tror tross alt at VW er best i verden på alt (av en for meg uforståelig grunn). Når ikke VW kan bygge elbil, hvorfor skal de stole på at noen andre kan det?

Enten har ingen i ledelsen hatt tro på prosjektet, så de har utviklet bilen på luft og kjærlighet med svært begrensede midler. Eller så må VW ha hatt fullstendig meltdown da de utviklet bilen. De enkeltindividene som har jobbet med utvikling av bilen er helt sikkert dyktige folk, men de har ikke hatt noen som kan/bryr seg om elbilen til å lede dem. De feiler tross alt på det helt grunnleggende. Det påstår jeg fordi det ikke er det som utgjør den elektriske drivlinjen de sliter med. De sliter med helt elementære ting som finnes i enhver bil fra VW, helt uavhengig av drivlinjen.

Det er vanskelig å bli overrasket over noen ting når det kommer til VAG - det har vist seg å være kanskje den mest uetiske bilprodusenten i verdenshistorien. Men i dette tilfellet er de nødt til å være klar over alle feilene på bilen og bevisst ha sluppet den ut i markedet med feilene. Er ikke det tilfellet, så blir jeg faktisk overrasket over (mangelen på) kompetanse internt hos VAG. For alle disse feilene burde de ha klart å avdekke under testing av bilen.

Ingeniøren

Har de ikke sluttet med å teste biler, de sender de bare til Norge for gratis test. Ref Polestar 2 som må skifte to basale komponenter på nesten alle bilene... :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA