Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.44

Startet av emphezis, torsdag 29. oktober 2020, klokken 02:08

« forrige - neste »

TøddiVedder


jlan

Sitat fra: jlan på lørdag 07. november 2020, klokken 14:54
... et langt trykk gir vel fartsgrensen+ ?
Sitat fra: TøddiVedder på lørdag 07. november 2020, klokken 15:56
Ja
Så da nærmer det seg en ideell løsning for meg, når det gjelder selve påslaget av fartsholding. Når en har valgt "Nåværende fart" så får en altså denne ved et kort trykk, og "Fartsgrense+" bare ved å holde trykket litt lengre. Jeg savner mulighet for å gå ned til aktuell fart fra en høyere valgt fart med et kort trykk. Og dette med å følge variende fartsgrenser er fortsatt ikke helt bra.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Motorwatt

Jeg synes det er ille at den ikke går raskere ned i hastighet når den kommer fra for eksempel 60 km/t til 40 km/t. I en nedoverbakke kan det faktisk ta opptil 150 meter før farten er riktig, og veldig mange 40-soner er faktisk kortere enn dette. VW har løst dette på en forbilledlig måte ved å varsle i displayet at et fartsskilt kommer om x antall meter, og regulerer hastigheten slik at den er riktig når skiltet passeres.

Mange steder er det også en fartshump like etter at 40-sonen begynner, og politiet er heller ikke fremmed for å rigge opp laseren like etter et fartsskilt.

ps. Har også merket at det tar lenger tid å få ned hastigheten ved kaldt batteri. Brukes det en kombinasjon av bremser og regen i slik situasjon?

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jlan

Sitat fra: Motorwatt på mandag 09. november 2020, klokken 11:15
ps. Har også merket at det tar lenger tid å få ned hastigheten ved kaldt batteri. Brukes det en kombinasjon av bremser og regen i slik situasjon?
Det har ihvertfall vært slik tidligere at bremser kun brukes hvis det er biler eller andre hindringer foran.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Motorwatt

Så hvis ikke et fartsskilt defineres som en hindring, så vil kulden omtrent hindre all automatisk justering av fart ved et slikt skilt?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ladov

Sitat fra: Motorwatt på mandag 09. november 2020, klokken 12:04
Så hvis ikke et fartsskilt defineres som en hindring, så vil kulden omtrent hindre all automatisk justering av fart ved et slikt skilt?
Kulde eller om du har nesten fullt batteri. Begge deler vil begrense hvor mye strøm regen kan lage. Trenger du bremse mer enn det må klossene brukes. Da må det kanskje omprogrammeres litt?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

turfsurf

Sitat fra: jlan på mandag 09. november 2020, klokken 11:56
Det har ihvertfall vært slik tidligere at bremser kun brukes hvis det er biler eller andre hindringer foran.
De har endret på det flere ganger. Funker veldig dårlig ned f.eks atlanterhavstunellen med 10% stigning.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geirci2

Min Tesla har 2020.44.10.1 - venter på 2020.44.10.2  ;) ;) ;)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

TøddiVedder

2020.44.10. Er det flere som må låse opp telefonen nå for at mobilen skal virke som nøkkel? Hjelper ikke med å bare ha den i lommen. Eller noe nytt på telefonen? Galaxy s10+

sabb61

Har vært plaget med det samme på min TM3, siden jeg gikk over fra Samsung Galaxy 7 til Samsung S20 Ultra. Fryktelig irriterende.
Tesla Model S85. Vin: P24272

Torair

#40
Jeg har ikke så mye erfaring med android mobiler, men jeg vet at en sånn mobil kan legge apper til "å sove". Kanskje dette har skjedd hos dere?

Kanskje noe ala dette?
https://no.androidhow.eu/hvordan/hvordan-sette-en-app-a-sove-pa-samsung/

trykkertor

Huawe Mate 10 Pro, Android.
Mobilen trenger ikke røres /aktiveres i det hele tatt. Åpne dør, tut og kjør.

Motorwatt

SitatÅpne dør, tut og kjør.

Godt du ikke er i USA. Der koster det 350 USD å bruke hornet unødvendig..... I Norge fremgår det av trafikkreglenes § 14 at «unødvendig eller hensynsløs bruk av lyd- eller lyssignal er forbudt».  :laugh: :police:
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ladov

Moderne mobiler er ganske flinke til å sette apper i sovemodus for å spare strøm. Dette er altså et spørsmål om å finne ut hvordan akkurat *din* mobil kan overtales til å la Tesla-appen holde på med sitt i bakgrunnen. ;)

(alternativt kan det også være et spørsmål om hvordan app-programmererne kan forsikre seg om at appene de lager ordner dette helt av seg selv, eller i det minste sier fra til mobilens eier om at ting må gjøres..)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

JorEl

#44
sw 44.15 coming up, to a car near me :D
Edit; trodde jo først at dette var småplukk, men har tenkt meg til at dette må være sw-klargjøring for v11 eller FSD-beta :D
Eller noe galt med bilen, som trenger fikses ;D

Skal ikke klage på nye ting. Ikke alltid 100% første gangen. Men ingen gjør OTA bedre enn Tesla. That is a fact. (Ingen over, ingen ved siden. (Freia Melkesjokolade))

Edit2; SW består av Angi fart for AP, Spotify-forbedringer, Forbedringer i mediesøk, Mediekilder, Språk for kommandoer. Har ikke fulgt med i det siste, dette er kanskje gamle nyheter?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA