Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: 2020.44  (Lest 10194 ganger)

TøddiVedder

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 465
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #30 på: Lørdag 07. November 2020, klokken 15:56 »
Ja

jlan

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1865
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #31 på: Mandag 09. November 2020, klokken 10:49 »
... et langt trykk gir vel fartsgrensen+ ?
Ja
Så da nærmer det seg en ideell løsning for meg, når det gjelder selve påslaget av fartsholding. Når en har valgt "Nåværende fart" så får en altså denne ved et kort trykk, og "Fartsgrense+" bare ved å holde trykket litt lengre. Jeg savner mulighet for å gå ned til aktuell fart fra en høyere valgt fart med et kort trykk. Og dette med å følge variende fartsgrenser er fortsatt ikke helt bra.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF - 2019

Motorwatt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3894
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #32 på: Mandag 09. November 2020, klokken 11:15 »
Jeg synes det er ille at den ikke går raskere ned i hastighet når den kommer fra for eksempel 60 km/t til 40 km/t. I en nedoverbakke kan det faktisk ta opptil 150 meter før farten er riktig, og veldig mange 40-soner er faktisk kortere enn dette. VW har løst dette på en forbilledlig måte ved å varsle i displayet at et fartsskilt kommer om x antall meter, og regulerer hastigheten slik at den er riktig når skiltet passeres.

Mange steder er det også en fartshump like etter at 40-sonen begynner, og politiet er heller ikke fremmed for å rigge opp laseren like etter et fartsskilt.

ps. Har også merket at det tar lenger tid å få ned hastigheten ved kaldt batteri. Brukes det en kombinasjon av bremser og regen i slik situasjon?

S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - CCS - FSD-computer/HW3 - MCU2 - Firmware: 2021.4.15

__________________________________________________________________________________________________

jlan

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1865
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #33 på: Mandag 09. November 2020, klokken 11:56 »
ps. Har også merket at det tar lenger tid å få ned hastigheten ved kaldt batteri. Brukes det en kombinasjon av bremser og regen i slik situasjon?
Det har ihvertfall vært slik tidligere at bremser kun brukes hvis det er biler eller andre hindringer foran.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF - 2019

Motorwatt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3894
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #34 på: Mandag 09. November 2020, klokken 12:04 »
Så hvis ikke et fartsskilt defineres som en hindring, så vil kulden omtrent hindre all automatisk justering av fart ved et slikt skilt?
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - CCS - FSD-computer/HW3 - MCU2 - Firmware: 2021.4.15

__________________________________________________________________________________________________

ladov

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1353
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #35 på: Tirsdag 10. November 2020, klokken 23:36 »
Så hvis ikke et fartsskilt defineres som en hindring, så vil kulden omtrent hindre all automatisk justering av fart ved et slikt skilt?
Kulde eller om du har nesten fullt batteri. Begge deler vil begrense hvor mye strøm regen kan lage. Trenger du bremse mer enn det må klossene brukes. Da må det kanskje omprogrammeres litt?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7843
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #36 på: Onsdag 11. November 2020, klokken 08:04 »
Det har ihvertfall vært slik tidligere at bremser kun brukes hvis det er biler eller andre hindringer foran.
De har endret på det flere ganger. Funker veldig dårlig ned f.eks atlanterhavstunellen med 10% stigning.
Model 3 LR 2021 | I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geirci2

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 464
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #37 på: ſøndag 15. November 2020, klokken 23:32 »
Min Tesla har 2020.44.10.1 - venter på 2020.44.10.2  ;) ;) ;)
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - Firmware: 2021.4.15

TøddiVedder

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 465
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #38 på: Tirsdag 17. November 2020, klokken 21:03 »
2020.44.10. Er det flere som må låse opp telefonen nå for at mobilen skal virke som nøkkel? Hjelper ikke med å bare ha den i lommen. Eller noe nytt på telefonen? Galaxy s10+

sabb61

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 21
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #39 på: Onsdag 18. November 2020, klokken 09:50 »
Har vært plaget med det samme på min TM3, siden jeg gikk over fra Samsung Galaxy 7 til Samsung S20 Ultra. Fryktelig irriterende.
Tesla Model S85. Vin: P24272

Torair

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 149
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #40 på: Onsdag 18. November 2020, klokken 12:23 »
Jeg har ikke så mye erfaring med android mobiler, men jeg vet at en sånn mobil kan legge apper til "å sove". Kanskje dette har skjedd hos dere?

Kanskje noe ala dette?
https://no.androidhow.eu/hvordan/hvordan-sette-en-app-a-sove-pa-samsung/
« Siste redigering: Onsdag 18. November 2020, klokken 12:25 av Torair »

trykkertor

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1700
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #41 på: Onsdag 18. November 2020, klokken 18:35 »
Huawe Mate 10 Pro, Android.
Mobilen trenger ikke røres /aktiveres i det hele tatt. Åpne dør, tut og kjør.

Motorwatt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3894
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #42 på: Onsdag 18. November 2020, klokken 18:46 »
Sitat
Åpne dør, tut og kjør.

Godt du ikke er i USA. Der koster det 350 USD å bruke hornet unødvendig..... I Norge fremgår det av trafikkreglenes § 14 at «unødvendig eller hensynsløs bruk av lyd- eller lyssignal er forbudt».  :laugh: :police:
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - CCS - FSD-computer/HW3 - MCU2 - Firmware: 2021.4.15

__________________________________________________________________________________________________

ladov

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1353
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #43 på: Onsdag 18. November 2020, klokken 19:07 »
Moderne mobiler er ganske flinke til å sette apper i sovemodus for å spare strøm. Dette er altså et spørsmål om å finne ut hvordan akkurat *din* mobil kan overtales til å la Tesla-appen holde på med sitt i bakgrunnen. ;)

(alternativt kan det også være et spørsmål om hvordan app-programmererne kan forsikre seg om at appene de lager ordner dette helt av seg selv, eller i det minste sier fra til mobilens eier om at ting må gjøres..)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

JorEl

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2710
    • Vis profil
Sv: 2020.44
« Svar #44 på: Onsdag 18. November 2020, klokken 22:05 »
sw 44.15 coming up, to a car near me :D
Edit; trodde jo først at dette var småplukk, men har tenkt meg til at dette må være sw-klargjøring for v11 eller FSD-beta :D
Eller noe galt med bilen, som trenger fikses ;D

Skal ikke klage på nye ting. Ikke alltid 100% første gangen. Men ingen gjør OTA bedre enn Tesla. That is a fact. (Ingen over, ingen ved siden. (Freia Melkesjokolade))

Edit2; SW består av Angi fart for AP, Spotify-forbedringer, Forbedringer i mediesøk, Mediekilder, Språk for kommandoer. Har ikke fulgt med i det siste, dette er kanskje gamle nyheter?
« Siste redigering: Onsdag 18. November 2020, klokken 23:00 av JorEl »
Tesla Model S75D MCU2 FSD HW3 "Født"August-2018
Elbil og miljø-svineri : https://youtu.be/mk-LnUYEXuM?t=98