Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har benyttet seg av angreretten?

Startet av Esop, onsdag 28. oktober 2020, klokken 12:48

« forrige - neste »

Esop

Hei!

Er det noen her som har tatt ut bil, men som har benyttet seg av angreretten og faktisk har fått tilbakebetalt fra Polestar? Hvor lang tid tok hele prosessen?

Send gjerne direktemelding om det passer bedre.

alagerqv

Om du ikke ønsker å beholde bilen av en eller annen grunn, så synes det å være raskeste måte å få igjen pengene på, å legge den ut på finn til samme pris du har betalt. De fleste som ligger der nå har ett påslag på 15-50k over nypris.

Ellers er det forventet å måtte vente mellom to til fire uker på pengene fra Polestar.

Esop

Sitat fra: alagerqv på onsdag 28. oktober 2020, klokken 13:54

Ellers er det forventet å måtte vente mellom to til fire uker på pengene fra Polestar.

Så det er forventet at Polestar bryter angrerettsloven?

alagerqv

I hvilken grad det er forventet at de bryter lover skal jeg ikke mene så mye om, men virker som det er tiden det tar. Er jo selvsagt uheldig om det går utover de 14 dagene nevnt i § 24 2.ledd.

Tafsern

Sitat fra: Esop på onsdag 28. oktober 2020, klokken 14:02
Sitat fra: alagerqv på onsdag 28. oktober 2020, klokken 13:54

Ellers er det forventet å måtte vente mellom to til fire uker på pengene fra Polestar.

Så det er forventet at Polestar bryter angrerettsloven?

Det er bare å forvente at det potensielt tar lengre tid enn 14 dager. Hva du gjør med det er en sak mellom deg og Polestar.

alagerqv

Har selv ventet i snart 4 uker, fortsatt ingen penger på konto. Har dog fått Mail om at de interne prosessene ikke er så gode som de burde ha vært.

Esop

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 03. november 2020, klokken 07:50
Har selv ventet i snart 4 uker, fortsatt ingen penger på konto. Har dog fått Mail om at de interne prosessene ikke er så gode som de burde ha vært.

4 uker fra du leverte angrerettskjema? Eller 4 fra da du faktisk fikk leverte tilbake bilen?

alagerqv

Begge deler. Bilen havarerte igjen, så da ga jeg beskjed om at den bilen skal jeg ikke beholde da den var tauet inn til Bilia. Så siste havari og krav om heving ble sendt samme dag.

alagerqv

Da har jeg omsider fått igjen pengene fra Polestar. Tok rett i overkant av 4 uker... Siste to ukene var det nesten daglige "de kommer i morgen" lovnader...

Esop

Jeg også fikk igjen pengene mine idag. Ser også andre på facebook sier det samme.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA