Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

#denfølelsen

Startet av Aspiranten, fredag 11. mai 2012, klokken 23:42

« forrige - neste »

hkaspenberg

Sitat fra: Kryten på torsdag 28. juni 2012, klokken 07:46
Den følelsen når selgern fra BNH ringer å sier bilen er her bare å komme å hente  ;D
... eller når du får jomfrubulken! Saftig steinsprut på ringveien idag. Det viser seg at bilen er grunnet hvit under den sorte lakken :(

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

johncl

Følelsen har dessverre uteblitt da jeg ikke har kunnet kjøpe bilen som planlagt pga ny bil = mere lån. Men til neste år regner jeg med at jeg kan joine tråden. :)

Ellers er jeg enig med Aspiranten angående biodrivstoff - i mine øyne er det ikke noe som heter "biologisk avfall" da det er mye viktigere at mer biologisk materie finner veien tilbake i jorden som ekte næring enn å sprøyte kunstgjødsel i død jord som skal bare fungere som en svamp for planter.

Jeg har større tro på at vi kan øke produksjonen av elektrisitet i takt med reduksjon av fossile drivstoff og reduksjon av transport og globalisme, inkludert ferieturene til Tenerife. Slikt forhold vi har til energiforbruk i dag henger dessverre ikke på greip i en levedyktig fremtid. Det er bare å studere litt statistikk så vil dere fort se det.

Jeg kan i hvertfall dele en følelse av glede over den stillheten jeg opplever når naboens Leaf ruller inn på tunet her - hadde bare de 5 gressklipperene som går i bakgrunnen også vært like stille. ;)
Perlehvit Leaf 2014

cra

Sitat fra: johncl på onsdag 18. juli 2012, klokken 15:04
Jeg kan i hvertfall dele en følelse av glede over den stillheten jeg opplever når naboens Leaf ruller inn på tunet her - hadde bare de 5 gressklipperene som går i bakgrunnen også vært like stille. ;)

Det er da ikke noe som er så avslappende som å høre gressklipperen til naboen gå for fullt! (Jeg har riktignok ikke naboer kliss intil huset, så lyden er noe dempet av avstanden).  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA