Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

#denfølelsen

Startet av Aspiranten, fredag 11. mai 2012, klokken 23:42

« forrige - neste »

ihansen

Hei alle - ny her inne :)

Tråden sklir ut fra den opprinnelige #denfølelsen så jeg prøver å vri den tilbake med å dele #denfølelsen når du signerte kjøpekontrakt på ny Leaf i går, og bare går å venter på levering.....!!!!!!!!!!

OMG som jeg gleder meg!

Har tenkt på dette siden jeg prøvekjørte den i vinter, og tok i går skrittet og bestilte. 3-4 uker har aldri virket så langt fram i tid!
Trondheim

Stolt eier av Nissan Leaf i sølv siden 2012 og rød Tesla Model 3 LAWD. Tidligere eier av rød Tesla Model S 90D og hvit Tesla Model X 90D.

Mortenmann

Sitat fra: ihansen på torsdag 24. mai 2012, klokken 12:45Hei alle - ny her inne :)

Tråden sklir ut fra den opprinnelige #denfølelsen så jeg prøver å vri den tilbake med å dele #denfølelsen når du signerte kjøpekontrakt på ny Leaf i går, og bare går å venter på levering.....!!!!!!!!!!

OMG som jeg gleder meg!

Har tenkt på dette siden jeg prøvekjørte den i vinter, og tok i går skrittet og bestilte. 3-4 uker har aldri virket så langt fram i tid!
Gratulerer, velkommen i klubben. Bruk gjerne ventetiden på å lese i dette forumet :-) . Vi første fikk bilene i november i fjor, og her vært gjennom læring du kan kikke på - også eldre tråder.
SølvLeaf

hkaspenberg

Skjønner denne følelsen veldig godt. Hadde den i en to-tre uker mens jeg venta på iOn'en jeg hadde tinge på. Men i ettertid savner jeg (ikke bare) litt gammel-Thinkens enklhet, sjarm og funksjonalitet.  ::) (Håper den nye eieren i Bergen vil stelle godt med den, den står klar til avhenting hos ATS akkurat nå.)

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Aspiranten

Mmmm ja det var lange 6 mnd å vente for oss som tok avgjørelsen om kjøp allerede i fjor sommer.

Når den så endelig kom var det på sommerdekk. For å spare penger hadde jeg sagt nei til å kjøpe originale vinterdekk for å kjøpe lokalt her heller. Men bilen kom jo på fredag ettermiddag, og stod da altså parkert på snø og is hele helga mens vi ventet på vinterdekkene. Jeg tror de dagene der var de aller verste å vente, noensinne for oss!  ;D

Gled deg til du får Leafen. Det er så utrolig DIGG å kjøre elektrisk kontra host hark prump bil!  :D
Nissan Leaf

hkaspenberg

Sitat fra: Aspiranten på torsdag 24. mai 2012, klokken 13:05
Gled deg til du får Leafen. Det er så utrolig DIGG å kjøre elektrisk kontra host hark prump bil!  :D
Istemmes! Har kjørt elektrisk siden 1999 og vil aldri gå tilbake til (som det skrives) host-hark-promp-bil i byen. Vel, jeg må innrømme noen syndige tanker: Når jeg skulle ha ny bil for litt siden så vurderte jeg sterkt en PrIus. Men når man kjenner vibrasjonen fra motoren som starter opp når man står stille på rødt lys blir det liksom litt feil.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Kvein564

Sitat fra: Aspiranten på torsdag 24. mai 2012, klokken 13:05
Gled deg til du får Leafen. Det er så utrolig DIGG å kjøre elektrisk kontra host hark prump bil!  :D

Ja som fersk elbil eier må jeg si meg kraftig enig  ;D
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

Sverre_E

#denfølelsen når man leser om faren for at bensinstasjonene kan bli tomme for drivstoff.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

cra

Sitat fra: Sverre_E på søndag 27. mai 2012, klokken 12:15
#denfølelsen når man leser om faren for at bensinstasjonene kan bli tomme for drivstoff.

Apati?  ;) :D ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Nissan Leaf

keca

Innimellom da jeg kjører forbi en bensinstasjon sier jeg til min samboer:

Irriterende billig bensin det var i dag da....

Til andre, som ikke har elbil kan jeg noen ganger fortelle om min situasjon og besvare diverse dumme påstander og spørsmål. Men jeg er ingen predikant, lyset får de jammen meg finne selv.
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

ihansen

#denfølelsen - Når du lader din nye elbil for første gang!

EL16952 er endelig på veien! <3

Trondheim

Stolt eier av Nissan Leaf i sølv siden 2012 og rød Tesla Model 3 LAWD. Tidligere eier av rød Tesla Model S 90D og hvit Tesla Model X 90D.

Mortenmann

Sitat fra: ihansen på tirsdag 26. juni 2012, klokken 23:44
#denfølelsen - Når du lader din nye elbil for første gang!

EL16952 er endelig på veien! <3
Gratulerer!
Og velkommen i en voksende menighet
SølvLeaf

Kvein564

Og den følelsen når man starter opp på en parkeringsplass foran flere personer som  ikke vet at du kjører elbil, og kjører stille av sted  ;D

Mange ganger har jeg lyst til å kjøre tilbake ;)
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

Kryten

Den følelsen når selgern fra BNH ringer å sier bilen er her bare å komme å hente  ;D
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

kenmyh

#denfølelsen når man får vite at den fossilelskende læreren sin hermer etter deg, og kjøper leaf

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA