Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Isolasjonsfeil i kabel fra ladeplugg til HV batteri

Startet av Golfatle, tirsdag 27. oktober 2020, klokken 12:21

« forrige - neste »

Golfatle

Fikk ikke ut ladepeluggen fra bilen ( Golf 2015), og måtte da sende den med Viking til Møller.
Etter at verkstedet hadde feilsøkt var konklusjonen at det var kortslutning / dårlig isolasjonsmotstand i kabel fra plugg i bilen og frem til HV batteri. Er dette en feil andre har hørt om?

Stoppe


janegils

Hadde nylig denne feilen på min 2015-modell.
Vart ein rep. til ca 17000,-. Heldigvis dekka forsikringa ein god del av det (vart egenandel).
The rotation of earth really makes my day

Liam_rode

Hei.

Jeg har en 2015 egolf som nettopp har utgått sin garanti, og så oppstår selvfølgelig dette problemet. VW har gitt meg et estimat på 22000 for ny kabel mellom batteri og ladeluke, så jeg tok dette til mitt forsikringselskap hvor jeg har full kasko og ekstra elbil forsikring. De er selvfølgelig på bakbeina. Hva kan jeg gjøre?

Mvh Liam

Oddaa

Sitat fra: Liam_rode på tirsdag 24. november 2020, klokken 17:02
Hei.

Jeg har en 2015 egolf som nettopp har utgått sin garanti, og så oppstår selvfølgelig dette problemet. VW har gitt meg et estimat på 22000 for ny kabel mellom batteri og ladeluke, så jeg tok dette til mitt forsikringselskap hvor jeg har full kasko og ekstra elbil forsikring. De er selvfølgelig på bakbeina. Hva kan jeg gjøre?

Mvh Liam
Leser at det avhenger av selskap om de dekker eller ikke.

Hvilket selskap har du, og hva står i vilkårene?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA