Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vente på Y eller bestille 3.. DET er spørsmålet

Startet av Grenadier, tirsdag 27. oktober 2020, klokken 12:14

« forrige - neste »

jman76

MG5 (stasjonsvogn) kommer nok neste år, den kommer til å hevde seg godt i salgsstatistikken hvis prisen blir fornuftig. 

hELgenen

Sitat fra: Autowinder på mandag 02. november 2020, klokken 12:00
Sitat fra: Grenadier på søndag 01. november 2020, klokken 17:46
Til spm om el-stasjonsvogn:

VW skal vel komme med en sånn om ikke så lenge.

https://bil24.no/elektrisk-stasjonsvogn-med-rekkevidde-pa-590-km/


Den var kul den da - litt høyere bakkeklaring (offroad versjon) og 2000 kg på henger så har vi en bil som kan brukes til det meste.

Tenk å pirke møkka ut av mønsteret i fronten på den der ja :P  :laugh:
Enda værre enn på ID.3

Amex

Deler denne bekymringen..

Har bestilt M3 21. Men usikker på om vi evt ør vente på Y.

Kan jo evt ha M3 som ventebil, men frykter stort verditap som følge av Y og VW id4, Enyaq osv. Estimerer at man muligens kan selge M3 21 for rundt 400' ved årsskifte 21/22.
->Tesla M3 reservert 01.04-16

Philip Marlowe

Sitat fra: DeepFu på søndag 01. november 2020, klokken 11:13
Sitat fra: Carl Anton Stenling på søndag 01. november 2020, klokken 10:50
Stasjonsvogn er jo på mange måter et dødt segment og vi kan ikke forvente elbiler i det segmentet.
I praksis er det "SUV" eller crossovere som kommer fremover helt uavhengig av drivlinje.
Dersom du synes Tesla har mye sære løsninger så er det jo mulig å velge f.eks. VW ID.4 eller lignende.
Stasjonsvogn er ikke dødt. Hadde TM3 kommet som sedan og stv er jeg rimelig sikker på hva det hadde vært mest av på veiene. Og uansett, hva slags argument er det? Det selges stasjonsvogner i hopetall i hele Europa. Ingen skal fortelle meg at det ikke er et marked for en (mellom)stor, rask stasjonsvogn, gjerne med 4hjulstrekk. Med like stor batteripakke hadde jo en stv gruset enhver "suv" i rekkevidde/forbruk, topphastighet og kjøreegenskaper.

Teslas nåværende produkter har vel vært utviklet i USA, og over der utgjør stasjonsvognsalget under 2%. Med bilfabrikk i Tyskland så vil kanskje Tesla etterhvert utvikle egne modeller for Europa.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA